Oldtimer Porsche

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Oldtimer Porsche

• Maker
    Discussie
  • Bij deze is mijn officiële zoektocht naar een “oldtimer” begonnen.
    De Porscheziekte is meedogenloos voor ondergetekende en wordt enkel afgeremd door de beschikbare financiële middelen en de hebberigheid van onze regering..’
    Het dient een betaalbare oldtimer te zijn en dan kom ik bij de 944 uit of bijna de 968. 2 modellen die mij ook wel kunnen bekoren sinds mijn jeugd…
    Ik zoek wel iets speciaals. Ben er nog niet uit of ik voor de Targa, cabrio of coupé zou gaan. Wel voorkeur voor een Turbo of S2 3.0. …..
    De Boxster blijft voor alle duidelijkheid! 🙂
    Weet je of heb je iets goed staan….let me know, please!
    Thx
    G

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
    • 944 Cabrio >> Nice !!! en inderdaad redelijk qua prijs.
      928 >> niet mijn ding, maar waarschijnlijk een beest om mee te rijden. Je zal er wel vlugger terug mee aan de benzinepomp staan.

en hier nog eentje in een niet alledaags kleurtje en interessant geprijsd

944s2cab.jpg

ticks all the boxes, binnen budget, zeldzame manuele versn bij deze modellen
          eigenlijk moet deze bij de topic koopjes staan …
          is qua onderhoud niet duurder dan een 944 turbo, maar heeft wel +70 Pk meer !!
          dit beestje zou wel eens een ferme concurrent kunnen zijn voor het rijplezier met je 987cabrio …

928s4.jpg

Gert, succes met de zoektocht.
            De 944 vind ik nog altijd de mooiste transaxle.

http://www.2dehands.be/autos/porsche/944/porsche-944-3-0-s2-249971037.html

Origineel en goed onderhouden, zeggen ze

Misschien de moeite om te gaan kijken

F

Gezien je kinderen al niet meer zo klein zijn zou ik zeker voor een cabrio gaan.
                De hoogte achterin zo’n 944 coupe is minimaal en met zo’n cabrio kan je met de kap open nog altijd comfortabel zitten veronderstel ik. (is bij m’n huidige 911 toch zo)
                Rijden doe je toch maar af en toe zeg je dus ideaal cabrio-weer. :driver:
                Als ik me niet vergis is de cabrio-uitvoering wel enkel beschikbaar in S2 (3.0l) of Turbo (2.5l) welke iets meer onderhoud vragen dan de standaard 2.5l die in de coupé ook verkrijgbaar was.
                Aangezien ik m’n 944 al lang niet meer heb ben ik niet meer mee met alle ‘facts and figures’ maar er zijn hier genoeg levende encyclopedieën die je meer zullen kunnen vertellen hierover. :popcorn:
                P.S. Er is niks mis met verstandig beleggen (bij de bank staat je geld toch maar te verkommeren)

:think: af en toe mee rijden. :driver:
                  Het zou leuk zijn indien mijn kinderen er enigzins zouden inpassen, achteraan.
                  Ze zeuren nu al voor een Porsche waar je met 4 in kunt. Dochter heeft gisteren toruwens blijkaar zo’n testje gedaan via Facebook waar de perfecte auto voor je werd geselecteerd……..yep…..wat dacht je…..de Panamera 😉

Serieus: af en toe mee rijden en hopen dat ik hem over een paar jaar kan verkopen zonder geld aan verloren te hebben. Liefst met een kleine meerwaarde.
                  (Soort van belegging dus 😳 )

wat wil je uiteindelijk met je oldtimer gaan doen ?

wrappen

Die Targa heb ik al tig keer bekeken maar de madam is niet zot van het kleurtje. Het probleem is dat ze precies geen enkele kleur goed vindt. Enkel bij de 991 Targa :bounce: maar dat is lichtelijk buiten budget… 😳

Vandaar datem nog moet afbieden
                          Hij moet nog langs Carnewal passeren :happy:

het plezantste knopke zie ik niet ??

Anders toch maar iets voor ‘t vrouwke nemen

http://www.powercars.be/aanbod.php?id=133

“in opdracht van de klant” => misschien valt er met die ‘klant’ nog wel wat te klappen over de prijs 😀

Het moest er ooit eens van komen :up: , veel succes met de zoektocht.

ASI

[quote=”deepee” post=212359]alle gekheid op een stokje, heb je een 914 al eens overwogen ? of moet het echt eentje zijn met +200 pk ? dan zou ik voor een 928 kiezen[/quote]
                                  Absoluut mee eens een 928 moet het worden.
                                  Maar ja, ik zal een beetje bevooroordeeld zijn zeker 😀
                                  Die V8, echt :music: in de oren.

HIER alvast ééntje in goede staat op de foto’s… …

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.