Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › Oldtimerkeuring / invoer uit NL
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 11 maanden geleden door Tommy.
-
Hallo,
Ik overweeg een 1991 964 C2 Coupé te kopen in NL bij Visser in H’sum maar heb vragen over de keuring.
Heb al ingevoerd uit Duitsland maar dit waren recente wagens met COC, hele procedure snel en probleemloos.
Deze wagen is matching numbers en zou ook een soort COC hebben : bestond dit in ’91?
Niet standaard : Bilsteins en H&R veren, Momo Prototypo sportstuur (niet afneembaar), 18″ Fuchs velgen…
Loop ik risico om op oldtimerkeuring niet te slagen wegens niet standaard?
Evt. origineel stuur vragen om naar de keuring te gaan?
Graag jullie input!
Grtz, Peter
Voor oldtimerkeuring zijn dergelijke aanpassingen geen probleem.
Als er geen COC is kunnen ze ook niet afkeuren op non-conformiteit.Heeft er iemand ooit een COC of ander soort gelijkvormigheidsattest bekomen voor een 964 ?
Ik neem in elk geval met D’Ieteren eens contact om na te vragen.
Volgens PON (invoerder NL) bestaat dit niet voor deze jaargang.
In 2014 ben ik bij D’Ieteren in Anderlecht geweest om een gelijkvormigheidsattest te bekomen.
Indertijd moest er een afspraak voor gemaakt worden, een zestal weken wachttijd, en de wagen moest volledig origineel zijn, zelfs andere veren en dempers waren toen niet toegestaan.
Keuring duurde enkele uren, en een gelijkvormigheidsattest met officiële sticker in de bestuurdersdeur werd onmiddellijk afgeleverd na betaling.
Ik zou eens telefonisch contact opnemen, om te horen wat tegenwoordig de voorwaarden en locatie zijn.
In ieder geval succes gewenst!
sinds januari 1999 is het Belgisch gelijkvormigheidsattest vervangen door het Europees gelijkvormigheidsattest (COC)
auto’s met een Europese typegoedkeuring hebben een sticker met een E13*…. nummer, verkrijgbaar bij de invoerder of elke officiële dealer.Zal D’Ieteren contacteren maar de auto heeft Bilstein/HHR veren en Cup-pijp in de uitlaat, 18″ Fuchs velgjes : niet echt standaard voor ‘n 1991 Carrera 2.
Ik ga ook eens bij mijn vriendjes van Porsche Maastricht informeren, die hebben misschien ook ervaring met die problematiek !
Ik heb mijn 964 in Frankrijk (oorsprong Duitsland) gekocht en ook hier was geen COC. In die tijd bestond dat niet. Gewoon aanbieden op de keuring als “inschrijven oldtimer”, dan is dat hele gedoe van COC, lagere ophanging, Cup pijp en Momo stuurtje niet nodig, dan kan hij perfect gekeurd en ingeschreven worden zoals hij is. Just my 2 cents.
Als je een COC wil kan dit via Porsche, tegen betaling natuurlijk. En volgens mij hoeft je auto hiervoor zelfs niet conform te zijn.
Een Porsche importeren of exporteren – Porsche Nederland
Alles klopt wat ik hier lees (uiteraard) !
De keuring gemaild vandaag en een vriendelijke meneer van de keuring belt me terug :
– voor invoer oldtimer enkel inschrijvingsbewijs of exportbewijs vereist
– geen PVG of COC nodig
– schroefvering is geen probleem bij oldtimerinschrijving zolang de bodemvrijheid minstens 9 cm is... Hele opluchting hier !
Net D’Ieteren gecontacteerd voor mijn 1984 928S, en zij kunnen blijkbaar geen COC afleveren voor de auto!
Ik kan bij hen wel een technische fiche krijgen (tegen betaling) en die kan gebruikt worden in een bevoegd keuringsstation om een ‘homologatie als alleenstaand geval’ te laten doen.Vreemd, want ik dacht hier eerder gelezen te hebben dat dit wel mogelijk was. Mocht iemand in meer detail weten waarom het op sommige auto’s wel kan bij D’Ieteren, en op andere niet?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.