Old-timer Porsche als bedrijfswagen

Home Forum Porsche Talk Old-timer Porsche als bedrijfswagen

• Maker
    Discussie
  • Hoi allemaal,

Ben zelfstandige en binnen een jaar is mijn leasingvoertuig einde leasing en speel ik met het volgende idee:

Leasingvoertuig kan nog gemakkelijk nieuwe termijn mee (bv. 4 jaar).
    Dus als ik volgend jaar (zeer goedkoop) het voertuig over neem voor de restwaarde op privé-naam.
    En dit voertuig in praktijk gewoon verder gebruik voor dagelijkse ritten.

In plaats van nieuwe wagen op firma, koop ik een old-timer Porsche op de zaak.
    Dit voertuig gebruik ik dan gewoon in weekends, vrije dagen,…

Voordeel: zeer lage verzekering, zeer lage rijtaks, praktisch geen voordeel aller aard,…

Iemand hier ervaring mee? Aanrader of juist niet?

Waar ik aan denk / afvraag:

– kan je lening nemen op firma om degelijke old-timer aan te schaffen? (Geen leasing uiteraard, maar gewoon krediet?)
    – voordeel is dat uw voertuig normaal niet zakt in waarde, integendeel misschien zelfs. Maar dit is dan tegelijk misschien ook weer nadelig als je hem na afbetaling weer privé wil overnemen als je later weer nieuw voertuig moet kopen? (Nieuwe wagens kan je na afbetaling juist zeer goedkoop naar privé halen…)
    – old-timer kan je niet afschrijven misschien gezien hij niet daalt in waarde, maar juist stijgt in waarde?
    – …

Gezien ik niet direct nieuw model op het oog heb en ik gerust nog wel enkele jaren wil verderrijden met huidig voertuig, leek me dit wel leuke investering juist op kosten van firma. (Ipv aanschaf nieuwe wagen die toch alleen maar daalt in waarde -> slechte investering)

Alle invalshoeken, tips, ervaringen hiermee van harte welkom om te voorkomen dat ik hier stommiteiten in ga doen!

• Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.