@porsche914orange: Hoe meer info, hoe liever. Over alles! 😉 Betreffende de spiegeltjes dan… Het gaat over details bij mij, en sommige zullen wel fout zijn en niet kloppen mbt het jaartal, maar ‘t gaat er vooral over dat ik de auto zie en dat ik denk “Mmmmmm, nice one”.
De chromé langs de ramen enzo is bvb één van de dingen die ik bloedmooi vind aan deze wagens, maar dan zie ik deze staan:
en denk ik “ook niet mis”. Die olifantenoren zouden er dan wel af moeten en vervangen worden door kleine spiegels, vering wat bijstellen zodat hij niet meer op z’n gat zit, een paar Cibiés erop en knallen… Zou er imo heel mooi kunnen uitkomen.
Alles hangt af van de prijs en het uitzicht uiteindelijk.
Deze hierboven staat te koop voor net geen 14.000 Euro, al een paar vragen gesteld aan de verkoper: ‘t spul zou rijden en om van Duitsland naar België te rijden zou geen enkel probleem zijn volgens hem, en ik quote:
[sub][i]the Car is fit and runing. A trip to belgium is no problem.
The brakes, engine an the transmission are in a good conditions.
No really rust. The second windscreenwiper was broken. We repair this.
Matching Nr. 457959. I don´t know the motor is original.[/i][/sub]
Hij wacht nu op een offer van mij, want ik wil eerst weten voor hoeveel de auto weg kan alvorens naar ginderachter te rijden (zwakke onderhandelingspositie). Maar ja, moeilijk te zeggen als je de auto nog niet gezien hebt en als je -ik moet eerlijk zijn- er geen fluit verstand van hebt.
@Bladerunner: Diezelfde werd me ook al door iemand anders van’t forum doorgespeeld. Kan een hele goede zijn, maar staat al 25 jaar stil. Maw: direct mee rijden kan je vergeten, moet de motor en vitessenbak direct nagekeken worden en hoe zit ‘t dan met de rest van ‘t rubber (darmpjes, deurstijlen, etc…) Er ligt precies ook al “om” 25 jaar stof op en als ik zie hoe dicht die fiets geparkeerd staat zullen er hier en daar wel wat krassen op zijn, dus een respray zit er ook aan te komen wellicht…
Dan zou je denken “allemaal goed en wel, maar hij heeft 25 jaar niet gereden = 25 jaar minder sleet”, maar dat neemt niet weg dat hij de eerste 15 jaar van zijn leven goed bereden kan geweest zijn. Die rubberen koffervergrendelingen en vooral de plaats waar ze gemonteerd zijn laten me ook eerder vermoeden dat de eigenaar de goedkoopste oplossing zocht om een probleem te verhelpen.
Otoh kan het zijn dat de oranje lak er prachtig vanonder komt en de motor met een sjiek en een paar vijsjes aandraaien loopt als een zonnetje.
Anyway, van looks valt die me mee, dus moest je zin hebben om ter plaatse eens te gaan kijken… :respect2: