OK, pré-impact graag…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s OK, pré-impact graag…

• Maker
    Discussie
  • Een 911 of een 912…

Budget voor een 912 is 15.000 Euro, voor een 911 een goei 20.000 Euro.
    Daarvoor wil ik iets dat rijdt en niet direct aandacht nodig heeft, interieur mag shot zijn, body in goede staat en matching numbers. Kleinere prullen zoals defecte warmtewisselaars oid zijn toelaatbaar als de rest OK is…
    Moest ik nu een 911 voor 25.000 in perfecte staat tegenkomen in een kleur die mijn gedacht is dan neem ik ‘m ook hoor 😉

En ge weet… ‘t Steekt nauw :sarcastisch
    Liefst geen rood, of ‘t zou moeten zijn dat rood niet zijn origineel kleur is.
    De 2 leukste die ik tot nu toe al tegengekomen ben waren allebei zilver ( 😯 ben normaal niet echt voor grijs), maar geel, oranje, blauw, groen, wit etc… behoren zeker tot de mogelijkheden. Absolute préférée is natuurlijk de kleur aller kleuren: Slate Grey :wtf: :respect2:

Bedoeling is van zelf ook wat te leren sleutelen en meer te weten te komen over de techniek van deze karretjes en motoren en mechaniek in ‘t algemeen.

Algemene info is trouwens ook altijd welkom.

15 reacties aan het bekijken - 556 tot 570 (van in totaal 584)
    • [quote=”porsche914orange” post=87247]bij deze eens wat foto’s van mijn RODE targa :mrgreen: [/quote]

Awel, zoiets dus hé?! :lekker:
      Maar dan in een ander kleur, en een coupé, en 10.000 Euro goedkoper 😐

Geintje hoor Porsche914orange!! Hij is dat waard, maar ik zoek eerder een “speelmachien” die misschien kan omgetoverd worden tot zo’n staat, en misschien ook niet.

Ziet er een juweeltje uit :first: :first: :first:

bij deze eens wat foto’s van mijn RODE targa :mrgreen:

Moet niet weg, heb ik eigenlijk in afwachting van mijn softwindow gekocht.
          Daar ik die nu heb mag de 2.2 eigenlijk weg. Vind ik geen koper dan blijft hij!

Vaste Prijs 30K

Als hij nu al een bod heeft van 22.500 ga ik hem niet meer kunnen hebben voor een mooi prijsje denk ik 😉
            Dat is al “911 geld”.

‘t Ding is: ‘t is eentje voor erbij.
            Eentje om mij mee te amuseren en loos te gaan.
            Heeft hij matching nummers, des te beter, heeft hij de gepolierde trim da’s dan heel goed, maar eentje met zwarte trim en de goeie wielen eronder spreekt mij ook aan.
            Ik wil gewoon wat kunnen prullen.
            Eentje om op een zwoele zomeravond heerlijk mee rond te pruttelen ipv dat moderne geweld. Eentje waar ik zelf eens iets kan aan vervangen zonder de helft van de auto moeten af te breken, eentje die ik misschien voor 5000 Euro verlies terug verder verkoop omdat hij zo rot is als iets maar er toch iets aan opgestoken heb.

“Possible fun” is’t toverwoord, en als er in gedachte een paar Cibiékes bijpassen zou dat “wonderful” zijn. Op die blauwe die ik gisteren postte zie ik wel zo’n paar gele Cibiés passen, op die gele niet.
            Dus, hoe origineler, hoe liever, maar een mooi ogende die dan niet zo origineel is is ook cool! Zolang hij maar met “speelgeld” te betalen is en zolang het geen Bob de Bouwer is.
            Een beetje zoals Reys een paar maand geleden zei : op de bank brengt het toch niets op, je kan er beter iets leuks mee kopen en met een beetje geluk nog iets op verdienen ook. En indien niet heb je toch ‘t plezier ervan gehad… :driver:

Heb idd een beetje schrik voor de prijs (wil ook hier weer niet de discussie starten of hij ‘t al dan niet waard is)

Je zou er een belletje aan kunnen wagen, voor het zelfde geld heb je em misschien voor een mooi prijsje. En het is een auto die klaar is.

