oliedruk meter slaat tielt tijdens het rijden

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 oliedruk meter slaat tielt tijdens het rijden

  • Maker
    Discussie
  • Help needed,,,
    Dit weekend de 964 van stal gehaald na de winter, en…
    Mijn oliedrukmeter slaat tielt tijdens het rijden maar als die stationaire draait dan staat die goed ??? De meter gaat op en neer gelijk zot.
    Juist voor de winter onderhoud gehad en dan was er niks aan de hand,het enige dat de garagist veranderd heeft is het soort olie vroeger Mobil 0w40 nu op aanraden van hem 5w40 want doe te weinig km en te korte afstanden. Wat mij wel opgevallen was na het onderhoud was dat er een kolkend lawaai kwam achteraan.

    Kan iemand een verklaring aan geven???

    Hopelijk reacties die mij kunnen verder helpen,

    thanks

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • [quote=”cabrio wim” post=131648]Wat Bully bedoeld is dat er na de winterstop wat corrosie op de massa gekomen is , en je daardoor een slecht contact hebt.[/quote]

      aja, ok thanks wim

      0
      Wim

        Wat Bully bedoeld is dat er na de winterstop wat corrosie op de massa gekomen is , en je daardoor een slecht contact hebt.

        0

          [quote=”bully” post=131637]

          Juist voor de winter onderhoud gehad en dan was er niks aan de hand,het enige dat de garagist veranderd heeft is het soort olie vroeger Mobil 0w40 nu op aanraden van hem 5w40

          Als er niets aan de hand was zal het nu waarschijnlijk een massa-probleempje zijn.[/quote]

          hoe bedoel je massa???

          0

            hoe bedoel je ???

            0

              [quote=”deepee” post=131635]op deze foto is het inlaatspruitstuk van de motor al verwijderd en dan pas zie je de druksensor zitten en is deze bereikbaar om te vervangen (klik op de foto om te vergroten)

              het dingentje zit er van dicht bij zo uit

              thanks voor de foto’s das een grote hulp.

              0

                Juist voor de winter onderhoud gehad en dan was er niks aan de hand,het enige dat de garagist veranderd heeft is het soort olie vroeger Mobil 0w40 nu op aanraden van hem 5w40

                Als er niets aan de hand was zal het nu waarschijnlijk een massa-probleempje zijn.

                0

                  op deze foto is het inlaatspruitstuk van de motor al verwijderd en dan pas zie je de druksensor zitten en is deze bereikbaar om te vervangen (klik op de foto om te vergroten)

                  het dingentje zit er van dicht bij zo uit

                  0

                    Nee helaas 😳

                    0

                      [quote=”Molen934″ post=131620]Heb dit wel eens gehad maar dat was een slecht contact naar de zender.
                      Maar wat Wim al melde een imitatie filter gemonteerd :?:[/quote]

                      Waar zit dat zendertje ergens, heb je daar een foto van

                      0

                        hallo,

                        waar kan ik dit zendertje vinden naar de meter???

                        0

                          hey, blijkbaar moet ik mij eens voorstellen,dit is allemaal nieuw voor mij

                          na 20 jaar sparen heb ik mij 2jaar geleden een 964C4 gekocht van 1989 en met een gereviseerde motor en 200000km.
                          Ben geen garage wonder en denk eraan om eens een avondschool te volgen. Ben een echte leek ivm techniek.
                          Heb enkele kleine die ongemakken zoals stroomverlies van batterij, heb een uitgemeten en blijkbaar zou het door een raamschakelaar zijn. Alsook blijft de binnenverlichting branden en denk dat door de druk schakelaar is aan de binnenkant van de deur?

                          Normaal gezien is de oliefilter vervangen, allé stond toch op de factuur, zal morgen eens gaan informeren bij garagist.
                          Zo heb ik al enig idee wat er scheeld en kan ik dit dan vertellen en kan hij mij geen foefjes wijs maken. Had ook al gelezen dat het eventueel een drukregelaar zou kunnen zijn.

                          alle advies is welkom

                          thanks forum leden

                          0

                            Heb dit wel eens gehad maar dat was een slecht contact naar de zender.
                            Maar wat Wim al melde een imitatie filter gemonteerd ❓

                            0

                              [quote=”cabrio wim” post=115710]Heb je er een origineel oliefilter in zitten.
                              Zo niet heb je er misschien eentje waar geen druk klep inzit, en dan krijg jet klotsende/roggelend geluid.[/quote]

                              en tegelijk mss ook de reden waarom je metertje danst

                              0

                                Welkom op ‘t forum! :first:
                                Graag een korte voorstelling van jezelf/auto in het daarvoor bestemde topic :up:

                                0

                                  Oliefilterjte verstopt, of werd die ook vervangen?

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.