- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 1 maand geleden door .
-
Discussie
-
7 oktober 2016 om 12:23
Ik lees de laatste tijd nogal meningen over het al dan niet oldtimer zijn en aanvaard worden als oldtimer, ja, dan neen. Op dit moment zegt de wet dat ELKE wagen ouder dan 25 jaar zichzelf kan inschrijven als oldtimer. Ongeacht oldtimerinschrijving of de gewone inschrijving, hier word sowieso de forfaitaire verkeersbelasting aangerekend.
Dus, of dit nu een Mercedes diesel, VW Golf, Peugeot 604 D, Porsche, Ferrari of eender welke wagen is, de wet is er voor elke wagen ouder dan 25 jaar.
Het is dat ik hier op het forum soms lees dat dit enkel voor exclusieve wagens zou mogen zijn, maw oude diesels moeten geband worden, modellen die niet aanvaardbaar zijn tot schroot herleid worden.
Voelen Porsche rijders zich dan plots tot de adel verheven? Zijn onze Porsches dan zo exclusiever tegenover de rest? Ik voel dit alleszins niet en zolang de politiek niets wijzigt respecteer ik alle 25 plussers en indien de politiek beslist om dit op te trekken naar 30 of zelfs 40 zal dit gelden voor alle wagens en ook voor onze exclusieve Porschkes.
Just my 2 cents. :engeltje: :engeltje:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.