Olie verversen onnodig

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Olie verversen onnodig

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • JA, meestal vervangen wij onze olie te vroeg. En NEE, da’s niet goed voor ‘t milieu.

Maar wat die man daar verteld is niet alleen onwaar, maar potentieel VEEL kostelijker dan een keertje meer olie vervangen. Dergelijke prietpraat kan natuurlijk alleen komen van een Nederlander die een ‘intelligente peilstok’ heeft uit gevonden.

Ik kan hier een boek schrijven over do’s en don’ts, en de chemie van olie. Maar wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil.

Het volstaat om uw olie eens 30K Km in us aircooled te laten zitten, en de overschot eens naar een labo te doen. Ik weet nog wel een adresje in Oost-Vlaanderen. Bij het terugkomen kunt ge dan ineens langs RSR rijen oem een motorrevisie te bestellen.

Peter R.

wat hij schrijft is allemaal heel juist! Trouwens, bij de nieuwe Boxster zijn de intervallen nu ook al om de 30.000… bij de mijne was het nog 20.000… En bij de Chrysler 300M moest je ook maar voor het eerst op onderhoud op 100.000 km…

MAAR… hoeveel mensen zouden niet vreemd opkijken als je je wagen wil verkopen (tweedehands), en je met zo een verhaal afkomt als verklaring waarom je nooit een olieverversing gehad hebt…? De meesten van ons zullen dus waarschijnlijk braaf de onderhouden en het onderhoudsboekje laten passeren aan de gebruikelijke intervallen… 🙄

Bij scheepsmotoren wordt de olie nooit vervangen heb ik gehoord, dus er zal wel iets van waar zijn.

Wel typisch voor Hollandse fora, er is zo nog eens een hype geweest door een of ander huis-, tuin- en keukenmiddeltje aan je diesel toe te voegen zou je meer kilometers uit een tankbeurt halen.

Wat was dat weer? Wasbenzine of zo?

4s

het is toch raar dat als ik mijn olie ververs op mijn diesel (daily) dat de motor echt veel zachter draait

olie zou dan ook niet slecht worden na verloop van tijd als ik het goed begrijp

dit lijkt me toch allemaal raar maar goed wie ben ik

dacht juist volgende week mijn olie op de porsche te verversen, zit er al meer dan twee jaar in maar zo goed al geen km’s tussentijds gereden

Hmm, mijn olie is de laatste 4 maand 3 keer vervangen geweest 😆 😳

Inderdaad zeer interessant.
                Lijkt me wel een verhaal dat zou kunnen kloppen, maar tot er bevestiging van is blijf ik braaf om olie gaan 😛

Doet me denken aan die verhalen met motoren: inrijden is in weze ook niet nodig volgens een bepaald persoon. Op zich wel leuk om te weten, maar wie wenst er nu zijn blok in de soep te rijden indien je iets doet wat tegen garanties in gaat??

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.