Olie

  • Maker
    Discussie

  • Number1
    Deelnemer

      ik heb mn 968 op 174.000 km gekocht
      rond de 181.000 begon het lampje vd ‘engine oil’ (inclusief uitroepteken) te branden. na een olieverversing op 181.500 is dit weggebleven.
      nu na 187.500 km begint dit weer te branden.
      lijkt me niet logisch moet ik zeggen…

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
      • [quote=”911-lover”:3h35njx4]Vandaag op gelet.
        Bij intrappen koppeling tussen de 2 en de 2,5
        Tijdens het rijden tussen de 4 en de 5
        😉 [/quote]

        Zo moet het zijn Koen maar wel bij warme motor dan.

          Vandaag op gelet.
          Bij intrappen koppeling tussen de 2 en de 2,5
          Tijdens het rijden tussen de 4 en de 5
          😉

            bij het intrappen vd koppeling is het iets over de 3 anders iets over de 4

              [quote=”Number1″:8k33d1o6]niet logisch?[/quote]
              Je hebt een PB’tje terug 😉

                niet logisch?

                  [quote=”Number1″:1z5rrl5w]rond de 4, beetje erover zelfs[/quote]

                  Op rolantie ❓ 😯

                    rond de 4, beetje erover zelfs

                      [quote=”Number1″:2xz6tm67]in ieder geval, bij mij is het het lampje ‘engine oil’.
                      bij warme motor komt het peil halverege te staan.[/quote]

                      En je olie druk meter waar staat die bij warme motor ? op 3 ?

                        in ieder geval, bij mij is het het lampje ‘engine oil’.
                        bij warme motor komt het peil halverege te staan.

                          [quote=”951 S”:ylo0jitc]@ RSR

                          Wat bedoel je met 2 olie contacten? 1 voor de olie druk en 1 voot het pijl? Het contact waar ik het over had zit op het carter.[/quote]

                          Zit nog een op de motor ook

                            @ RSR

                            Wat bedoel je met 2 olie contacten? 1 voor de olie druk en 1 voot het pijl? Het contact waar ik het over had zit op het carter.

                              En de olie druk ? en op een 944 turbo zitten er 2 olie contacten op

                                Bij mijn 944 turbo blijft het lampje van het oliepijl, samen met het algemeen waarschuwingslampje (uitroepteken) ook branden. Heb toen ik de laatste keer de olie ververste de sensor/vlotter gedemonteerd en uitgemeten maar deze deed volgens mij wat hij moest doen. Heb hem toen toch maar vervangen door een andere uit een wagen van dewelke ik zeker wist dat hij er geen probleem mee had maar het lampje bleef branden. Bij mij zit het probleem volgens mij in de bekabeling. Heb toen nog een gedeelte nagemeten maar eigenlijk moest de olie er terug af … ‘t voor volgende keer zijn.

                                  [quote=”Number1″:20eykbzq]Luc, in welke zin moet ik goed kijken naar de lampjes? 😕
                                  😆 [/quote]

                                  Ja ik bedoel gewoon dat je goed moet kijken welke lampjes er branden, ik heb in het verleden al meegemaakt met een klant dat het de lampjes waren van de remmen of van de remolie die branden. Ik probeer alleen maar te helpen, maar als het zoals je vertelde het lampje van de motor olie is zou ik denken aan de sensor die stuk. Kijk eens goed naar u olie niveau op een vlakke vloer.

                                  Luc

                                    Luc, in welke zin moet ik goed kijken naar de lampjes? 😕
                                    😆

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.