- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
-
Discussie
-
30 oktober 2008 om 23:08
Hoi,
Ik weet dat er al een aantal threads zijn over verzekeringen maar vind niet direct wat ik zocht.
Aangezien men wagen nu na 4maand nog niet op de baan mag, ben ik er aan aan het denken om men 944 terug als wagen voor dagelijks gebruik te gaan gebruiken. De 911 zou ik dan als old timer willen verzekeren. Nu vraag ik me af of je ook een homologatie nodig hebt voor een old timer verzekering? En wat zowat de beperkingen zijn om een old timer verzekering. Stel ik wil naar Porscheday in Francorchamp gaan (wat verder is dan 25KM) kan ik dit dan doen? Of zelfs naar het buitenland Porschemotion bijvoorbeeld?
Het zou uiteindelijk wel maar een tijdelijke oplossing zijn zolang de homologatie nog niet in orde is. Is het eenvoudig om daarna een oldtimer terug in te schrijven als auto voor dagelijks gebruik?
Nog een vraagje, dat wel niet echt met verzekering te maken heeft, Maar is het mogelijk om een wagen in het buitenland in te schrijven? Bijvoorbeeld dat ik mijn wagen in Nederland inschrijf en daar dan een postbus neem en ondertussen hier ermee rond rijdt?
mvg,
Daan
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.