Home › Forum › Zeverhoekje › Oldtimerstatuut…
- Dit onderwerp bevat 42 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 4 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
26 juni 2013 om 12:29
http://www.bfov-fbva.be/index.php/dossiers-news/81-dossiers/220-visie-oldtimerstatuut
Ben eens benieuwd of dit nu effectief van kracht wordt…
-
MakerDiscussie
-
Voor verzekeringen kan je best een makelaar nemen ipv een agent.
Een makelaar kan je van verscheidene maatschappijen verzekeringen aanbieden en zoekt de best fit naargelang je situatie, te verzekeren goed etc.
Zo zit ik met de wagens bij verschillende maatschappijen en voor het huis nog weer bij een andere.
Good practice ook om voor je wagen de rechtsbijstand ba een andere maatschappij te nemen dan je gewone verzekering…[quote=”lucky911″ post=135346]gette bij welke verzekering zit jij?[/quote]
Al onze verzekeringen etc. worden geregeld door onze agent van Delta Lloyd bank. De rest weet mijn vrouw veel beter dan ik 😳
Yep, gewoon met de plaat van je andere wagen en de verzekering in orde brengen voor die dag.
Wel zeker een gevarendriehoek meenemen en het inschrijvingsbewijs van de platen waar je mee gaat.
morgen nog naar de keuring se met de mijn voor O platen – dit mag je met een gewone plaat toch?
Even verzekering op de hoogte brengen en voila?
gette bij welke verzekering zit jij?Volgens de Belgische wet is iets dat in het staatsblad verschenen is onmiddellijk van kracht bij mijn weten ❗
Over die O platen is hier ( en op veel andere plaatsen ) al veel geschreven, maar op dit ogenblik zie ik niet in waarom ik mijn hobby Porsche op gewone platen moet zetten. Ik gebruikt die wagen enkel voor mijn plezier en die staat 200% in orde.
Ik moet met mijn nieuwe firmawagen naar de keuring als trekkend voertuig; WAAROM ?
Ik moet mijn nieuwe caravan om de 2 jaar naar de keuring; WAAROM ?
Ik moet met ons madam haar wagen met 28.000km op 4 jaar naar de keuring; WAAROM ?De keuring brengt goed op; DAAROM !
Toen ik mijn P. ging inschrijven als oldtimer hebben 3 tieners mij daar 50 minuten bezig gehouden met zo ne grijns van wacht maar stukske dikke nek met uw ouw beroeste Porsche…….. Tevergeefs :loser:
En nu mag ik ook in het donker rond bollen, het is trouwens al enkele jaren geleden dat er nog ( Ford T-model) lantaarns op een Porsche stonden die amper zichtbaar waren…. het werd m.a.w. tijd !
Dus is het al aangeraden om nu zo snel mogelijk voor een O plaat tegaan? Nu ik eerst dacht voor dagelijks maar nog 6 maand moet wachten.. Ook zie ik het nut er niet van in omdat ik toch enkel weekendritjes bij goed weer zou maken.
Vanaf 1 juli in effect?[quote=”stefx911″ post=135278]http://www.knack.be/nieuws/auto/nieuw-oldtimerstatuut-is-een-feit/article-4000337364685.htm
Naar de winkel gaan… is dat ook commercieel vervoer? :think:[/quote]
Knack moet de wettekst beter lezen :
“Tot vandaag werden personenwagens en auto’s voor dubbel gebruik als oldtimer beschouwd vanaf 30 jaar.”
Volgens mij is dat ALTIJD 25 jaar geweest en gebleven !“…geen kinderen naar school brengen…”
KB zegt : Woon-schoolverkeer : “de verplaatsing van en naar een onderwijsinstelling DOOR STUDERENDEN“[quote=”lucky911″ post=135285]Btw beste verzekering voor oldtime bij MARSH? iemand ervaring mee hier?[/quote]
Persoonlijk geen ervaring mee, maar van vrienden positieve geluiden gehoord.
Dat de pechverhelping/assistance die in de polis zit goed werkt kan ik beamen. De persoon die panne had was bijna sneller thuis dan wijzelf.idd , voor mij hetzelfde ik zou er enkel mee rijden bij goed weer in het weekend.. wat al zelden voorvalt in ons land..
Btw beste verzekering voor oldtime bij MARSH? iemand ervaring mee hier?DIK IN ORDE :applaus: . Mijn elfje blijft een O’tje dragen. Komt toch enkel buiten in ‘t weekend of op zomeravonden voor ritjes bij droog weer. Voer daar vanaf nu ook nacht en weekdag met verlof bij. Verder geen gezever met jaloerse :censored: op de keuring. Die vinden altijd wel iets als ze willen.
Laten we hier eens heel eerlijk zijn. Als je kan leven met de nieuwe beperkingen (geen woon-werk verkeer, geen commerciële doeleinden enz…), waarom zou je je oldtimer dan dagdagelijks inschrijven ? Elk jaar met toegeknepen billen naar de keuring of die of gene kl :censored: hopelijk in een goede bui is en vandaag zin heeft jouw P objectief te keuren ipv “die dikke nek met zijn P” eens een kloot af te trekken. En geloof me, met de crisis zal dit gedrag er niet op verbeteren.
Hoef ik er tevens de spoorverbreders niet elk jaar terug af te halen… Die wijzigen niks aan de veiligheid van de wagen (enkel aan de looks), maar zijn niet origineel, dus taboe. Zelfde voor mensen die betere remsystemen, ophanging enz installeren. Neen, ik weet het wel, leve de O plaat vanaf nu !http://www.knack.be/nieuws/auto/nieuw-oldtimerstatuut-is-een-feit/article-4000337364685.htm
Naar de winkel gaan… is dat ook commercieel vervoer? :think:
http://bfov.fb.mi.addemar.com/c461/h168d1
AMEN :drink: :first: oldtimer statuut eindelijk gewaardeerd op zijn waarde :up: :hail:
da ze hun plan trekken :drink: de mijne blijft op o platen :ass:
Is wel bizaar als voor de moto’s een keuring gingen uitbrengen,OYEEEEEEEEEEE WAT EEN SCHANDAAL .ZIJT MAAR GERUST DA ZAL ER NOOIT VAN KOMEN :engeltje:Kweet 1 daing als oldtimer liefhebber of gewoon dagelijks auto,draag je zorg voor je gerief en onderhoud je da,op de keuring zijn het gewoon pippos,altijd voor ieste belachelijk keuren ze u af,maar als ge beter gerief op je voertuig zet ,remen ophanging zijde ne gansgster op de baan.
Voor mijn part mogen ze die geimporteerde da in brussel en andere grote steden rondrijden op oude mercedessen,golkes 2 op O platen en er dagelijks mee rijden strafffen en meer controleren,maarda ze de gepassioneerde gewoon gerust laten punt uit :drink:
Das gewoon ons belgenlandje……. Alles duurt hemelslang om hem gewoon in te schrijven en daarom oldtimer …. Dan kan je de burocatie molen laten draaien en hem alsnog gewoon inschrijven :happydance:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.