okkazie uit 98-99-2000

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster okkazie uit 98-99-2000

• Maker
    Discussie
  • Beste Porschisten,

ben een volledige Porsche Rookie, enige ervaring die ik heb is eens met een 911 gt2 paar laps over Zandvoort racen. En toch al verkocht om er zelf ook één te hebben. En we gaan beginnen bij het begin, dus met een Boxster.
    Nu zat ik zowat op de verkoopsites te kijken en vielen de prijzen mij wel mee, toch voor de oudere versies. En de 2.5 motor is dan ook nog eens goed betaalbaar BIV gewijs…
    Nu vroeg ik mij wel af of het verstandig is om een ouder model te kopen. Wetende dat een recenter model te duur is voor mij.
    Zijn er veel probs geweest met de eerste modellen die nu nog zouden kunnen opduiken? Zijn er speciale slijtpunten waar ik zeker aandacht zou meten aan schenken bij aankoop? Zal waarschijnlijk van particulier zijn, want denk niet dat er veel garages nog zo een “oude” autoos verkopen met garantie, jammer genoeg. Hoeveel kilometer kan de motor ongeveer aan(weet dat dit erg moeilijk te bepalen is maar kan het maar vragen he :))

Kort samengevat: geef mij tips, hints, truucs en hééél vééél advies om een degelijk exemplaar tevoorschijn te halen.

Met ferm veel dank,

Timo

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 70)
  • PB

Rechtspersoon:

Schermafbeelding2012-06-04om22.34.23.png

PB

Natuurlijk persoon:

Schermafbeelding2012-06-04om22.28.40.png

OK, wat doe ik dan verkeerd?
          In attach een berekening van de eerste de beste Boxster die ik tegenkwam:

ScreenHunter_04Jun.0422.19.jpg

ScreenHunter_03Jun.0422.19.jpg

Ok, wat doe ik dan verkeerd, in bijlage een berekening van de eerste de beste 2,7 die ik tegenkwam op mobile.de:

ScreenHunter_02Jun.0422.13.jpg

ScreenHunter_01Jun.0422.12.jpg

als je in DE een auto koopt, moet je dan de netto prijs betalen of de gross prijs??

Mag ik weten welke waardes jullie gebruiken qua uitstoot, KwH, etc?
                  Welke site om te berekenen?
                  Als ik reken kom ik voor een 2,7 (met waardes gevonden op mobile.de) aan 5000 Euro.

PB

1150€ BIV als ik de berekening goed gedaan heb tenminste. :mrgreen:

Berekening
                      De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 1.227,39EUR
                      De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 651,16EUR
                      Bekijk ook de inhoudelijke toelichting over de berekeningsmethode die werd toegepast.

Had gehoopt dat het wat minder zou zijn :p

Is een 2,7 hé?
                        Als ik me niet vergis is dat d’office een kleine 5000 Euro BIV…
                        Please correct me if I’m wrong.

deze lijkt mij wel interessant…Nee???

Alle tips welkom

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=215616869

[quote=”Funny” post=98682]Bij panamera ook ,bij mijn Cayenne komt mijn spoiler niet omhoog ?
                            Moet ik me nu zorgen maken 😳 😳 😉 .[/quote]

Je moet je pas zorgen maken als de spoiler van je GT3 niet meer omlaag gaat :happy:
                            Dan denken de blauwe mannekes dat je altijd en overal boven de 120 km/u rijdt 😈
                            Ze zullen nogal wat fan-mail sturen! :mrgreen:

wat mij opvalt en enigszins verbaast. In NL zijn er ook best wel koopjes te doen. Normaal zijn wagens toch veel duurder in NL dan hier. Op markplaats enzo heb je al Boxsters met garantie met niet zot veel KM’s voor hele strakke prijs…Bizar toch? Of weet iemand een verklaring?

Niemand hier die nog leuke wagen zoekt voor tijdens de week lekker te cruisen?? Ik weet anders nog een leuke Alfa te koop staan :p
                                Kwestie dat de eigenaar sneller een Boxsterke kan kopen :p

kweet het, hem ook gezien gisteren. Ideaal maar jammer genoeg is de Alfa nog niet verkocht :s

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 70)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.