oliedruk bij stationair

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 oliedruk bij stationair

  • Maker
    Discussie
  • Beste forumleden wie kan mij helpen?ik heb een 964wtl car2 cabrio.Nu merk ik dat mijn olielampje soms gaat branden bij warme motor als ik vertrek uit stilstand en het toerental van de motor wat laag is.Bij gas geven gaat het weer uit tussen de 1500 en 2000tr/min.De oliedruk bij stationair warm schommeld zo rond 0.5bar bij gas geven gaat die direkt tussen 4 en 5 bar. Motor heeft 143000km en loopt perfect geen getik of ander geluid te horen.Heeft pas groot oh gehad er is kroonoil emperol syntetic 10w40 opgedaan.Denk aan oliedrukcontact,oliedrukventiel,oliepomp of het ergste slijtage!Wie kan mij helpen?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • bedankt voor de hulp ga alles eens checken .

        Ik had het zelfde probleem, lampje ging telkens branden als ik even stil stond. Bleek een oliedruksensor te zijn a 125 euro, hoeft dus geen groot probleem te zijn 😀

          Met die km stand zou een 964 rond de 2 bar moeten hebben. Toch eens de sensors controleren aangezien je lampje gaat branden.

          Nog geen paniek, eerst bekijken… 😉

          Wim

            Olie druk bij een Porsche is normaal stationair ongeveer 1bar.
            En bij rijden 1 bar hoger dan toerental dat je op dat moment rijd.
            Druk is goed als je gas geeft dus zal wel dan zo’n 5 a 6 duizend toeren geweest zijn.

            Dus kan inderdaad olie contact zijn, maar ken meerdere Porsches die dit probleem hebben en er verder niks aan de hand is.

            Anders even laten checken voor de veiligheid.

          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.