OK, pré-impact graag…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s OK, pré-impact graag…

  • Maker
    Discussie

  • Mushroom
    Deelnemer

      Een 911 of een 912…

      Budget voor een 912 is 15.000 Euro, voor een 911 een goei 20.000 Euro.
      Daarvoor wil ik iets dat rijdt en niet direct aandacht nodig heeft, interieur mag shot zijn, body in goede staat en matching numbers. Kleinere prullen zoals defecte warmtewisselaars oid zijn toelaatbaar als de rest OK is…
      Moest ik nu een 911 voor 25.000 in perfecte staat tegenkomen in een kleur die mijn gedacht is dan neem ik ‘m ook hoor 😉

      En ge weet… ‘t Steekt nauw :sarcastisch
      Liefst geen rood, of ‘t zou moeten zijn dat rood niet zijn origineel kleur is.
      De 2 leukste die ik tot nu toe al tegengekomen ben waren allebei zilver ( 😯 ben normaal niet echt voor grijs), maar geel, oranje, blauw, groen, wit etc… behoren zeker tot de mogelijkheden. Absolute préférée is natuurlijk de kleur aller kleuren: Slate Grey :wtf: :respect2:

      Bedoeling is van zelf ook wat te leren sleutelen en meer te weten te komen over de techniek van deze karretjes en motoren en mechaniek in ‘t algemeen.

      Algemene info is trouwens ook altijd welkom.

    14 reacties aan het bekijken - 571 tot 584 (van in totaal 584)
      • Iets??? :sarcastisch

        Nee, da’s dus teveel geld. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij het niet waard is 😉

        Qua uitzicht. ‘t Is wel degelijk de bedoeling van de algemene staat van de auto na te zien hoor, maar die kan achteraf even slecht of goed zijn op een auto met een IMO mooie kleur dan op eentje met een IMO lelijke kleur 🙂
        Dus ja, kleur is voor mij wel belangrijk.
        Hebben ze eigenlijk ooit dat Slate Grey gebruikt? Of is alleen die van Steve Mc Queen daarmee gedaan? Die kleur zie je nu eens nooit te koop staan…

        Deze bijt eigenlijk ook in mijn been:

        Porsche 911 s Matching numbers 1977

        Is die S meer gewild? Is een 2,7 motor… Hadden deze motors vroeger niet de reputatie van de slechtere te zijn tov de 3.0?
        Wel geen pré-impact dan natuurlijk, maar deze heeft “het” 😳

          klikkerdeklik ach wel iets duurder :relaxman:

            [quote=”Mushroom” post=87033]@porsche914orange: Hoe meer info, hoe liever. Over alles! 😉 Betreffende de spiegeltjes dan… Het gaat over details bij mij, en sommige zullen wel fout zijn en niet kloppen mbt het jaartal, maar ‘t gaat er vooral over dat ik de auto zie en dat ik denk “Mmmmmm, nice one”.

            Alles hangt af van de prijs en het uitzicht uiteindelijk.
            [/quote]

            Met dat uitzicht zou ik opletten, met deze wagens weet je vaak niet wat er onder zit = BEWARE 😯

            Bij de zoektochten naar al mijn “oudjes” was vooral de staat belangrijk.
            Kleur?? nah
            Originaliteit is een factor die voor elk persoonlijk is.

              Naar het schijnt zou een carrera van ’88 één van de beste aankopen zijn? Zelf vind ik dat een van de mooiere 911 modellen. Met die zwarte harmonica’s :lekker:

              Als ge spreekt over 25.000 euro kunt ge al aan een 996 4S denken 💡 😉 Dan heb ik ineens een goede reden om iets anders aan te schaffen 😉

                @porsche914orange: Hoe meer info, hoe liever. Over alles! 😉 Betreffende de spiegeltjes dan… Het gaat over details bij mij, en sommige zullen wel fout zijn en niet kloppen mbt het jaartal, maar ‘t gaat er vooral over dat ik de auto zie en dat ik denk “Mmmmmm, nice one”.
                De chromé langs de ramen enzo is bvb één van de dingen die ik bloedmooi vind aan deze wagens, maar dan zie ik deze staan:

                en denk ik “ook niet mis”. Die olifantenoren zouden er dan wel af moeten en vervangen worden door kleine spiegels, vering wat bijstellen zodat hij niet meer op z’n gat zit, een paar Cibiés erop en knallen… Zou er imo heel mooi kunnen uitkomen.
                Alles hangt af van de prijs en het uitzicht uiteindelijk.
                Deze hierboven staat te koop voor net geen 14.000 Euro, al een paar vragen gesteld aan de verkoper: ‘t spul zou rijden en om van Duitsland naar België te rijden zou geen enkel probleem zijn volgens hem, en ik quote:

                [sub][i]the Car is fit and runing. A trip to belgium is no problem.

                The brakes, engine an the transmission are in a good conditions.

                No really rust. The second windscreenwiper was broken. We repair this.

                Matching Nr. 457959. I don´t know the motor is original.[/i][/sub]

                Hij wacht nu op een offer van mij, want ik wil eerst weten voor hoeveel de auto weg kan alvorens naar ginderachter te rijden (zwakke onderhandelingspositie). Maar ja, moeilijk te zeggen als je de auto nog niet gezien hebt en als je -ik moet eerlijk zijn- er geen fluit verstand van hebt.


                @Bladerunner
                : Diezelfde werd me ook al door iemand anders van’t forum doorgespeeld. Kan een hele goede zijn, maar staat al 25 jaar stil. Maw: direct mee rijden kan je vergeten, moet de motor en vitessenbak direct nagekeken worden en hoe zit ‘t dan met de rest van ‘t rubber (darmpjes, deurstijlen, etc…) Er ligt precies ook al “om” 25 jaar stof op en als ik zie hoe dicht die fiets geparkeerd staat zullen er hier en daar wel wat krassen op zijn, dus een respray zit er ook aan te komen wellicht…
                Dan zou je denken “allemaal goed en wel, maar hij heeft 25 jaar niet gereden = 25 jaar minder sleet”, maar dat neemt niet weg dat hij de eerste 15 jaar van zijn leven goed bereden kan geweest zijn. Die rubberen koffervergrendelingen en vooral de plaats waar ze gemonteerd zijn laten me ook eerder vermoeden dat de eigenaar de goedkoopste oplossing zocht om een probleem te verhelpen.
                Otoh kan het zijn dat de oranje lak er prachtig vanonder komt en de motor met een sjiek en een paar vijsjes aandraaien loopt als een zonnetje.
                Anyway, van looks valt die me mee, dus moest je zin hebben om ter plaatse eens te gaan kijken… :respect2:

                  Is dit misschien iets?

                  http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-911t-opknapper-staat-25jaar-109538623.html?list_cat=porsche&start=41

                  Staat niet zover bij mij vandaan, als je wil kan ik wel eens eerste indruk gaan opdoen.

                    zal eens zien voor wat foto’s.

                    wat de ruitenwissers betreffen, de eerste 911jes (64-65-66) hadden de wissers rechts, alle andere jaren zouden die normaal L moeten liggen. (dacht ik toch)

                    Die 911 op de foto heeft trouwens zijspiegeltjes van een 2.4 😉

                      :mrgreen:
                      Effe antwoorden op de eerste oogst…


                      @porsche914orange
                      : Fotooke? Als er een andere bak in ligt zijn het toch geen matching numbers? 😕
                      Die groene van Cloaca ziet er wel heel netjes uit, maar *iets* van duiding was misschien leuk geweest 😉 Behalve een foto weet je van niets. 18500 + 1500 voor wat Fuchskes en Cibiés en je zit aan 20.000 wat eigenlijk ‘t budget voor een 911 was :sarcastisch Echter, hij ziet er idd wel heel goed uit.
                      Paar vraagjes alweer…
                      1. Ruitenwissers rusten rechts bij die van Cloaca, bij de meeste die ik zie liggen die toch links?
                      2. Welk verschil is er tussen die van Cloaca en deze hier onder (overigens ook met de wissers links) betreffende dat chromé stripje tussen voor- en achterwielen?

                        Geen probleem met dat rood, Mushroom is dol op rood :mrgreen:

                          ik ben van plan mijn 911T 2.2 targa te verkopen.
                          Wagen is bekend bij enkelen hier op het forum, gd1 heeft er ook al aan gewerkt.
                          Nieuw interieur,volledig nieuwe tapijtbekleding van +-800€ :wtf: , nieuwe carburatie, ontsteking, warmtewisselaars, geen roest, matching numbers,…
                          Allemaal met originele porsche stukken.
                          Targa dakje sluit goed, mooie naden rondom de wagen.

                          O ja, ook nog nieuwe rollementen rondom, wat een behoorlijk sch**twerkje was 😐
                          Kosten nog moeite gespaard!

                          Heeft wel een boite van een 2.4 en is een rode :mrgreen:

                            Die van cloaca, verlagen en fuchsen eronder….klaar :respect2: klikhier

                              Hm, de meesten die ik ken die eentje gekocht hebben met een beetje werk aan, hebben hun rekensom op ‘t einde negatief zien uitkomen. Eentje met werk aan is meestal maar enkele duizend euro goedkoper, en de kosten lopen rap op bij zo’n beestje. Er staan genoeg halfafgewerkte oldtimerprojecten te koop overal wegens “einde hobby” , lees : “einde portemonnee” 😈

                              gd1

                                Mush,

                                Waarom zoek je jezelf dan geen met een beetje werk aan ? Meteen een goede leerschool en’t zal schelen in de portemonnee 😉

                                  Amaai goei voornemens voor 2012 :respekt:

                                14 reacties aan het bekijken - 571 tot 584 (van in totaal 584)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.