olie temperatuur

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 olie temperatuur

• Maker
    Discussie
  • Sinds enkele weken springt mijn olietemperatuurmeter af en toe van koud naar full hot en dan even later terug naar een normale waarde. Heb de sensor aan de olie koeler vervangen maar hij doet het nog. Als ik de fiche aan de sensor eruit trek beweegt de meter in de auto niet ? Hij blijft gewoon op 8 uur staan, daar waar hij staat bij een opwarmende motor ? Is er ergens een tweede sensor voor de olietemperatuur die zijn gegevens naar de meter in de auto stuurt ? Als ik de electrische schema’s bekijk zie ik er toch maar één. De auto is een 964 C4 coupé van 92. Bedankt voor jullie reacties. ❓

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Wim

speedy schrijft:

Sinds enkele weken springt mijn olietemperatuurmeter af en toe van koud naar full hot en dan even later terug naar een normale waarde.

Lijkt mij een probleem van massa of slecht contact.

0

Dat zou natuurlijk kunnen. Heb ondertussen wat meer opzoekwerk verricht en ik vermoed dat ik de verkeerde sensor heb vervangen. De te vervangen sensor zit idd ergens verscholen onder de manifold. De sensor aan de oliekoeler (die ik vervangen heb) geeft signalen naar de CCU voor de oliekoeler-fan vermoed ik. Of zou het een probleem zijn met de bekabeling ?

0
        PT

Volgens, mijn bescheiden technische kennis, een slecht contact aan je meter zelf. Enkele jaren geleden net hetzelfde voor gehad. Klokje verwijderd uit dashboard, stekkertje vervangen en verder geen problemen meer gehad.

0
        3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.