Oldtimer verzekering

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Oldtimer verzekering

• Maker
    Discussie
  • Hoi,

Ik weet dat er al een aantal threads zijn over verzekeringen maar vind niet direct wat ik zocht.

Aangezien men wagen nu na 4maand nog niet op de baan mag, ben ik er aan aan het denken om men 944 terug als wagen voor dagelijks gebruik te gaan gebruiken. De 911 zou ik dan als old timer willen verzekeren. Nu vraag ik me af of je ook een homologatie nodig hebt voor een old timer verzekering? En wat zowat de beperkingen zijn om een old timer verzekering. Stel ik wil naar Porscheday in Francorchamp gaan (wat verder is dan 25KM) kan ik dit dan doen? Of zelfs naar het buitenland Porschemotion bijvoorbeeld?

Het zou uiteindelijk wel maar een tijdelijke oplossing zijn zolang de homologatie nog niet in orde is. Is het eenvoudig om daarna een oldtimer terug in te schrijven als auto voor dagelijks gebruik?

Nog een vraagje, dat wel niet echt met verzekering te maken heeft, Maar is het mogelijk om een wagen in het buitenland in te schrijven? Bijvoorbeeld dat ik mijn wagen in Nederland inschrijf en daar dan een postbus neem en ondertussen hier ermee rond rijdt?

mvg,
    Daan

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • oldtimer verzekering is altijd risico en ome agent schrijft je op en in sommigge gevallen is het politie rechtbank

oldtimerverzekering mag je alles en lals het er op aan komt kan het je heel wat miserie bezorgen

kan je 2 telefoon nummers bezorgen van mensen die problemen hebben met het gebruik van hun oldtimer beiden zijn naar de politie rechtbank doorverwezen eentje zou uitgesproken moeten zijn de ander moet nog verschijnen

😆 😆 😆 😆 😆

[quote=”the stig”:5mks6tqq]gaat dat ook als ge ne leasing vant werk hebt eigenlijk?

want heb al horen zegge da ze dan soms moeilijk doen voor classic[/quote]
          Zou moeten zijn :

Gaat dat ook als je een leasing van het werk hebt ? Want ik heb al horen zeggen dat ze dan soms moeilijk doen voor een classic car.

Is geen probleem, want zo heb ik het ook gedaan 🙂

gaat dat ook als ge ne leasing vant werk hebt eigenlijk?

want heb al horen zegge da ze dan soms moeilijk doen voor classic

Hoi

Als je je aansluit bij een oldtimerclub die op haar beurt lid is van de BFOV kan je je 911 verzekeren voor 107 euro bij MARSH.

Er zijn geen limitaties, buiten het gegeven dat je de wagen niet voor dagdagelijks gebruik (lees: woon-werk verkeer) mag inschakelen. Je moet dan ook de papieren van een alternatief voertuig voor woon-werk verkeer kunnen voorleggen bij het aanvragen van de verzekering.

De 25 km regel geldt voor wagens die als oldtimer gekeurd zijn en hebben in se niets met de verzekering te maken (er zijn echter wel verzekeraars die beperkingen in de polis opnemen, MARSH niet).

Op het circuit ben je natuurlijk NIET verzekerd.

In het buitenland inschrijven, daar heb ik geen verstand van 🙂

Mvg

Tim

ps: is er een probleem met de gelijkvormigheidskeuring ?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.