Home › Forum › Zeverhoekje › Oldtimerstatuut…
- Dit onderwerp bevat 42 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 4 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
26 juni 2013 om 12:29
http://www.bfov-fbva.be/index.php/dossiers-news/81-dossiers/220-visie-oldtimerstatuut
Ben eens benieuwd of dit nu effectief van kracht wordt…
-
MakerDiscussie
-
dit is wel goed nieuws , want ik hoor net dat men gva nog 6 maand zal duren (d’Ietere !!) vooraleer het inorde is..
Best volgende week om een O plaat gaan dus 🙂Ik hoop dat ze allemaal de Oplaat rijden zoals jullie denken Marc en Peter, maar ben zeker van dat er veel gewoon denken rijden maar ……..
Inderdaad Marc, in orde moeten ze zijn maar ik ben die :censored: van de keuring een beetje beu.
Er zijn er niet veel die hun stiel kennen, anderen zoeken tot ze iets vinden of keuren u af voor een ‘bagatel’. Mijne blijft op zijn O plaatje staan :happy:Eindelijk , kan ik rijden waar en wanneer ik wil. Ik heb niets tegen een jaarlijkse keuring , maar een oldtimer liefhebber rijdt niet met een auto die niet in orde is, remmen , motor ,verlichting en carrosserie behalve de Co. Natuurlijk.
Gr. Marc 356 :happydance:Als je auto in orde is en geen omgebouwde weet ik wat, zie ik voordeel van een O-plaat niet in.
Mijne staat op gewone platen en betaal 37 euro wegentaks.Inderdaad wat betreft de lage rijtaks – rest dan enkel nog de jaarlijkse keuring, wat ik niet meer dan normaal vind bij dagelijks gebruik, ook naar verzekeringskwesties toe.
[quote=”kleinekastenteufel” post=135203]
Niets belet om een 25 plusser gewoon in te schrijven en dus een jaarlijkse keuring te ondergaan. Scheelt wat in eurotjes toch voor de verkeersbelasting.
[/quote]
Eens 25 jaar geniet je automatisch van de lange rijtaks.
Ook met gewone inschrijving :salut:Heb het ook binnen gekregen van BFOV.
Dik in orde, op de mijne blijft de O plaat hangen. Gene zever niet meer als ik eens wil rondtoeren zonder doel.
Ben overlaatst tijdens een testrit in de omgeving van ‘t rond punt van Wommelgem achter een flets groene SC gegaan…
Precies herkenbaar hier ind e topic :engeltje:Ben ook voorstander van een gewone keuring. Als je wagen in orde is dan laat je hem toch gewoon keuren?
Heb er nu tijdelijk enkele op O platen staan wegens andere regeltjes.
Twee zijn import en ben ik nog bezig met de homologatie. Je kan die wel met O platen inschrijven op buitenlands inschrijvingsbewijs. Ook kan je de o-keuring met je eigen platen doen, gewone keuring enkel met Z platen…
Dus nu zijn ze ingeschreven met O platen en eens het gelijkvormigheidsattest n orde is kan ik zelf terug voor de gewone keuring…
De Targa staat ook nog op O platen wegens prullen die toen nog niet allemaal in orde waren (ruitenwissersproeier, 4 pinkers, mistlicht,claxon…
Meeste is nu bijna klaar. Man wat een knoeiboel dat sommigen van de elektriciteit van die oudjes soms maken! Hebben er el ne kilo (niet originele) stroomdraad uitgehaald 😉Wat verplicht wordt is niet altijd goed.
Niets belet om een 25 plusser gewoon in te schrijven en dus een jaarlijkse keuring te ondergaan. Scheelt wat in eurotjes toch voor de verkeersbelasting.
Eigenlijk zou alles wat op de openbare weg komt een jaarlijkse keuring moeten ondergaan, agree.
‘t Leger en de boeren krijgen altijd uitzonderingen, historisch gegroeid blijkbaar.
:engeltje: 😈 :engeltje:
[quote=”Vincent_991″ post=135200] Als ik dan in de buurt rond kijk zijn er toch veel die met hun oldtimer dagelijks gaan werken of naar school rijden. Vooral jongeren met hun oude VW golf/jetta of andere oldtimers.[/quote]
Die mogen ze voor mij ook langs de kant zetten.
Ik lees wel : Deze voertuigen zijn uitgesloten van volgend gebruik: woon-werkverkeer en woon-schoolverkeer. Als ik dan in de buurt rond kijk zijn er toch veel die met hun oldtimer dagelijks gaan werken of naar school rijden. Vooral jongeren met hun oude VW golf/jetta of andere oldtimers.
Ik maak mij er misschien niet populair mee maar van mij mogen ze het oldtimerstatuut veel strenger maken. Spijtig dat ze niet naar 30 jaar zijn gegaan en geen volledige jaarlijkse verplichte keuring zoals gewone wagens hebben ingevoerd. Ook van die legerwagens heb ik nooit gesnapt. Waarom mag zoiets nog op een openbare weg en dan met O-platen?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.