olie Porsche oldtimer

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 olie Porsche oldtimer

• Maker
    Discussie
  • Welke olie zou ik het best gebruiken voor in m’n 911T uit ’70?
    Alvast bedankt

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • leuke verpakking 😆

Hmmm, binnenkort moet ik nog eens de olie van mijn 356A vervangen. Wil die olie ook wel eens proberen.

Ik vervang van iedere oude porsche die ik heb, ieder jaar de olie. Ook al heb ik er maar 2000km mee gereden.

Kroon heeft tegenwoordig oa ook dit!

En ik denk dat ik dat er de volgende keer in giet. 🙂

Oh ja, nu zit er Mobil 1 0w40 in en dat werkt ook behoorlijk, ook qua oliedruk.

kroon is idd goed spul. 20W50 is gewoon ouderwetse minerale olie.
          Mij hebben ze toch afgeraden om na de revisie halfsynthetisch te gebruiken… (daarmee bedoel ik 356)

Na de revisie van mijn 930 turbo 1989 rijd hij nu op volsynthetisch. Geen problemen mee!

Akkoord met Cabrio Wim.

KROON OIL TORSYNTH 10W-40, voor al onze toestellen.

Verkrijgbaar in recipiënten van allerlei grootte.
            Vatje van 20 lit. = erg handig.

Als de motor geheel werd gereviseerd kan vol-synthetisch overwogen worden.

Wim

Om werk binnen te krijgen denk ik. 😉

Sla de boeken er maart eens op na, dan zul je zien wat de voorgeschreven olie is voor de oudjes. 💡
              Ik deed in mijn 3.2 cabrio van ’86 altijd Kroon olie 10W40 half synthetisch.

cabrio wim schrijft:

Zou ik zeker niet doen, is te reinigend, en zo kan er allerlei vuil loskomen en in de kanalen gaan zitten, wat verstopping tot gevolg kan hebben.

Maximaal half synthetische olie. 💡

Maar waarom gieten (bijna?) alle officiële P-garages 0W30 op zowel oude als recente Porsches ?

Wim

Zou ik zeker niet doen, is te reinigend, en zo kan er allerlei vuil loskomen en in de kanalen gaan zitten, wat verstopping tot gevolg kan hebben.

Maximaal half synthetische olie. 💡

porsche914orange schrijft:

ik gebruik op al mijn oudjes (356 tot 911) 20W50.

Mag dat dan ook full synthetische zijn ?
                    Vb Selenia 20W50…

ik gebruik op al mijn oudjes (356 tot 911) 20W50.

Vanaf bouwjaar 1972 tem 1989 gebruikt men dezelfde oliefilter. Ik monteer MAHLE/KNECHT OC54 op mijn 3.2 van bouwj 1984.

Kan ik een gewoon normaal filter gebruiken ?

Volgens het werkplaatsboek moet er een fullflow filter op een 911s van 1976
                          maar ik kan niets vinden van ingebouwde terugslagklep in het filter!

Of is dit voor een 911s van 1976 niet van toepassing ?

Je moet olie gebruiken die voor de wagen in die tijd gebouwd was en die door porsche was voorgeschreven en vermeld in je instructieboekje. Dat is mineraal en van een grote consistentie. 15W50, 20W50 enz. Al mijn oude 911 rijden erop. Mobil 1 synthetisch zoals 0w50 is gewoon te dun en de mechaniek is er niet op gemaakt, laat staan 40 jaar oude rubbere keeringen enz enz.

Groeten uit Nottingham,

Bert

Url

Ik gebruik altijd Mobil Formula S in mijn SC, zéér tevreden van.

bedankt voor de reacties.
                                grtjs Emmanuel

Wim

Engelse olie in een Duitser 8) .

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.