okkazie uit 98-99-2000

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster okkazie uit 98-99-2000

• Maker
    Discussie
  • Beste Porschisten,

ben een volledige Porsche Rookie, enige ervaring die ik heb is eens met een 911 gt2 paar laps over Zandvoort racen. En toch al verkocht om er zelf ook één te hebben. En we gaan beginnen bij het begin, dus met een Boxster.
    Nu zat ik zowat op de verkoopsites te kijken en vielen de prijzen mij wel mee, toch voor de oudere versies. En de 2.5 motor is dan ook nog eens goed betaalbaar BIV gewijs…
    Nu vroeg ik mij wel af of het verstandig is om een ouder model te kopen. Wetende dat een recenter model te duur is voor mij.
    Zijn er veel probs geweest met de eerste modellen die nu nog zouden kunnen opduiken? Zijn er speciale slijtpunten waar ik zeker aandacht zou meten aan schenken bij aankoop? Zal waarschijnlijk van particulier zijn, want denk niet dat er veel garages nog zo een “oude” autoos verkopen met garantie, jammer genoeg. Hoeveel kilometer kan de motor ongeveer aan(weet dat dit erg moeilijk te bepalen is maar kan het maar vragen he :))

Kort samengevat: geef mij tips, hints, truucs en hééél vééél advies om een degelijk exemplaar tevoorschijn te halen.

Met ferm veel dank,

Timo

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 70)
    • was gewoon uit interesse hoor, echt geen zin om een wagen te kopen met problemen…is idd nooit slim. Zeker niet als je er zelf niets van kent :p

Neen, maar zou persoonlijk toch geen auto kopen met een defect. Voor je ‘t weet zit je inclusief de kosten voor herstelling aan een normale verkoopprijs. Bovendien de gebruikelijke miserie (bij de ene al wat meer dan bij de andere) bij invoer uit het buitenland.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=215630717

Iemand die richtprijs weet voor die reparatie??

In bepaalde advertenties is de prijs inclusief Btw ,in het vb van Mushroom staat er btw is niet terugvorderbaar .
            Dus dat is de prijs die jij moet betalen .
            De meeste zelfstandigen kunnen de Btw terugvorderen ,bepaalde zelfstandigen die niet btw plichtig zijn ,zoals tandartsen , dokters ,vrije beroepen kunnen ook geen btw terugvorderen .

Volgens mij de gross prijs (dus met BTW in).
              ‘t Zou me verbazen dat je die daar kan gaan weghalen aan netto prijs. Maar ik kan verkeerd zijn.
              De mijne stond te koop aan 29.000 Euro BTW in.
              Als ik die verkocht had aan een particulier of aan een BVBA zouden die 29.000 betaald hebben, beiden dus BTW in want ik moet wél BTW afdragen en ik ga die particulier echt geen 6000 Euro kado doen.
              Particulier betaalt gewoon 29.000 en die beseft zelfs niet dat de BTW daarin verrekend zit. Vergelijkbare particuliere 996 4S’en staan ook te koop, ook aan 29.000 Euro maar dan bij particulieren, daar betaalt de particulier (die hem dan koopt) dan “zogezegd” geen BTW op, maar uiteindelijk betaalt hij gewoon evenveel zijnde 29.000 Euro.

dus is dat dan de Netto prijs of de Gross prijs dat ik moet rekening mee houden? Wetende dat ik hem niet in een zaak ofzo moet steken??

Inderdaad ,bij verkoop van een wagen van een particulier die niet Btw plichtig is door een handelaar geen Btw verschuldigd .

21% btw: Daar ben ik ook nog zo zeker niet van. Is het ook niet zoals hier in België, dat de handelaars tweedehands voertuigen kunnen verkopen “over de winstmarge”? In dat geval betaal je enkel btw over de winstmarge van de verkoper, in vele gevallen zelfs helemaal geen 😉

Dat bedoelde ik ook 😉
                      Bij een particulier staat er maar één prijs, die moet je betalen.
                      Bij een handelaar staat er gross en nett, daar moet je die mét BTW nemen.
                      Eigenlijk moet je die zonder BTW nemen en daar 21% bijtellen, dan klopt het helemaal. Wil je zo’n BTW-wagen in je zaak steken dan kan je een deel van die BTW recupereren.

[quote=”Mushroom” post=99208][quote=”timothy” post=99157]als je in DE een auto koopt, moet je dan de netto prijs betalen of de gross prijs??[/quote]
                        De volle pot.
                        Je moet dus rekenen met BTW inbegrepen, BTW voldoe je dan in België.
                        Wel nog even rekening houden met ‘t feit dat BTW in Duitsland maar 19% is en in België 21%.[/quote]

Correctie; indien bij handelaar zal je heel waarschijnlijk hier in BE de btw moeten betalen. Indien particulier betaal je geen btw. Bijkomend betaal je aan de douane bij de inschrijving enkele euro’s voor de administratie en de BIV ook uiteraard hier in BE (enkele maanden nadien). Vergeet ook niet aan de vorige duitse eigenaar (indien particulier) de “Fahrzeugbrief” te vragen. Die kan hij indien hij van goede wil is, zelf reeds aanvragen of halen zodat je tijd wint. Koop je bij de handelaar dan zorgt hij daar zelf voor natuurlijk.

[quote=”timothy” post=99157]als je in DE een auto koopt, moet je dan de netto prijs betalen of de gross prijs??[/quote]
                          De volle pot.
                          Je moet dus rekenen met BTW inbegrepen, BTW voldoe je dan in België.
                          Wel nog even rekening houden met ‘t feit dat BTW in Duitsland maar 19% is en in België 21%.

tja het ambetante is dat ik vorig jaar ook al 1248 BIV betaald heb voor de Alfa…stomme regeling veranderd dan, en nu ist het maar iets van een 200euro kakregering…

[quote=”timothy” post=99142]Berekening
                              De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 1.227,39EUR
                              De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 651,16EUR
                              Bekijk ook de inhoudelijke toelichting over de berekeningsmethode die werd toegepast.

Had gehoopt dat het wat minder zou zijn :p[/quote]
                              Klopt inderdaad; door deze zure appel moeten we als Porsche fan (tenminste als je er eentje wil rijden) door.
                              Ben zelf net terug van een weekendje Ardennen met de boxster :relaxman: :driver:
                              En met de 2 koffers plenty of space om bagage mee te nemen.

:respect2: :respect2: :respect2:
                                F*ck :happy:
                                Nu nog eens berekenen voor mijn 996 4S 8)
                                En ‘t beste was nog dat ik dacht “Kiekens: waarom moet ik die datum nu 2 keer ingeven? Da’s toch hetzelfde?” 😳

PB

[quote=”Mushroom” post=99176]OK, wat doe ik dan verkeerd?[/quote]

Plots zag ik het licht, je inschrijvingsdatum klopt niet. :drink:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 70)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.