Olie temperatuur sensor/meter testen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Olie temperatuur sensor/meter testen

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Nu ik de kans heb gehad al eens een toerke te doen met de auto is me opgevallen dat de meter van de temperatuur niet stijgt… Lijkt me vreemd, na een rit van een half uur.

Ik had ergens gezien dat je de aan de sensor een toekomende spanning moet hebben en een massa. Als ik die spanning erover meet dan kan ik geen 12V vinden… (Het is toch die sensor in de kettingbak links achter hé?…)
    Leek me vreemd. Volgens het elektrisch schema vertrekt een groen/ (zwart/wit) draad naar deze sensor… Alleen aan de sensor is dat een zwart/rood geworden;)…

Ben ik op de verkeerde plaats aan het zoeken? Waar lopen deze leidingen/ koppelingen?

Dank voor de hulp.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • de koppeling die je bedoelt is de grote stekker die van de motor naar de linkse relais en zekering doos gaat, in de motorruimte.

Jaar van de auto is 911S (USA) 1976. Motor zou uit een 1978 SC komen.

Als ik het schema bekijk dan zie ik daar geen verschil tussen in deze jaren.
        Er zit wel ergens een koppeling, maar waar kan ik deze vinden?

Grtn,

Jan

Hallo,

kun je eerst eens het juiste bouwjaar en type van je wagen doorgeven. Porsche en electrische schema’s kunnen kleine doolhofjes worden… 😉

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.