Home › Forum › Porsche Talk › olie onder 964
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 2 maanden geleden door Filip.
-
MakerDiscussie
-
16 september 2017 om 21:49
Vandaag gaan kijken naar 964
Staat al 6 maanden in toonzaal;
Onder de motor geen bodemplaat.
Er liggen druppels olie op de grond ( en hangen op de motor)
De verkoper zegt dat het normaal is als hij lang stilstaat.
Omdat ik een leek ben en weinig of geen ervaring heb deze vraag.
Bj 2/1992 en 202000 km ( dus met dichtingen)
Kan dat als hij lang stilstaat en hoe kan ik dat controleren?grtj
Picbe -
MakerDiscussie
-
Lekken aan 964 zijn er om te dichten, het ene al eenvoudiger dan het andere. Goede diagnose (laten) doen en oplossen is onze boodschap.
Olie drup op uitlaat kan nefast zijn en stinkt bovendien. Olie op warmtewisselaar stinkt ook in de auto.
Het moet duidelijk zijn, wij houden niet van een druiper, maar dat is subjectief uiteraard. Eén druppel onder één van onze karretjes is al voldoende om tot actie over te gaan.
:engeltje: 😈
ba nee tuurlijk nie, want ze lekken op de bodemplaat die net op de naad van het blok en bij de koppen hangt.
[quote=”Foost” post=256638]Rode wagens en beige interieurs zouden niet samengaan ? Ik denk dat dit meer een persoonlijke smaak is want anders zou je moeten zegen dat Italianen ook geen smaak hebben.
Ik herinner me immers de bloedmooie en bloedrode Ferrari testarossas uit de tijd van de 964, die hadden meestal een beige lederen interieur maar dat weerhield er niemand van om ze met glinsterende ogen te bewonderen.
Op het vlak van esthetica zijn de Italianen toch niet zo slecht bezig heb ik altijd al gedacht.Ik zie wel dat ze de janten blijkbaar nadien in het rood hebben gelakt want er is één foto waar de janten nog zilverkleurig zijn. Persoonlijk vind ik dat wel mooi ogen …[/quote]
Het was maar een grapje hoor. Ik ben gisteren zelf naar een Amerikaanse rode 964 C2 Coupé met vloekend beige interieur gaan kijken, vandaar dat het me opviel. Dat kon me bij die auto toch niet schelen want het zou me een alibi verschaffen om er wat mooi van te maken bij een latere make-over. Maar ik heb hem laten staan omdat de koets ook niet gezond was.
Maar ik moet je tegenspreken dat het hier een kwestie van smaak of goesting betreft. Dat je een rode dan wel blauwe of gele lak verkiest is op zich smaak of voorkeur. Maar bepaalde combinaties getuigen van wansmaak. Heeft met kleurenleer te maken. Complementaire kleuren, asorti kleuren.. Rood+beige=mottig. En zwijg over de Italianen want als je ziet hoe ze met hun erfgoed soms omgaan, dan weet je dat de meeste ook het noorden kwijt zijn. En het is niet omdat je geld genoeg hebt voor een Ferrari dat je ook smaak hebt.
Op rode of gele auto’s kun je eigenlijk enkel een zwart interieur nemen. Op een blauwe is beige complementair, op een british racing groene eerder asorti dus beide kunnen al is de laatste lichtjes oubollig.
Allez nog zeggen dat ik me constant verwonder over de keuzes van de medemens. Ik stond vrijdag een uur aan te schuiven voor de 1ste keuring van mijn Cayman (wordt 4 jaar op 20/09/2017) en werkelijk alle andere auto’s waren grijzig of zwartig. Mensen, je leeft maar één keer, waarom o waarom die tristesse? Ik werd dan bediend door een een gast wiens (allerlaatste want hij ging bij Mercedes werken) shift al gedaan was maar omdat hij de mijne in de mot had langer was gebleven. Duidelijk een liefhebber!
Daarnet moest ik het weerbericht terugspoelen op tv want ik was zo stomverbaasd over de lelijke verdikkende rok die de nochtans mooie La Haegedoren aandurfde te dragen dat ik het weer gemist had…
Zo is dat constant bij mij. :popcorn:
Maar genoeg van dit off-topic gezwets…
Did it steal your hart? —> Get a reality check !!!!
Vraag voor een aankoopkeuring bij Porsche, punt uit. :up:
Motorcompartiment lijkt me meer dan verzorgd.
Staat véél te hoog op zijn poten…Succes !
Rode wagens en beige interieurs zouden niet samengaan ? Ik denk dat dit meer een persoonlijke smaak is want anders zou je moeten zegen dat Italianen ook geen smaak hebben.
