Home › Forum › Porsche Talk › Oldtimer statuut
- Dit onderwerp bevat 64 reacties, 33 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 6 maanden geleden door
bladerunner.
-
MakerDiscussie
-
15 januari 2016 om 23:51
Een vraagje, waar hier ongetwijfeld ervaring meeheeft.
Ik heb een wagen gekocht die oldtimer is en ook terug als oldtimer door mij ingeschreven
zal worden.Koper heeft geen tijd om naar keuring te gaan. Kan ik met platen van een andere wagen
van mij naar de keuring gaan om hem opnieuw te laten keuren en een roos formulier
bekomen? -
MakerDiscussie
-
Vraag me af wie er in godsnaam op de 1 Mei gekomen is??? (Dag van de Arbeid, op vraag van de Spa?) Wat een domme regel.
Was waarschijnlijk te simpel om te stellen: voertuigen die de leeftijd bereiken van 25 jaar in 2017 zijn oldtimer, vanaf 2018 wordt het 30.
Klaar en duidelijk.Waarom halfweg een jaar??? Begrijpen wie begrijpen kan!
Op vrijdag 16/dec werd het nieuw oldtimer statuut goedgekeurd:
– De leeftijd van de oldtimer gaat van 25- naar 30 jaar.
– Voertuigen die 25 jaar zijn voor 1 mei 2017 kunnen hun nummerplaat behouden en blijven oldtimer.
– Voor de verkeersbelasting komt er een overgangs periode van 5 jaar. Zoals v.b. hieronder.
Voertuigen die voor 1 mei 2017 25 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
Voertuigen die voor 1 mei 2018 26 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
Voertuigen die voor 1 mei 2019 27 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
Voertuigen die voor 1 mei 2020 28 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
Voertuigen die voor 1 mei 2021 29 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
Voertuigen die voor 1 mei 2022 30 jaar zijn, zijn oldtimer en 36 euro rijtaks
Vanaf 2022 is ieder voertuig pas oldtimer vanaf 30 jaar.Voor de lichte vracht gaat de rijtaks vanaf 30 jaar ook naar 36 euro i.p.v. nu 148 euro.
De periodieke keuring is nog niet gestemd. Voorstel voor de keuring is: volledig origineel: 5 jaarlijks Licht verbouwd : 2 jaarlijks
Zwaar verbouwd: jaarlijks. De keuring zal hetzelfde zijn als de oldtimerkeuring zoals ze nu is.
[b][size=2]
bron: Peter Henning.-ceo B.F.O.V [/size][/b]heb je zelf al gekeken in de restauratie topic van de 944 door “theFab” ?
Heeft er iemand toevallig een foto van een 944 van de onderkant waarop het linkerwiel en stabilisatorstang te zien is?
Ik ben is benieuwd of hij zodra hij de factuur van herstelling ziet nog steeds de kosten op zich gaat nemen, hopelijk krijgt dit een happy end…
ik koop niks zonder gekeurd te zijn, meestal is er wel een reden en t’is zelden diegene die ze je zeggen :what:
Wagen afgekeurd.
– draagarmen – silent blocs langs links
– stabilisatoren – slint blocs lang links
– dimlichten: afstelling buiten tolerantieAl contact gehad met verkoper en hij gaat dit op zijn kosten laten herstellen.
Keuring oldtimer is twee keer niks normaal gezien
Als de verkoper deze niet wenst te doen ” wegens tijdsgebrek”…..tja, eerste reactie is dan toch laten staanNu, ik geef de mensen ook de optie om mijn WRX te kopen zonder keuring voor verkoop. Waarom? Dat bespaard mij geld en risico. Daar tegenover staat dan wel een fikse korting. Dus het is maar wat de koper het liefste heeft. Maar tijdsgebrek? Wat een onzin!
Gouden raad van nonkel Wes: Als je toch ooit een wagen wilt verkopen zonder keuring, zet dan op de verkoopovereenkomst dat de wagen verkocht wordt voor opmaak of onderdelen. Het gaat dan niet over een rijdende wagen en de koper heeft dan geen poot meer om op te staan als hij spijt krijgt van zijn aankoop. Gaat de koper niet akkoord met deze koopovereenkomst dan kun je er gerust van zijn dat hij je er naderhand bij gaat willen naaien.
+1 Wes mbt tijdsgebrek als excuus. bij ons is de autokeuring 2 dagen per week 12 uren per dag onafgebroken geopend.
je moet wel een zeer vreemd ploegenstelsel draaien om daarbinnen, als je een afspraak maakt tenminste, geen 1/2 uurtje tijd te vinden.Geen tijd om naar de keuring te gaan vind ik altijd zo’n vreemd excuus. Klinkt mij meer als: Ik heb geen zin dat hij afgekeurd wordt of opmerkingen krijgt die de prijs doen zakken. Nu ja, als je verborgen gebreken vind naderhand kun je hem nog steeds terug aan zijn deur gaan zetten en je geld terug eisen wegens het verkopen van een wagen zonder keuring. 😈
Een beetje off maar toch ook nog on topic:
Ik neem aan dat dit ook werkt met niet oldtimers…?je kan toch al een tipje van de sluier lichten :happydance:
Bedankt voor de antwoorden.
Wagen staat nog niet bij mij, dus nog geen foto’s.
Yep identiek met wagens uit buitenland. gaat nog steeds perfect 🙂
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.