Oliedruk probleem 911 SC

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Oliedruk probleem 911 SC

  • Maker
    Discussie
  • All,

    Gisteren bij terugkeren van Antwerpen opnieuw vastgesteld dat de naald van mijn oliedruk tijdens constant toerental wat op en neer beweegt; dit over een max. verschil van +- 0.3bar.

    Ik had dit voor de werken aan het blok NIET. De drukgever achteraan het blok is samen met het drukpotje vooraan vervangen. Het moet dus volgens mij hier ergens aan liggen. Ik heb toen ook een nieuwe olietank gemonteerd met nieuwe vlotter, maar ondanks dat het op de (oude) peilstok bijna op max staat geeft de meter slechts bij warme motor een halve tank aan.

    Kan het 1 met het ander te maken hebben ??

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Het verharden van kabel isolatie is op zich niet zo erg als je ze laat zitten waar ze zitten.
      Echter als je ze er dan helemaal uitgooit en een tijdje later opnieuw terug plaats durven die isolatie lagen wel eens barsten met alle gevolgen van dien.
      Water dringt in de kabels met oxidatie en soms stroomverlies tot kortsluiting tot gevolg.

        Moest ik er eentje helemaal uit elkaar flikkeren, ik denk dat dat toch één van de eerste dingen is die ik vervang, inclusief zo’n bar zekeringhouders etc…
        Oude kabels worden toch hard? Daarbij dan het geprul van de 20 autoradio’s die er intussen ingezeten hebben, alarmen, car-kits etc…

          Bwa, ik dacht ook dat het beperkt ging blijven tot een nieuwe druksensor achteraan blok.

          Die sensoren lekken op den duur allemaal, bij mij kwam de olie daar gewoon uit op 5 bar druk.
          De olietank moest er uit om te werken, deze bleek bovenkant rot te zijn….. zoals bij zovelen !

          Drukpotje vooraan was het contact al 1000 keer gesoldeerd, daar zet je dan een nieuwe op en vervang je ook alle dichtingen + leiding naar krukassmering.

          Beroepsmatig ondervind ik dit alle dagen, het is niet omdat mechaniek ” op het zicht ” nog redelijk goed werkt dat er geen preventief onderhoud of herstellingen moeten uitgevoerd worden.
          Dat hierbij achteraf soms kleine problemen opduiken is normaal, maar meestal wegen deze niet op tegen de kosten die er toch al zaten aan te komen.

          @Mushroom; Het is een mirakel dat mijn SC nooit in brand gevlogen is door het gigantische geknoei in de kabelboom. Ik heb toen ik de wagen kocht alle knip en plak werk uit de boom verwijderd en vervangen door nieuwe stroomkabels met respect voor de kleurcode. Dit geeft mij een beter gevoel als ik de sleutel om draai 🙄

            Als ik dit zo lees bevestigt dit alleen mijn idee : Als je geen 100 % techneut bent en de motor goed loopt, en alles werkt zoals het hoort, blijf er dan zeker af ! Niks opkuisen, vernieuwen, strippen enz. Blijkbaar duiken er daarna steeds problemen op die daarvoor helemaal niet aanwezig waren…

              Je hebt gewoon mensen die er alles nieuw in willen en er gewoon massa’s geld tegengooien.

                Heeft toch niets met budget te maken. 😕 Waarom zou je de bestaande kabelboom niet kunnen gebruiken als deze vooraf ook perfect werkte? Althans bij de mijne was dit zo en na dat alles is los geweest (gewoon fischkes lostrekken) is alles terug vast geklikt en alles werkt terug perfect.

                  kwestie van budget,

                  veel budget = alles nieuw
                  minder budget = alles nalopen, solderen, kabelschoentjes vervangen waar nodig
                  geen budget = zwik erin zoals het erin zat, extra kabels bijtrekken en veel isolatietape gebruiken :mrgreen:

                    Vraagje uit interesse…
                    Al die mannen die zo’n Porschke strippen to the bone om ‘m daarna weer in elkaar te flansen zodat hij zo goed als nieuw is… wat doen die met de kabelboom? Kun je die nieuw bestellen? Of kabelschoentjes afknippen en nieuwe erop? Of gewoon de zwik terug monteren zoals hij eruit kwam?

                      Is proberen 1 dezer. Merci voor de tips !

                      Ik was ook al in de richting van bedrading aan het denken…

                        Gette
                        Ik zou eens als test een extra massa kabel leggen tot aan uw dashboard klokjes.
                        Zowel de druk als level meter werken via massa dacht ik.
                        Bij mijn oudje loste dit enkele jaren geleden veel op.
                        Ook de verlichting kreeg hierdoor een boost 😀

                          verschil in olieniveau heb ik ook nu met nieuwe vlotter.
                          3/4e op peilstok en iets onder de helft tot de helft op het metertje.

                          oliedruk blijft bij mij wel constant en potje vooraan het blok is reeds vervangen.
                          sensor achteraan dient enkel voor het rode lampje (staat los van de meter)

                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.