Oldtimer statuut

Home Forum Porsche Talk Oldtimer statuut

• Maker
    Discussie
  • Een vraagje, waar hier ongetwijfeld ervaring meeheeft.

Ik heb een wagen gekocht die oldtimer is en ook terug als oldtimer door mij ingeschreven
    zal worden.

Koper heeft geen tijd om naar keuring te gaan. Kan ik met platen van een andere wagen
    van mij naar de keuring gaan om hem opnieuw te laten keuren en een roos formulier
    bekomen?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 64)
    • En zagen over het vermoeden dat er teveel gez… wordt.

😈 :driver: 😈

en teveel regen of anders te warm

In België kunnen ze niet anders dan zagen en nog eens zagen. Ofwel zagen ze over de slechte staat van het wegdek, ofwel is’t gezaag over de wegenwerken. Dat het ene samenhangt met het andere krijg je er niet in. Zo is’t met alles 😉

Je slaat de nagel op de kop Wim!

Alles goed Wim de filosoof :drink:

Wim

Het wordt nooit perfect. :sarcastisch

Het leven kan altijd fantastischer. En hoe sterker je dat vindt, des te minder tevreden je bent met het leven zoals het is.
                En je bent niet alleen. 💡

Ja, het leven kan altijd beter. Maar het is belangrijk om te beseffen dat je het nu ook best goed hebt. Met een beetje meer tevredenheid wordt alles namelijk zoveel leuker en makkelijker. 😉

Als je nog niks ergs meegemaakt hebt lijkt het altijd of het tegen jou gericht is, maar na 3 x boven gestaan te hebben en weer terug gestuurd te zijn kijk je anders op het leven.

Dus wat heb je aan mopperen en klagen, geniet en het leven is zoveel mooier.
                Meenemen doe je ze toch niet, en ik heb er altijd voor moeten werken, dus degene achter mij mogen dat ook doen, want als het op is is het op. :salut:

Nog 2 jaar (dan 65 als ik dat mag worden) en dan zullen jullie zien dat materialisme/luxe bij mij heel laag staat. :happydance:

Hallo Floere, de info van je verzekeringsagent klopt maar half…
                  Er is idd op 1juli een wijzing gebeurd.

wagens uit 93 moeten 30jaar zijn om oldtimer te zijn
                  wagens uit 92 moeten maar 25jaar zijn.

Geen probleem dus voor je 964… Keuren als oldtimer, je normale nummerplaat binnensturen, dan krijg je de overige rijtaks terug, dan inschrijven als oldtimer en in vak x10 vermelden herinschrijving titularis, dan betaal je geen BIV meer

Vandaag mijn verzekeringsagent gebeld voor info ivm mijn 964 die op 9 juli 25 jaar oud is geworden.
                    Wilde deze inschrijven als oltimer, wat blijkt: voorwaarde 30 jaar is stiekem ingegaan vanaf 1 JULI!!!!
                    Is dit werkelijkheid? Ik weet wel dat onze regering iedereen wil pluimen, ze zijn goe bezig!

Grt floere.

Dus met andere woorden, als de auto van 25 à 30 jaar tegen eind dit jaar niet als oldtimer gekeurd is, dan moet je wachten tot deze 30 jaar is vooraleer het een oldtimer kan worden, correct?

afgelopen woensdag 7 juni werd in de plenaire vergadering van het Vlaams Parlement een decreet goedgekeurd houdende wijziging van de Vlaamse Codex Fiscaliteit van 13 december 2013, wat betreft de vergroening van de verkeersfiscaliteit voor lichte vracht en oldtimers.

de volledige tekst KLIK

het forfait voor de fiscaliteit (BIV en VB) voor oldtimers vanaf de leeftijd van 30 jaar gaat in vanaf 01/01/18.
                        de overgangsregeling, men behoudt van het toegekende forfait voor wagens die minstens 25 jaar oud zijn/worden in de loop van 2017. dus eigenlijk is er enkel maar een overgansregeling voor wagens die minstens 25 jaar in het verkeer zullen zijn op 31 dec 2017.

periodieke keuring is federale materie en zit niet vervat in dit decreet.

Is er iemand die vanavond naar de bovenstaande info-avond in Peer gaat?

Ik had zelf willen gaan, maar kan helaas niet aanwezig zijn.

[quote=”deepee” post=248883][b]Peeter zit aan tafel bij alle onderhandelingen met de overheid om de belangen van de oldtimerliefhebbers optimaal te verdedigen.[/quote] 😕 😕 😕

Gaat er dan iets nieuws verteld worden, is er eigenlijk al wat meer bekend?
                              Laatste nieuws dateert al van afgelopen december. :bounce:

Tot die vijf jaar voorbij is. En dan afwachten of de waarde snel zal stijgen als ze 30 jaar zijn.

INFOAVOND I.V.M. DE OLDTIMERWETGEVING – PEER – 30.03.2017 – 20.15 uur

Op donderdag 30 maart 2017 om 20.15 uur, organiseren de oldtimervrienden van Cars & Coffee Friends Peer in samenwerking met het BFOV ( Belgische Federatie voor Oude Voertuigen ) en de Stad Peer , een infoavond over de huidige en verwachten oldtimerwetgeving voor Vlaanderen.

Dit is een mooie gelegenheid om eens te komen luisteren naar het laatste nieuws over het oldtimergebeuren zoals wanneer de overgang zal gebeuren naar 30 jaar, komt er al dan niet een overgangsregeling, wat zal er nog veranderen, …

Heeft u nog vragen over oldtimers, oldtimer moto’s, bromfietsen enz…., geen probleem, dit is uw kans, wij voorzien na de uiteenzetting de mogelijkheid tot het stellen van vragen.

De spreker die avond is Peeter Henning, CEO van de BFOV. Geen persoon is beter geplaatst om ons over deze materie te informeren. Peeter zit aan tafel bij alle onderhandelingen met de overheid om de belangen van de oldtimerliefhebbers optimaal te verdedigen.

Inkom is gratis en drank is te verkrijgen aan de toog van ‘t Poorthuis. Het adres van deze infoavond is : ‘t Poorthuis , Zuidervest 2 3990 Peer .

Er kan gratis geparkeerd worden op de parking aan de kerk juist tegenover het Poorthuis, ook zijn er nog voldoende parkeerplaatsen in het centrum.

Voor meer info in verband met deze avond kan u terecht op het telnr 0477/260055 of carsencoffeefriendspeer@gmail.com .

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 64)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.