Oldtimer 944 verkocht

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Oldtimer 944 verkocht

• Maker
    Discussie
  • Ik heb mijn 944 van bouwjaar 1982 verkocht, ik heb hem verleden jaar laten keuren als oldtimer.
    Moet de nieuwe eigenaar nu alleen een administratieve keuring hebben ?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Gisteren heb ik hem laten keuren ,kostte me 12 € ,dat valt mee.
      Op de keuring zei men dat het in onderling overleg is verkoper en koper wie hem laat keuren ,maar dat het meestal de koper is die met de oldtimer naar de keuring komt.
      Dus je antwoord klopt volledig.
      Ik zou trouwens ook geen oldtimer kopen die niet gekeurd is (daarom wilde ik trouwens mijn 944 zelf laten keuren).
      Volgende week word de 944 afgehaald ,het zal me toch iets doen als ik hem zie wegrijden hij was tenslotte al 19 jaar in mijn bezit.
      Maarja aan alles komt een eind , ik heb hem trouwens verkocht aan iemand die ik ken en hij woont maar een tweetal kilometer van mij ,ik zal hem dan ook nog af en toe eens zien rijden.

Beiden kunnen het , maar correct gezien hoort de verkoper dit steeds te doen .
        Ik koop bvb geen wagen meer ongekeurd .
        Dit heeft oa te maken met de verandering in de wetgeving .

Ok bedankt, moet de oldtimer keuring gedaan worden door de verkoper of door de nieuwe eigenaar?

Neen , telkens een wagen (ook oldtimer) van eigenaar verandert moet deze opnieuw gekeurd worden .
            Je kan dan bvb een oldtimerkeuring laten uitvoeren .
            Deze is veel minder streng en uitgebreid dan een normale .
            Maar dit gaat enkel als de nieuwe eigenaar de wagen ook als oldtimer wil inschrijven .
            Anders is een normale keuring nodig.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.