Oliedrukmeter doet raar

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Oliedrukmeter doet raar

• Maker
    Discussie
  • Gisteren bezig geweest met het vervangen van de dichtingen thv. de oliedrukregelaar wegens lekje. ( het potje rechts vooraan het blok )

Bij monteren brak de connector af, had de vorige foefelaar/eigenaar al aan liggen kloten met solderen etc. Dus ik vandaag een nieuwe gaan halen bij FG Porsche.
    De nieuwe erop en gaan rijden, maar de druk gaat niet hoger dan 2.5 bar
    De oude ging mooi mee met het toerental maar deze blijft tot 3500rpm op +- 2 bar staan. Op 4500 komt hij in de buurt van 3 bar.
    Oliepijl is Ok

Iemand een idee ??

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Bedankt Gette voor de info .

bedankt voor de update … en we hebben weer iets bijgeleerd 8)

Probleem is opgelost.

Ter info; Na het spul eens grondig te bekijken het volgende vastgesteld.
          Er zijn blijkbaar drukmeters die meten van 0 tot 10 bar ipv. de 0 tot 5 bar die gewoonlijk gebruikt worden. Dit wisten ze blijkbaar zelf niet bij FG en na omruiling is alles nu OK.
          Ik wil niet weten hoeveel er intussen al met een verkeerde druksensor rondbollen en het niet eens doorhebben 🙄

Geert.

Geert, heb je de oude sensor nog ❓ Meestal staat daar wel wat info op waar je wat mee kan ❗

Originele dichtingen ( 2 stuks in messing denk ik ) vervangen tussen het blokje van de oliedruksensor. Koper dichting tussen blokje en drukgever. Leiding is niet vervangen.

Zijn blijkbaar verschillende types voor die gast heeft er 10 minuten over gedaan om 1 te kiezen dus ik vrees dat hij de verkeerde gegokt heeft 👿
              Het is daar altijd iets, vandaar mijn ongeduld !

Geert.

wat vor dichting was het ?
                een leiding vervangen ? ………..

Toch wel 🙄
                  Maar door gebrek aan technische kennis had het geen zin te antwoorden .
                  Geduld is een schone deugd 💡

Niemand thuis ??

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.