Oldtimer en verzekering

Home Forum Porsche Talk Oldtimer en verzekering

• Maker
    Discussie

• XXX
    Deelnemer

Gewoon een feit;
      Oude elfjes liggen goed in de markt.
      Zeer oude elfjes nog beter en tegenwoordig is alles waar Porsche op staat garagegoud.

Dus ik sta er even bij stil dat mijn 31 jaar jong Targatje tegenwoordig een vraagprijs heeft van 50K (voor de gekken dan).
      Realistisch eerder 35K tot 45K, eigenlijk te gek voor woorden, maar vandaag is mijne ingeschreven met een ‘O’ plaat en ook zo verzekerd.
      Heb mijn agent aangesproken om eens een polis op te stellen naar waarde van het voertuig.
      Eerste stap wordt een expertise van het voertuig en nadien een omnium verzekering.

Men krijgt al snel een slecht gevoel als je al die diefstalverhalen leest laat staan dat er een pipo tegenknalt, vandaag krijg ik amper nog iets voor het wrak. Daar sta je dan maar :wtf:
      Dus, ik ga er voor gaan en ‘t zal niet Marsh zijn als ik bij mijn agent wil blijven (waarvan ik zeer tevreden ben).

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en jaarlijkse kosten.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 48)
      • Omdat ik een nieuwe daily heb ben ik op zoek naar omnium voor daily en Porsche. Ook eveneens 10j oude Merc op gewone BA in de strijd gesmeten. Voor de Porsche zou ik via makelaar terecht kunnen bij verzekeraar Hiscox. Iemand hiermee bekend? Voor waarde 75k (die ik zelf even opgaf enkel voor offerte) kom ik op full omnium -echter wél met vrijstelling van 500euro- EUR85 voor BA en full omnium 600euro. Samen EUR685 wat me wel sterk en scherp lijkt? Als ik vrijstelling eigen schade verhoog naar EUR1000 zou het totaalbedrag verminderen met een kleine 60euro. Enkel wel op O-plaat! Tot heden reed ik steeds op gewone plaat omdat taksen geen verschil bracht en jaarlijkse keuring een ‘gewoonte’ is.
        Ik denk dat March daar niet aan kan…? En je hoeft je niet extra aan te sluiten bij welke club dan ook.

Bij ons zijn alle P’kes welkom, ongeacht waar de ‘boite‘ zit. 😉

Belangstelling? Klik

… en DST met z’n twee dakloze tujjboos :respect2: en je vergeet zeker nog enkele 924 fanaten

TACB maar dan heb je wel een transaxle nodig dacht ik…. :think:
              Maar dat kan geen probleem zijn want er heerst hier recentelijk een transaxle virus….. Floere, Herman911, Drup, Delvaux, Fab, ikke…. 😳
              Dus misschien een idee om er ook eentje aan te schaffen 🙂 :first:

Tip: zoek eens bij BFOV welke Porsche clubs aangesloten zijn. Ik ken er alvast zeker één.
                😉

[quote=”deepee” post=223752]je hoeft geen lid te zijn van een oldtimerclub. je kunt je ook aansluiten bij BFOV (Belgische Federatie voor oude voertuigen) als supporter en dat kost ong. 25 euro/jr. en daarmee heb je ook toegang tot de verzekeringen van marsh.[/quote]

heb dit even nagevraagd bij BFOV, dit kan idd maar bovenop de 24,99 euro die je als supporter member bij BFOV betaald vragen ze nog 50 euro extra om te genieten van dezelfde verzekeringsvoorwaarden bij Marsh, waardoor je uiteindelijk meer betaald dan je lid bent bij een oldtimerclub, die op haar beurt lid is van BFOV. Dit staat wel niet in in hun service booklet dus is wat mij betreft nogal :censored:
                  dus de boodschap is: gewoon bij een oldtimerclub lid zijn(die aangesloten is bij BFOV) en dan geniet je van de Marsh voorwaarden :up:

Mijn tarief bij Vanderhaegen is 820 eiuro voor een full omnium (taxatiewaarde 48.000 euro). Zonder BA. Misschien toch eens de moeite om bij Marsh te informeren.. Blijf zweren voor omnium.. Een spatbord alleen kost al 1000 euro…

Mijn tarieven hier bij Vander Haegen: 2x full omnium, 1377 euro voor de turbo en 756 euro voor de 993 (zonder BA vermoed ik)

met een gewone plaat kan je een youngtimerverzekering afsluiten bij Marsch, dat weet ik zeker.
                        maar ook in die formule is woon-werkverkeer niet toegelaten.

F

Toch straf om te horen dat jullie allemaal met een gewone plaat verzekerd zijn bij Marsh :bounce:
                          Ik moet duidelijk m’n verzekeringspapieren nog eens terug boven halen. Zal er binnenkort eens tijd voor moeten maken.

Mijne staat ook op gewone plaat (zelfs aangevraagd via Marsh) en heb een verzekering met Full Omnium bij hen

[quote=”FirstP” post=223820]… Pas sinds vorig jaar staat m’n P op een O-plaat dus kon ik ook dan pas overstappen naar Marsh (aangezien zij oldtimers op gewone nr-plaat niet verzekeren).[/quote]

dat was mij niet bekend 😐 das da’n omdat je daarmee in de praktijk wel woon-werk kan rijden en zij dat niet willen dekken

dat klopt niet hoor, men 3.2 is bij Marsh verzekerd en ik rij rond met een gewone nrplaat :driver:
                                had tevoren ook al men MGB met gewone nrplaat bij hen verzekerd en die was 40 jaar oud…

F

Wat me opvalt is dat er niemand het verschil aanhaalt tussen een verzekering op O-plaat of gewone plaat.
                                  Pas sinds vorig jaar staat m’n P op een O-plaat dus kon ik ook dan pas overstappen naar Marsh (aangezien zij oldtimers op gewone nr-plaat niet verzekeren).
                                  Ik heb het hele topic maar even diagonaal gelezen maar ik veronderstel dat alle voorgestelde verzekeringsformules uitgaan van een O-plaat (met de bijhorende beperkingen) ? :popcorn:

P.S. Vander Haeghen heb ik hier nog niet zien passeren terwijl deze toch ook dergelijke verzekeringen kan bieden (zelfs op gewone plaat)

je hoeft geen lid te zijn van een oldtimerclub. je kunt je ook aansluiten bij BFOV (Belgische Federatie voor oude voertuigen) als supporter en dat kost ong. 25 euro/jr. en daarmee heb je ook toegang tot de verzekeringen van marsh.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 48)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.