Oldtimer inschrijving franse wagen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Oldtimer inschrijving franse wagen

• Maker
    Discussie
  • Ik ben in de running voor de aanschaf van een Mercedes SL500 uit frankrijk, van 03/1992. Sorry dat het geen Porsche is, maar het principe is hetzelfde denk ik.
    De wagen staat in België en de verkoper zegt me dat voor de inschrijving als oldtimer, er geen gelijkvormigheidscertificaat nodig zou zijn. Wat ik een beetje vreemd vind, maar ik weet het eigenlijk niet want ik heb nog nooit een wagen als oldtimer ingeschreven. Wat ik met deze wel zou willen doen.
    Daarnaast moet ik blijkbaar met de aankoopfaktuur naar de douane gaan en een klein bedragje betalen om de nodige papier te verkrijgen om er mee naar de keuring te gaan. Dat laatste klopt denk ik, heb het zelf al ooit eens gedaan voor een 944 uit duitsland.
    Maar ik vraag me dus af of ze me op de (oldtimer)keuring geen gelijkvormigheidsapier gaan vragen.
    Iemand ervaring mee ?

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Ok thanks, dus ik kan hem zowel gewoon keuren als als oldtimer.

0
      XXX

Gelijk welke wagen uit het buitenland heeft geen GVA.
        Heb vorig jaar zo een Duitse Audi 80 terug ingeschreven zonder GVA, niet as oldtimer.
        Enkel de sticker met chassis nummer moest op zijn plek zitten.
        Staat nu op het keuringsdocument dat het een voertuig is zonder GVA. :popcorn:

0

Oldtimer = geen GVA nodig

0
        3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.