Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › olie bijvullen
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 11 maanden geleden door Boxster.
-
MakerDiscussie
-
19 februari 2006 om 14:49
hallo,
mijn oliepeil begint aan de lage kant te komen
er is nu mobil one op de motor, mag ik er een ander type olie bijvullen
welliswaar ook een full synt
zoja, welk merk?
of weet iemand waar ik mobil one kan kopen in de driehoek evergem, zelzate, eeklo?alvast bedankt
Tony -
MakerDiscussie
-
😯 Heel juist …………..Boxster -> 986,en het is ivm olieverbuik van onze wagens 😉
Boxster
[quote=”Pascal”:30w2m83m][quote=”floorteloor”:30w2m83m]jep, hier ben ik weer
na al die tegenstrijdige berichten, ben ik de zaak eens wat juister gaan bekijken
ik heb er eens de laatste onderhouds factuur bijgehaald, en blijkbaar heb ik reeds 7150 km gebold.
de wagen stond nu een dag stil, dus alle olie was teruggestroomd naar de carter.
de digitale meter stond 1 streepje onder het maximum, de meetstok net onder het maximum. blijkbaar moet je een geruime tijd stilstaan vooraleer je een juiste meeting kan doen, anderzijds zou ik het ergens normaal vinden moest het olieverbruik hoger liggen dan bij een ander
ik doe namelijk zeer veel korte afstanden, dus de motor komt amper warm
vandaar ik me een 2de handse ga zoeken voor hier rond de kerktoren te kletsen 🙂 )groeten Tony[/quote]
Over welk type Porsche gaat het hier?[/quote]
Ik vermoed een Boxster, daar het in 986 staat 😕
[quote=”floorteloor”:1d08lfmx]jep, hier ben ik weer
na al die tegenstrijdige berichten, ben ik de zaak eens wat juister gaan bekijken
ik heb er eens de laatste onderhouds factuur bijgehaald, en blijkbaar heb ik reeds 7150 km gebold.
de wagen stond nu een dag stil, dus alle olie was teruggestroomd naar de carter.
de digitale meter stond 1 streepje onder het maximum, de meetstok net onder het maximum. blijkbaar moet je een geruime tijd stilstaan vooraleer je een juiste meeting kan doen, anderzijds zou ik het ergens normaal vinden moest het olieverbruik hoger liggen dan bij een ander
vandaar ik me een 2de handse ga zoeken voor hier rond de kerktoren te kletsen 🙂 )groeten Tony[/quote]
Over welk type Porsche gaat het hier?
jep, hier ben ik weer
vandaar ik me een 2de handse ga zoeken voor hier rond de kerktoren te kletsen 🙂 )groeten Tony
Mobil1 vind je normaal bij alle ESSO tankstations want EXXON-MOBIL is één groep …
Alex, voor mij idem. Moet niks bijvullen en krijgt ieder jaar bij zijn jaarlijkse beurt nieuwe olie. Zo deed ik het met men vorige p’sches ook maar daar moest ik wel af en toe bijvullen (3.0 en 3.2)
Wim3 liter op 6000km?
Zoals Edwin al geschreven heeft dat hij bijna geen olieverbruik heeft kan ik dit ook alleen maar bevestigen.
Mijn 986 heeft namelijk ook geen olieverbruik.
Hoe zit het met de andere 986 eigenaars ❓
Ben toch wel benieuwd.de peilstok komt vrij goed overeen met de digitale versie
alvast bedankt voor de uitleg
Tony[quote=”floorteloor”:aueuomqo]hey de Edwin,
ik heb een 3 liter verbruikt op 6000 km,(volgens de streepjes) wat wel geen drama is
maar ik zal eens binnenspringen bij den Hermans
thx[/quote]Ik zou toch eens naar je peil stok zien ook van je wagen hoor. Trouwens als je gewoon 0W40 synt of 5W40 synt er bij giet is het ook ok en het merk neem je best Mobil,Elf,Castrol of Schell.
Luc
hey de Edwin,
ik heb een 3 liter verbruikt op 6000 km,(volgens de streepjes) wat wel geen drama is
maar ik zal eens binnenspringen bij den Hermans
thx😉 Hey Tony,je mag altijd iets bijvullen ➡ wel best met dezelde olie,ik heb er nu 13000km op zitten met deze olie ,en heb eigenlijk geen verbruik !! op 15000 word deze vv ,steeds met oliefilter.
Ivm adres waar ze die hebben ,bij Hermans De Munck zullen ze die wel hebben 😉 denk ik ,en die zit bijna aan je voortuin 😆 😆 tussen de kippen ❗Greetz Boxster ( Edwin ) uit Lembeke
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.