oliedruk

• Maker
    Discussie
  • iemand ervaring met de oliedruk van een 2.7, als hij op temperatuur komt zakt hij tot 1.5-2 bar, bij starten 3.5-4bar, vindt dit aan de lage kant 🙁

kan het zijn dat de sensor niet meer naar behoren fuctioneert of zou het aan de oliepomp kunnen liggen? 😕

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • geen probleem, ga ze nu uit de garage halen en nog een paar foto’s nemen 8)

tot vanavond

Nice ! 😆

Hier op mijn laptopje heb ik er geen mooie staan.
        Ik zal er vanavond enkele naar je email sturen, staan thuis op mijn PC.

Het is een 911S van ’77 met breder SC kontje, voorspoiler en originele carrera drempels. Voll leder interieur, Airco, electr. schuifdak…

De carosserie is echt in bijna nieuwstaat. Nog altijd geen enkel plekje roest gevonden. Nooit geen accident gehad of aan gelast geweest.

Zelf met de motor eruit is er geen roest te vinden.

Ben er echt wel heel content mee. Foto’s volgen dus vanavond

Motor draait ook nog heel sterk. Carrera kettinspanners en een betere onsteking. Ook een sportuitlaat en een race tussendemper: geweldige sound !

Stuur jij me jouw “voor” foto ?

staat inderdaad al aangekruist op mijn verlanglijst samen met die backfireklep 😉 ,

heb er maar 1 foto van, wil haar herspuiten. heb er over een maand of 2 volle gas gegeven uit stilstand, conclusie met de voorwielen van de grond 😕 wink:

zal de foto’s eens op het forum zetten als ze terug is van de carrosserie, heb jij er foto’s van?

Nee, heb een coupe, wel met AIRCO EN een werkend schuifdak ( onlangs nog nieuwe kabels gestoken ) 😉
            Is een goede motor maar heeft 1 heel zwak punt: de kettingspanners.
            Als deze het begeven sta je voor een volledige revisie !

Indien dit nog niet gebeurd is raad ik je aan deze te upgraden naar de Carrera kettingspanners, die worden onder druk gesmeerd. Is niet goedkoop, maar wel de belangrijkste upgrade die je kan doen aan je motor.

Heb je een foto van je elver ?

bedankt voor de uitleg, de wijzer gaat inderdaad mee met t toerental 😛 ( , wel vermogen genoeg nog 8) is het ook een targa van u?

Gaat de meter mooi mee naar boven met het toerental ?

Het is normaal dat hij laag staat bij warme motor.
                Als de olie warm is gaat de druk omlaag.
                Hij moet wel mee omhoog komen als de motor toeren begint te maken, anders is er iets mis.

Heb ook een 2.7
                😆

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.