OK, pré-impact graag…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s OK, pré-impact graag…

  • Dit onderwerp bevat 584 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Bart.
  • Maker
    Discussie
  • Een 911 of een 912…

    Budget voor een 912 is 15.000 Euro, voor een 911 een goei 20.000 Euro.
    Daarvoor wil ik iets dat rijdt en niet direct aandacht nodig heeft, interieur mag shot zijn, body in goede staat en matching numbers. Kleinere prullen zoals defecte warmtewisselaars oid zijn toelaatbaar als de rest OK is…
    Moest ik nu een 911 voor 25.000 in perfecte staat tegenkomen in een kleur die mijn gedacht is dan neem ik ‘m ook hoor 😉

    En ge weet… ‘t Steekt nauw :sarcastisch
    Liefst geen rood, of ‘t zou moeten zijn dat rood niet zijn origineel kleur is.
    De 2 leukste die ik tot nu toe al tegengekomen ben waren allebei zilver ( 😯 ben normaal niet echt voor grijs), maar geel, oranje, blauw, groen, wit etc… behoren zeker tot de mogelijkheden. Absolute préférée is natuurlijk de kleur aller kleuren: Slate Grey :wtf: :respect2:

    Bedoeling is van zelf ook wat te leren sleutelen en meer te weten te komen over de techniek van deze karretjes en motoren en mechaniek in ‘t algemeen.

    Algemene info is trouwens ook altijd welkom.

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 584)
    • verbinding tussen krukas en vliegwiel is dmv paspennen, en vastgemaakt dmv centrale bout, die is volgens mij los. (ik heb gene glazen bol he) Blader eens in u werkplaatsboek, zal wel een afbeelding van in staan die alles duidelijk maakt. Vraag is natuurlijk of je bereid bent zelf u pollen vuil te maken en knokkels open te halen :respekt:

      PB

          Ik heb alles wat je hier vernoemt, inclusief werkplaatshandboek. Alleen heb ik geen *fluit* verstand van automechaniek 🙁
          Hoe moet ik me dat voorstellen “Vliegwiel los gekomen van krukas”?
          En hoe zet je beide weer aan elkaar?

            [quote=”Ghost” post=140572]Vliegwiel los genomen van krukas.
            Motor en bak van elkaar halen om te controleren.[/quote]

            Ook mijn idee.
            Heb je wat gereedschap, krik, as-steunen? Koop een werkplaatshandboek en demonteer de motor zelf.

            PB

              Mijn aan 68€ bij Audi. 🙄

                50-60€ per uur :bounce:

                Mijn garagisten sleutelen aan iets van +- 42.5€ met factuur.

                PB

                  Een dagje sleutelen aan 50/60€ /uur, en pakweg 700-800€ aan koppelingsonderdelen. 😕

                    Thx om mee te denken! :up:
                    Heb van verschillende leden adresjes gekregen waar ik ‘m kan laten naartoe slepen. Die even bekijken, beslissen, en dan happen. Iemand een idee rond welk bedrag dit feest zal draaien? :bounce:

                      Vliegwiel los genomen van krukas.
                      Motor en bak van elkaar halen om te controleren.

                      Wim

                        Die kunnen er niet afgevallen zijn, want die zitten gecentreerd door de as van de bak.

                        Ik denk eerder dat de starterskrans is losgekomen, want die zit er met krimpverbinding omheen.

                          Net heel het draadje eens gelezen (had dit nog niet gevonden) en :applaus:.
                          Alleen jammer dat de meeste foto’s niet meer zichtbaar zijn… 🙁

                          Veel succes Mush met je lekkende nippels… 😐 :mrgreen:

                          PB

                            De koppelling voelt plots héél licht aan, geen knarsend geluid, starter grijpt niet in.

                            Bij het starten wil de motor niet ronddraaien, starter draait véél te vlot rond.

                            Als de wagen in vitesse staat, en je duwt hem vooruit, draait het blok niet rond!

                            Als hij in vitesse staat en je start, springt hij wél vooruit, maar draait het blok niet !

                            Het koppellingsmechanisme lijkt op het eerste zicht te werken.

                            Ik vermoed ergens dat de starterkrans en drukgroep ( welke vast op elkaar gemonteerd zijn,dacht ik) er af gevallen is.

                            en Jammer genoeg laat mijn vaste mechanieker ons in de steek…

                            Gebroken aandrijfas kan, maar dan zou het blok moeten draaien als je wil starten.

                              Ik denk een beetje hetzelfde als python.
                              Denk dat uw koppeling ergens halfweg blijft hangen.
                              Wellicht door te lang stilstaan. Heb je al dikwijls geprobeerd, kan los komen als je wat blijft pompen met de koppeling pedaal
                              Chek ook de aandrijfassen kan misschien een los of gebroken zijn.

                                Voel je druk op je ontkoppelingspedaal ?
                                Hoor je een abnormaal knarsend geluid ofzo ?
                                Wss is er wat mis met de drukgroep of wat ze aanstuurt.

                                  En de smurf laat me nog maar eens in de steek 👿
                                  Remmen waren net gefixt met de hulp van een bevriend forumlid (iemand 2e-hands remklauwen kopen voor de voorste remmen?? Nippels lekken maar zuigers etc zijn splinternieuw) en op zijn maiden trip is er een schakelprobleem opgedoken.

                                  Je kan schakelen, je kan het hele patroon afwerken, echter beweegt de auto niet meer, ook al staat hij “in vitesse”.
                                  Als je start springt de auto vooruit, ook al is de koppeling ingeduwd. Maw: hij staat in “een” versnelling.
                                  Als je dan uitstapt en je wil de auto manueel herduwen kan dat. Maw: hij staat NIET in versnelling :bounce:
                                  Iemand een idee waar te zoeken? Of iemand een lead naar een technieker die daar eens kan naar kijken?

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 584)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.