Oldtimer statuut

Home Forum Porsche Talk Oldtimer statuut

• Maker
    Discussie
  • Een vraagje, waar hier ongetwijfeld ervaring meeheeft.

Ik heb een wagen gekocht die oldtimer is en ook terug als oldtimer door mij ingeschreven
    zal worden.

Koper heeft geen tijd om naar keuring te gaan. Kan ik met platen van een andere wagen
    van mij naar de keuring gaan om hem opnieuw te laten keuren en een roos formulier
    bekomen?

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 64)
    • Hier ben ik wel enigszins blij mee wetende dat ik twee 964’s heb, jammer genoeg is mijn jubi pas de eerste keer ingeschreven in juni ’93 maar mijn cabrio heeft een eerste inschrijving van 4 april ’92. hierbij kunnen we stellen dat dit dus ééntje op de valreep is
      Deze heb ik gekocht toen der absoluut nog geen sprake was van het optrekken naar 30 jaar, dus wel een beetje extra stress gehad hiervoor :happy:
      dit maakt nu wel dat de waarde van een 964 die wel op O-plaat rijd of niet wel zal beïnvloeden denk ik, zij die wel een O-plaat hebben zullen stijgen in waarde waar de andere een stevige duik in waarde zullen maken vrees ik

[quote=”deepee” post=245963]

De periodieke keuring is nog niet gestemd. Voorstel voor de keuring is:
        volledig origineel: 5 jaarlijks
        Licht verbouwd : 2 jaarlijks
        Zwaar verbouwd: jaarlijks.

De keuring zal hetzelfde zijn als de oldtimerkeuring zoals ze nu is.
        [b][size=2]
        bron: Peter Henning.-ceo B.F.O.V [/size][/b][/quote]
        :think:
        Interessant.
        Zou het hier dan ook gemakkelijker worden “verbeteringen” gekeurd te krijgen?
        :sarcastisch

Dus als ik het juist lees kunnen wagens recenter als 1 mei 1992 pas oldtimer worden na 1/05/2022. Was er geen sprake van aangepast tarief voor wagens tussen 1992 en 1997 or was i dreaming!? :sleep:

De R129 zie je tegenwoordig inderdaad terug vaak rondrijden nu ze oldtimer zijn geworden. Heerlijke wagen zijn het!

F

[quote=”patrickvb” post=246013]BFOV heeft over dit alles nog niet schriftelijk gecommuniceerd simpelweg omdat nog niets officieel is.
              De. Federatie heeft recent bij een infovergadering expliciet gevraagd aan de clubs nog niet te communiceren.
              Deze vraag werd eerder deze week nog eens herhaald via mail.[/quote]

We moeten dus nog atlijd wachten op de definitieve uitspraak dus :think:

F

@Yellow Submarine
                Da’s geen straf. Blijft een mooie klassieker. Ben wel voor de 500SL gegaan omdat ik schrik had dat de 300 wat vermogen te weinig zou hebben gezien het grote gewicht van de auto. Blijft natuurlijk wel een MB dus geen racewagen maar ik ben ook geen racer dus dat zit wel snor 😉

[quote=”Mikey” post=245997]Wat ik niet zie is over nu een verschil is in oldtimer statuut voor een wagen ouder dan 30j die op O of gewone plaat staat, want tot op heden is er geen verschil in wegentaks.
                  Iemand hier meer info over?[/quote]

Met een O-plaat is alle zakelijk gebruik verboden (zelfs woon-werk verkeer) maar moet je nooit meer naar de keuring.

[quote=”FirstP” post=246001]@Mikey: Altijd gedacht dat dit voor de staat niet uitmaakte. O-plaat of niet leek me enkel qua keuring van belang.

@Yellow
                    Submarine: Heb m’n SL van 1989 sinds deze maand ook maar opnieuw ingeschreven om geen gezever te kunnen hebben (niet op O-plaat maar dat maakt niet uit denk ik).Welk type SL heeft je vader?[/quote]

Een basic 300 SL die hij toen nieuw kocht. Zogezegd als bedrijfswagen, maar hij heeft er al die tijd nauwelijks mee gereden (iets van 80K km). Als je de motorkap opent denk je dat de auto maar een paar jaar oud is. Zijn 20 jaar oude 290d met +400K km wordt echter nu afgedankt dus zal hij ietsje meer met de SL gaan rijden.

BFOV heeft over dit alles nog niet schriftelijk gecommuniceerd simpelweg omdat nog niets officieel is.
                      De. Federatie heeft recent bij een infovergadering expliciet gevraagd aan de clubs nog niet te communiceren.
                      Deze vraag werd eerder deze week nog eens herhaald via mail.

F

@Mikey: Altijd gedacht dat dit voor de staat niet uitmaakte. O-plaat of niet leek me enkel qua keuring van belang.

@Yellow
                        Submarine: Heb m’n SL van 1989 sinds deze maand ook maar opnieuw ingeschreven om geen gezever te kunnen hebben (niet op O-plaat maar dat maakt niet uit denk ik).Welk type SL heeft je vader?

Wat ik niet zie is over nu een verschil is in oldtimer statuut voor een wagen ouder dan 30j die op O of gewone plaat staat, want tot op heden is er geen verschil in wegentaks.
                          Iemand hier meer info over?

Vorige week ben ik met de SL (°1990) van mijn vader (°1937) naar de keuring geweest om tijdig van het oldtimer statuut te kunnen genieten. Daarbij kwam ik van een kale reis terug want ik had de “thuishelft” van de inschrijving uit 2014 niet bij en mijn vader vindt dit niet meer terug! Zijn opbergsysteem bestaat erin om formulieren die per post toekomen terug in de envelop te stoppen… :first:

Zou voor mij alvast goed nieuws zijn, met een 1ste inschrijving 14/10/91 zou ik in principe volgend jaar de eerste keer van het lage tarief kunnen genieten. :happydance:

F

Eigenaardig… ik krijg altijd wel berichten van BFOV maar deze heb ik niet zien passeren :think:
                                Waar kan ik deze info verder opvolgen? (op de site van BFOV zie ik geen recente informatie hierover)

@ deepee: Ik kreeg gisteren exact hetzelfde bericht

@ S2: dit werd echter wat later genuanceerd met: “In mei valt de definitieve beslissing. Ten vroegste 01/05/2017, ten laatste 01/05/2018”

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 64)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.