Ik herinner me immers de bloedmooie en bloedrode Ferrari testarossas uit de tijd van de 964, die hadden meestal een beige lederen interieur maar dat weerhield er niemand van om ze met glinsterende ogen te bewonderen.
Op het vlak van esthetica zijn de Italianen toch niet zo slecht bezig heb ik altijd al gedacht.Ik zie wel dat ze de janten blijkbaar nadien in het rood hebben gelakt want er is één foto waar de janten nog zilverkleurig zijn. Persoonlijk vind ik dat wel mooi ogen …
Les goûts el les couleurs … / les couleurs et les goûts …
Ik heb alvast bij OPC gaan informeren om ALLE dichtingen te vernieuwen maar dan wel garantie te krijgen op het wegblijven van olielekken bij een 964 …. Bij een dergelijk voertuig dat weinig km doet kunnen ze dat echter niet waarborgen. De dichtingen zouden dan immers sneller verduren en het terugkeren van het “zweten” zou nooit helemaal uit te sluiten zijn.
Zolang er voldoende goede verse olie en oliedruk is heeft het ook geen invloed op het functioneren van de motor, het staat enkel esthetisch niet zo mooi zo werd me voorgehouden.
Neemt niet weg dat als er iemand een werkplaats weet die me kan verzekeren dat het zweten niet zal terugkomen bij veel stilstand (niet onbeperkt natuurlijk maar toch voor een behoorlijk aantal km) dan blijf ik geÏnteresseerd om deze aanzienlijke kost alsnog te overwegen.Is het deze?
Dan is het een Amerikaan denk ik. Die gasten hebben geen smaak: nooit beige interieur met rode lak combineren. Nooit!
Op Stuttcars lees ik meer over het ontbreken van de achterste zetels:
As from 1992 USA required to have 3-point seatbelts also for the rear occupants and Porsche couldn’t install 3-point belts in the back of its 964 and 968 cabriolets, the cars for USA were made without rear seats and there was a luggage compartment instead.“De verkoper zegt dat het normaal is als hij lang stilstaat”
ONZIN!!! :popcorn:
Ennuh, denk dat de meeste 964’jes elk jaar een half jaar achter mekaar stistaan … (zonder lekken en toestanden)
Hoi,
de bodemplaat is er niet onder.
Hij staat in een onafhankelijke Porsche garage ” passion 911″ ( Namen)
Een test daar laten doen heeft dan geen zin denk ik.
Op foto is de 964 rode cabrio.
Ook eerste keer gezien: vanachter zijn geen zitplaatsen maar opbergruimte.
grtjEen 964 heeft een bodemplaat die veel olie kan opvangen.
Als er olie op de grond vloeit is er toch wel iets mis….
Run forest Run…Is er een verleden bij die wagen? 202K km…. dan is het onderhoudsverleden echt wel nuttige info, wanneer laatste onderhoud, groot of klein, revisie gehad???? Afhankelijk daarvan kan je inschatten of dat olielek een probleem is of niet.
Verder zoals Vandamme al heeft aangehaald, staat die wagen al 6 maand te koop zonder koper, zonder testriten gereden te hebben? Laten staan dan, zou ik zeggen….ene van leeftijd vinden die helemaal niet lekt kan lastig zijn.
In dit verhaal vind ik niet de druppels olie lastig, maar een 964 die 6 maand in de toonzaal staat.. Stilstand is nooit goed.
Ik geloof dat ook niet echt, die auto zal toch nie 6 maand aan een stuk daar gestaan hebben zonder ook maar een beetje test ritten.
Jij bent toch niet de eerste die er mee rijdt?Als je een leek bent, kun je best opletten met 911’s kopen. Uiteraard krijg je in Belgie de 1 jaar wettelijke garantie op 2ehands wagens.
Maar daar wil je niet teveel op rekenen, want als het mis gaat kan het heel snel heel duur worden. En dan komt er vaak discussie over “is het wel garantie of is het verkeerd onderhoud of rijden door de koper, etc etc.Ik raad je 2 dingen aan:
1 koop niet de eerste waar je mee rijd en die je gaat bekijken.
Je wil er minstens een stuk of 5 gezien hebben voor je beslist.
Zo kun je vergelijken en zul je sneller de slechte exemplaren herkennen omdat je al eens een goeie hebt gezien.2 Als je leek bent, laat zeker een aankoop inspectie doen bij een onafhankelijke specialist.
Tenzij je een kennis hebt die echt kenner is en kan mee gaan kijken.. (en technisch onderleg is en eventueel een cyllinder leakdown test kan doen).
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.