Allen opnieuw bedankt voor de speurtocht! :applaus:

@Olaf
                : de point die ik eigenlijk wou maken is dat niets zeker is en dat -ook al zijn sommige delen matzwart- ik het hem toch vind “hebben” terwijl hij eigenlijk zondigt tegen puntje nummer 1 op mijn verlanglijst nl. die chroom (of beter gezegd: gepolierd geanodiseerde) trim rond de vensters. Maw: alles wat er remotely nog maar een beetje op lijkt posten! 8)

@Bladerunner
                : hartelijk bedankt voor de moeite! Hopelijk heb je er toch een goed gesprekje uit kunnen puren? :engeltje:

@Bully
                : Heb idd een beetje schrik voor de prijs (wil ook hier weer niet de discussie starten of hij ‘t al dan niet waard is) en dan heb ik liever ofwel volledig mijn goesting qua kleur of toch -voor dat geld- een 911.

@Vankerckhove: you posted the one that started it all :applaus: Deze ziet er heel goed uit (ben er wezen naar kijken met een bevriend forumlid), maar moet toch ook weer ‘t en ‘t ander nog aan gebeuren om echt lekker te zijn waaronder warmtewisselaars, versnellingsbak is een grote kom soep, paar (kleine) diepe krassen in de lak, etc… Echter voor zover we gezien hebben een voor de rest redelijk netjes exemplaar.
                Had hem een gedocumenteerd bod gedaan maar dat heeft hij verwezen zonder ooit een tegenbod te doen en ondertussen zit ik (voor dat geld) misschien toch alweer een beetje meer met een 911 in m’n hoofd.

Ik vind deze precies nog wel iets hebben:

Of anders deze :

En heren, 1968 is ‘t beste jaar! Maar toen zijn er precies zo goed als geen gemaakt :wtf: Ik vind er in elk geval zo goed als geen te koop van 1968…

Ach dat bod 😆 dat doen ze zelf, speculeren over de prijs, de beller is sneller :lekker:

Wim

En dat bod is dan al 😯 en dit voor een 912ke met paar paardjes. 😉
                      En dan zitten sommige hier over 20K te miauwen voor een een echte 911. :mrgreen:

[quote=”bully” post=87178]912 SWB 1967[/quote]

mmm…
                        Ziet er een zeer mooi exemplaar uit, maar ze zeggen het zelf al: “hogere prijsklasse”, zonder een vraagprijs bij te zetten… 😳

Goed bouwjaar

@Mushroom

Ik ben net de rode 911 van 1970 gaan bekijken. Dit is niet wat je zoekt, te veel werk. 😥

[quote=”Mushroom” post=87033]
                                De chromé langs de ramen enzo is bvb één van de dingen die ik bloedmooi vind aan deze wagens, maar dan zie ik deze staan:

De lijsten voor de voor- en achter-ruit zijn nog wel te krijgen … de raamframes van de portieren en de achterste zijruiten niet meer nieuw … op de boog na.

Waarschijnlijk zijn deze “zwarte” de originele lijsten die overgespoten zijn … denk dat je de pech hebt bij het er af poetsen van de zwarte lak, de “chromen” opgeschuurt zijn 😐

Overigens is het geen chroom, maar blank gepolijst en geanodiseerd aluminium…

Je zou ze opnieuw kunnen laten polijsten – maar het anodiseren van de raamframes in de portieren zal niemand willen doen – er zitten namelijk stalen delen in en aan die er dan uit- en af- kunnen branden en je daardoor de frames niet meer in elkaar kunt zetten 🙁

Wim

Veel slechter waren die niet, maar hadden problemen met afdichtingen en gingen lekken of op de helften, (zweten) en dit kwam door porositeit van het magnesium wat ze gebruiken dacht ik.
                                  Daarna zijn ze over gegaan op aluminium.

15 reacties aan het bekijken - 556 tot 570 (van in totaal 584)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.