okkazie uit 98-99-2000

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster okkazie uit 98-99-2000

• Maker
    Discussie
  • Beste Porschisten,

ben een volledige Porsche Rookie, enige ervaring die ik heb is eens met een 911 gt2 paar laps over Zandvoort racen. En toch al verkocht om er zelf ook één te hebben. En we gaan beginnen bij het begin, dus met een Boxster.
    Nu zat ik zowat op de verkoopsites te kijken en vielen de prijzen mij wel mee, toch voor de oudere versies. En de 2.5 motor is dan ook nog eens goed betaalbaar BIV gewijs…
    Nu vroeg ik mij wel af of het verstandig is om een ouder model te kopen. Wetende dat een recenter model te duur is voor mij.
    Zijn er veel probs geweest met de eerste modellen die nu nog zouden kunnen opduiken? Zijn er speciale slijtpunten waar ik zeker aandacht zou meten aan schenken bij aankoop? Zal waarschijnlijk van particulier zijn, want denk niet dat er veel garages nog zo een “oude” autoos verkopen met garantie, jammer genoeg. Hoeveel kilometer kan de motor ongeveer aan(weet dat dit erg moeilijk te bepalen is maar kan het maar vragen he :))

Kort samengevat: geef mij tips, hints, truucs en hééél vééél advies om een degelijk exemplaar tevoorschijn te halen.

Met ferm veel dank,

Timo

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 70)
    • @Timothy
      Bij Carrera Motors in St-Martens-Latem staat een niet-onaardige boxster 2.7 te koop, net geen 100.000 km; eerste eigenaar, volledige historie bekend.
      Is een hardtop bij.

Bij panamera ook ,bij mijn Cayenne komt mijn spoiler niet omhoog ?
        Moet ik me nu zorgen maken 😳 😳 😉 .

[quote=”PatrickB” post=98585]Heeft ook een downside,

onze blauwe vrienden kunnen aan je omhoog staande spoiler zien,
          dat je boven de 120km/u bent geweest. :mrgreen:

En hij gaat pas weer dicht als je onder de 60km/u gaat. ;)[/quote]

LOL; Ervaringsdeskundige?? 🙂

PB

Heeft ook een downside,

onze blauwe vrienden kunnen aan je omhoog staande spoiler zien,
            dat je boven de 120km/u bent geweest. :mrgreen:

En hij gaat pas weer dicht als je onder de 60km/u gaat. 😉

is leuk detailleke…

Is idd op alle modellen.
                Tenminste in de vijver waarin jij vist (98-99-2000), zowel Boxster als 911.

De eerste Porsche om die feature te hebben is de 964 (vanaf 1989), sindsdien heeft elke “normale” 911/Boxster/Cayman het. Misschien de Panamera ook, nog niet op gelet.

PB

Ik d8 alle modellen. ❓

nog noob vraagje: zag op één of andere site dat de achtervleugel omhoogkomt vanaf bepaalde snelheid. Is dit op alle uitvoeringen zo? Of enkel op de latere?

Gracias

stuur verwisselen is vooral kwestie van de airbag op deskundige wijze los te koppelen en terug aan te koppelen, die procedure kan je wel ergens vinden op internet

was dus echt een dikke noob vraag lmao

PB

Je soft top blijft altijd aanwezig. 😉

nog ff 2 vraagjes:
                            1. kan je eigenlijk het stuur makkelijk wisselen? Zie bij de eerste versie dat er een 5-spakig stuur op zit maar zou dit graag wisselen naar het ,voor mij mooiere,3-spakig stuur met het logo in kleur in het midden. Lukt dit of niet?

en 2. kan je simpel switchen tussen hardtop en softtop? I mean, als je er één koopt met hardtop kan je dan gewoon een softtop bij kopen en makkelijk switchen of niet? En als je softtop koopt kan je dan makkelijk hardtop monteren?
                            Mss noob vragen maja waar zijn al die hulpvaardige Porschisten anders voor hé lol

PB

Mijn vrouw heeft nu een 6-tal maand een 2.7 van ’01 tiptronic als daily.

Ze bolt minimaal 15.000km/jaar woonwerk verkeer.
                              Waarvan 50% “snelle snelweg” met een gemiddeld verbruik van 11,8l/100km.

Elk weekend zijn we voor enkele 100’den km’s op de baan met de Boxster,
                              en ligt, geen idee waarom trouwens, het verbruik een pak hoger. :mrgreen:

:O nie slecht die kmstand lol
                                Dan zijn de boxsters die hier in Be tweedehands verkocht worden zo goed als nieuw hehe

net ingereden met 320000 km ?
                                  dan heb ik toch een verkeerd idee van net ingereden hoor

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 70)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.