Oldtimer en verzekering

Home Forum Porsche Talk Oldtimer en verzekering

• Maker
    Discussie

• XXX
    Deelnemer

Gewoon een feit;
      Oude elfjes liggen goed in de markt.
      Zeer oude elfjes nog beter en tegenwoordig is alles waar Porsche op staat garagegoud.

Dus ik sta er even bij stil dat mijn 31 jaar jong Targatje tegenwoordig een vraagprijs heeft van 50K (voor de gekken dan).
      Realistisch eerder 35K tot 45K, eigenlijk te gek voor woorden, maar vandaag is mijne ingeschreven met een ‘O’ plaat en ook zo verzekerd.
      Heb mijn agent aangesproken om eens een polis op te stellen naar waarde van het voertuig.
      Eerste stap wordt een expertise van het voertuig en nadien een omnium verzekering.

Men krijgt al snel een slecht gevoel als je al die diefstalverhalen leest laat staan dat er een pipo tegenknalt, vandaag krijg ik amper nog iets voor het wrak. Daar sta je dan maar :wtf:
      Dus, ik ga er voor gaan en ‘t zal niet Marsh zijn als ik bij mijn agent wil blijven (waarvan ik zeer tevreden ben).

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en jaarlijkse kosten.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 48)
      • Klopt wat betreft de oldtimer verzekering van Marsh. Er zijn redelijk wat clubs lid van de BFOV. De 944 is ook bij Marsh verzekerd maar niet omnium.

Moet je voor die verzekering bij Marsh niet aangesloten zijn bij een oldtimerclub goedgekeurd door de BFOV?
          Ik ben zelf van plan om mijn 964 omnium te verzekeren, is goed voor mijn gemoedsrust 8)

Als ik ervan uitga dat mijn wagen 45000 euro waard is en ik jaarlijks maximaal 5000 km doe dan zou mij dat op slechts 562 euro kosten. Daar mag je toch niet over twijfelen dan.

Onder druk van de Europese Commissie, die van mening was dat een verplicht bonus malus systeem strijdig was met een Europese verzekeringsrichtlijn voor de deregularisering van de autoverzekering in Europa, heeft België het stelsel van de bonus malus afgeschaft sinds 01/01/2004.
            Overigens was het systeem geplafonneerd en bedroeg je maximum premie het dubbele van de normale premie (= BM-22). Vanaf BM-2 betaalde je slechts 54% van de normale premie. Had je een BM-0 of BM-1, dan kon je je veroorloven toch één ongeval in fout te hebben zonder een stijging van de prijs.

@wim
            : onze korting in belgie was vroeger dus nooit 70% maar max. 54%

Wim

Moet nog wel een kleine toegift geven wat ik niet vermeld heb 😳 en dat is dat ik op alle auto’s 70% korting heb.
              Dit omdat ik al meer dan 15 jaar schadevrij rij. :happydance:

Dus heb nu meer dan 4 spaar jaren over, en als ik nu met een van de auto’s schade maak, ben ik geen korting kwijt.

Anders zat ik (bruto) rond de € 3300,00 zitten aan premie.
              Dus weet niet of dit bij jullie premies ook verrekend is aan bonus.

ook gepolst bij mijn vaste verzekeraar maar kon totaal niet aan de prijs van Marsh (voor omnium).

we weten (althans ik) dat in belgie de autoverzekeringen aanzienlijk duurder zijn dan in de buurlanden met het grootste verschil tov duitsland. alle grenzen open binnen europa, maar hiervoor niet. zouden we daar eens geen werk van maken voor het Europees Hof in Straatsburg?

Wim

Premie verzekeringen binnen gekregen voor de auto’s.

BMW 330D, Porsche 944, VW/Porsche Karmann en Ferrari 348 TS
                    Alles vol casco zoals jullie dit noemen, en voor de prijs van € 1950,00 incluis assurantie belasting :mrgreen:

@ bladerunner @911cabrio jullie hebben gelijk ik baseer mij op wat ik betaal maar mijn schattingsverslag is al 3,5j oud :bounce:
                      Na de winter zal ik is een nieuwe schatting laten doen …..
                      Eerst het motorcompartiment eens opkuizen ……
                      En nog een lek laten fixen zit sinds een 2tal maand met een lek….

dat is dan de reden waarom ik geen kleine omnium genomen heb, het risico nemen zou bij mij het fungehalte bij het rijden zeker verkleinen. je moet nog niet veel schade aan je auto veroorzaken om toch een gigantische rekening van herstellingskosten (onderdelen, uurloon, spuitwerken,…) voorgeschoteld te krijgen als je zelf in fout bent. de extra premie weegt niet op tegen de mogelijke kosten, allez dat is wat ik vind.
                        ik hou het zelf bij de full omnium. :first:

Het grote verschil tussen een kleine en volledige omnium is vooral dat als ik bij een kleine omnium zelf ergens tegenrij, ik zelf voor mijn eigen schade opdraai en zij alleen de tegenpartij vergoeden, en bij een volledige betaald de verzekering zowel de tegenpartij als mijn schade.

