olie lek

• Maker
    Discussie
  • Forummers,

gisteren wil ik de 964RS verplaatsen in de garage en warempel ik merjk een plasje olie op…niet onder de motor maar net voor het rechter achterwiel. Alles mooi opgeveegd en effe m’n kop onder de auto gestoken op de plaats van de lek…volgens mij zit daar de olietank ofzo want ik zie daar een paar leidingen lopen…de onderkant was vettig over een 40-tal cm onderaan de dorpel…alles mooi schoongeveegd, paar uur later nog es gaan zien en alles ok.

Wat kan dit zijn? Zijn er problemen bekend bij 964 met kapotte olietankjes of leidingen?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • ik had daar bij de turbo ook last van…kan niet echt kwaad , en zijn ook geen grote kosten 😉

Gewoon de spanbanden van de darmen die op het huis staan vervangen een mooi aantrekken en je probleem is opgelost.

wow wat een knappe ingevingen zeg!!! bedankt mannen! 8)

Mich,

ik heb dit ook gehad. Was gewoon de dichting van de sensor/voeler voor je olie niveau meter in je oliereservoir. Dat zit idd voor je rechter achterwiel.

Kan ook de olie leiding zijn aan de thermostaatklep (Partnr 964-207-254-07). Die bestaat uit een flexibel stuk dat op een stalen leiding geperst is op twee plaatsen en die “slijten/verduren” wel eens.

Zo heb je twee leidingen bij de 964, nog een die achter de motor doorloopt (partnr 964-207-252-14-M260)

Zijn gouden leidingen als je de onderdeelprijs ziet. Bij mij beide vervangen

Als het enkel de dichting is valt het nog wel mee 😉 )

thnx mannen…ik gok op olieleiding lek…kan volgens mij ni meteen kwaad en zal deze winter vervangen worden…de RS zal niet veel meer buiten komen dit jaar.

Vorige week 1300-1400km gereden op een dag en natuurlijk ook op circuit…denk dat dat sporen heeft nagelaten 😆 😉

[quote=”MichM3″:2atcnysk]Forummers,

gisteren wil ik de 964RS verplaatsen in de garage en warempel ik merjk een plasje olie op…niet onder de motor maar net voor het rechter achterwiel. Alles mooi opgeveegd en effe m’n kop onder de auto gestoken op de plaats van de lek…volgens mij zit daar de olietank ofzo want ik zie daar een paar leidingen lopen…de onderkant was vettig over een 40-tal cm onderaan de dorpel…alles mooi schoongeveegd, paar uur later nog es gaan zien en alles ok.

Wat kan dit zijn? Zijn er problemen bekend bij 964 met kapotte olietankjes of leidingen?[/quote]

Als de twee oliefilters van een 964 op de zelfde plaats zitten als bij een 993 dan komt het lek waarschijnlijk van de oliefilter die voor het rechterachterwiel zit.Is die oliefilterpas vervangen en misschien niet vast genoeg gezet?Ofwel leidinglek.

[quote=”WB”:qhm64nli]Bij mijn 3.2 zat daar ne oliekoeler….waarschijnlijk bij de 964 ook nog???
                  Kan dan een slechte afdichting (of lek uiteraard) daar of dergelijke zijn…..
                  🙄 [/quote]

Mich praat over het rechter ACHTERWIEL (waar zich wel degelijk de olietank bevindt). Niet over het rechter voorwiel waar de oliekoeler zich bevindt.

@Mich: Best even de brug op en het zaakje onderzoeken (eventueel met draaiende motor.

mvg
                  Jack-in-the-box

WB

Bij mijn 3.2 zat daar ne oliekoeler….waarschijnlijk bij de 964 ook nog???
                    Kan dan een slechte afdichting (of lek uiteraard) daar of dergelijke zijn…..
                    🙄

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.