Olie

• Maker
    Discussie
  • Om de +- 2-3000 km gaat het lampje van engine oil branden… beetje bijkappen en tis weer in orde. Is het normaal dat na een paar duizend km dit al gaat branden?
    Raadt er iemand een bepaald merk/type van olie aan?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • ok altijd welkom 😉

Binnen een dikke 1000 km kom ik es langs voor een klein onderhoudje, kan dan misschien gechecked worden, samen met remmen, schokken en schokdempers 😉

[quote=”911-lover”:3250wspp]Ik heb gisteren mijn olie gecheckt.
          9000km sinds laatste smering.
          Ze staat nog steeds op maximum 😯 Bij mij staat ook aan de binnenkant van de tankklep dat ik bij elke tankbeurt het oliepijl moet controleren. Gelukkig verbruikt ze dus echt niks[/quote]

Ja Number1 en Koen heeft dezelfde olie zitten op zijn wagen dus ik vrees dat je eens naar de dichtingen van je kleppen zal moeten zien.

Luc

Ik heb gisteren mijn olie gecheckt.
            9000km sinds laatste smering.
            Ze staat nog steeds op maximum 😯 Bij mij staat ook aan de binnenkant van de tankklep dat ik bij elke tankbeurt het oliepijl moet controleren. Gelukkig verbruikt ze dus echt niks

Ach in mijn boekje staat dat voor m’n 993 er misschien om de 1500 a 3000km olie bijmoet. Is bij mij niet het geval, hangt er waarschijnlijk van af hoe je ermee rijdt?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.