[quote=”bladerunner” post=223457]@911cabriog50

Dit is wat men noemt, de kleine omnium, Vivium neemt de overeenkomst van Baloise over en daarin wordt GEEN vermelding gemaakt van beperkte kilometer, beperkte bestuurders (iedereen met een rijbewijs mag ermee rijden) en dekt brand, diefstal, glasbreuk, aanrijding met dieren en natuurkrachten, zie voorwaarden KLIK

@Mickey

Als ik de berekeningstabel van Marsh erbij neem kom ik voor een verzekerde waarde van 45.000 euro tot max 10.000km op:
                            – BA: 110 euro
                            – Kleine omnium: 360 euro
                            – Volledige omnium: 675 euro

Wat in mijn geval een totaal is van 470 euro + dat ik lid moet worden van een erkende oldtimerclub= +/- 50 euro = 520 euro, terwijl het bij de makelaar hier en Vivium 480 euro zou zijn.

Marsh tarieven:
                            TARIEF VOLLEDIGE OMNIUM
                            (alle lasten en kosten inbegrepen)
                            Voor groep 1 & 2 = + 25 jaar
                            max. 2000 km per jaar
                            =1,1O % van de expertisewaarde
                            max. 5000 km per jaar
                            = 1,25 % van de expertisewaarde
                            max. 10000 km per jaar
                            =1,50 % van de expertisewaarde
                            Minimum premie = € 150,00

BEPERKTE OMNIUM
                            (alle lasten en kosten inbegrepen) .
                            (brand, diefstal, natuurkrachten en glasbreuk)
                            Voor groep 1 & 2= + 25 jaar
                            = 0,80 % van de expertisewaarde
                            Voor groep 3 = 15-24 jaar
                            = 1,15 % van de expertisewaarde
                            Minimum premie = € 150,00[/quote]

Bladerunner: heb de voorwaarden van Vivium is doorgenomen en zie niet direct iets dat me afschrikt maar stel me wel de vraag waarom zij geen kilometerbeperking opleggen. Daardoor nemen ze toch een veel groter risico aangezien de kans op schade groter is wanneer je meer km’s per jaar aflegt… zit er nergens een addertje verstopt? Waar zit eigenlijk het verschil met een kleine en volledige omnium zowel bij Vivium als Marsh, nu heb ik bij Marsh een volledige omnium maar weet niet meer waar het verschil in “dekking” precies zit. Franchise mss???

loont zeker de moeite om alles af te wegen indien Vivium effectief beterkoop is

alvast bedankt

Goof: mss is je wagen ook nog geen 25 jaar, kan daar mss ook mee te maken hebben al ben ik daar niet zeker van

Pfoe, ik ben verzekerd bij AXA via een lokaal kantoor, en ik betaal voor mijn 964 nu 445 EUR voor BA en rechtsbijstand alleen! Premie was wel hoger omdat ik onder de 30 ben, maar toch een serieus verschil met de bedragen hier.

@911cabriog50

Dit is wat men noemt, de kleine omnium, Vivium neemt de overeenkomst van Baloise over en daarin wordt GEEN vermelding gemaakt van beperkte kilometer, beperkte bestuurders (iedereen met een rijbewijs mag ermee rijden) en dekt brand, diefstal, glasbreuk, aanrijding met dieren en natuurkrachten, zie voorwaarden KLIK

@Mickey

Als ik de berekeningstabel van Marsh erbij neem kom ik voor een verzekerde waarde van 45.000 euro tot max 10.000km op:
                                – BA: 110 euro
                                – Kleine omnium: 360 euro
                                – Volledige omnium: 675 euro

Wat in mijn geval een totaal is van 470 euro + dat ik lid moet worden van een erkende oldtimerclub= +/- 50 euro = 520 euro, terwijl het bij de makelaar hier en Vivium 480 euro zou zijn.

Marsh tarieven:
                                TARIEF VOLLEDIGE OMNIUM
                                (alle lasten en kosten inbegrepen)
                                Voor groep 1 & 2 = + 25 jaar
                                max. 2000 km per jaar
                                =1,1O % van de expertisewaarde
                                max. 5000 km per jaar
                                = 1,25 % van de expertisewaarde
                                max. 10000 km per jaar
                                =1,50 % van de expertisewaarde

BEPERKTE OMNIUM
                                (alle lasten en kosten inbegrepen) .
                                (brand, diefstal, natuurkrachten en glasbreuk)
                                Voor groep 1 & 2= + 25 jaar
                                = 0,80 % van de expertisewaarde
                                Voor groep 3 = 15-24 jaar
                                = 1,15 % van de expertisewaarde

ik betaal bij Marsh voor men omnium 564 euro, voor 5000 km per jaar en nog aan de oude expertise van 35000 euro ( was voor de prijsstijgingen van onze Oldies). zodra ik de P opnieuw laat schatten en de waardebepaling veel hoger zal zijn, zal men premie wellicht ook met een 200 stijgen vermoed ik.

Mikey: ben je wel zeker dat jouw bedrag klopt?

@bladerunner ik weet dat je niet naar Antwerpen wil komen maar voor die prijs heb je bij Marsh een full omnium …….
                                    Toch wel het ritje waard als je iets voor hebt.
                                    Ben er op 3 j nog maar 1 keer moeten zijn en was om mijn papieren in orde te brengen, tegenwoordig kan alles via mail als er iets is

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 48)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.