Oliedruppels onder de motor

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Oliedruppels onder de motor

• Maker
    Discussie
  • Mijn 911 sc laat telkens een paar druppels olie achter na elke rit. Een gekend fenomeen bij Porsche beschreven als het “afbakenen van zijn territorium”. Bij elke Classic Porsche die te koop staat lees je dat het blok droog staat, terwijl in praktijk blijkt dat het overgrote deel durft “zweten”. Lijkt mij ook logisch, de elasticiteit van de rubberen dichtingen is na al die jaren fel verzwakt. Vandaar mijn vraag naar andere classic 911 rijders, sc en carrera, verliest jullie blok ook enkele druppels olie, of blijft het poerdroog ?

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Bedoel je de ganse revisie of enkel de dichtingen? De set dichtingen kwam van Joma parts en kan je als volledige set bestellen, weet niet meer precies wat dit koste maar je kan de catalogus op hun site downloaden.

Ik lees dat je pas je 930 Turbo hebt, toch al geen stukken zeker? 🙁 🙁

0

[quote=”bladerunner” post=91504]Mijn 3.2 kurkdroog voor revisie( 217.000km), en kurkdroog na revisie (2 gebroken kopbouten maar ineens een hele revisie van gemaakt). Wel alle, maar dan ook alle dichtingen in heel de motor vervangen +/- 100 stuks :wtf:[/quote]

Dag Bladerunner,

Een hele rivisie gemaakt waarbij alle dichtingen (+- 100st) vervangen zijn, wat heeft u dit gekost als ik vragen mag?

Groeten

0

bij mij vermoed ik een lekkage bij de keerring achter ventilatorpulley
          dit is m.i. geen o ring kun je deze vernieuwen zonder de motor uit te bouwen, D.M.V. de pulley eraf halen daarna de keerring uitwisselen

0
          XXX

Na een beetje sporten zweet toch iedereen? 😎

0

Schoonmaken en een eind gaan rijden, kijken of ie dan weer gaat lekken.

0

Ja, mijn Sc-ke weent ook wat olie,…Na dit topic ben k toch effe gaan kijke onderaan en wat fotokes getrokken. K Wil er zelf meer van weten, want zie druppeltjes die gevallen zijn op warmtewisselaars (?) en druppels op grond, afkomstig centraal naar midden van de wagen toe (ja, rare beschrijving)
                Binnenkort zowizo naar garage voor onderhoud en benieuwd wat echte verdict zou zijn…
                Anyway neemt het plezier niet weg om met een classic 911 te paraderen, te genieten, te aanschouwen, etc etc

Attachments:
                • onder2.JPG
                • onder6.JPG
                • onder1.JPG
                0

Mijn SC met 216.000 op de teller(…) lekt op dit ogenblik aan de darm van het olieresevoir en aan 1 van de retourbuisjes onderaan. Volgende week worden deze vervangen en zou het bij wat zweten moeten blijven. Op Nederlands forum al veel over gesproken, maar de vraag is of het echt de prijs van +6000 euro waard is om enkele druppeltjes olie van de vloer te houden ❓

Niet de eerste keer dat ik lees op buitenlandse fora dat zelfs na volledige revisie het blok nog een beetje verliest.
                  Heb in der tijd naar VEEL van die droge elfers gaan kijken en ze lekten allemaal even veel! Er was er zelf 1 bij waar we niet naar het huis moesten zoeken, we volgden gewoon zijn “sporen” 😛 ( Moet denk ik de slechtste en rotste SC geweest zijn die ik ooit heb gezien )

Geert.

0

Mijn 3.2 kurkdroog voor revisie( 217.000km), en kurkdroog na revisie (2 gebroken kopbouten maar ineens een hele revisie van gemaakt). Wel alle, maar dan ook alle dichtingen in heel de motor vervangen +/- 100 stuks :wtf:

0

Mijn SC zweet, heb nu 192 000km.

Geen druppels op de grond.

0

Mijn SC lekte geen druppel (wel een beetje zweten )na 200000 km mijn 993 is ook poer droog 163000 km .

0

Inderdaad gaat de rek uit het pakking materiaal en kan opnieuw in (laten) pakken van de motor wenselijk zijn – al dan niet noodzakelijk.

‘n revisie is zeker niet altijd nodig – maar wel te overwegen als het motorblok toch bijna helemaal uit elkaar gaat 💡

Op ‘n rijtje ➡

911 SC – 178.000 Km – kurkdroog

964 Cabrio C4 – 215.000 Km – met echt dramatisch lekkende motor … ging voor inpakken, maar besloot de hele motor uit elkaar te (laten) halen en daarmee dan ook te reviseren.

911 Carrera 3.2 – 145.000 Km – kurkdroog

964 Tiptronic – 198.000 Km – zweten – af en toe een druppel op de vloer

964 Coupe’ – 179.000 Km – kurkdroog

993 – 235.000 Km – zweten, maar geen druppels op de vloer of uitlaat.. en dat is al 4 jaar zo

964 WTL Cabrio – 155.000 Km – kurkdroog

964 Jubilee – 160.000 Km – Kurkdroog

964 Jubilee – 81.000 Km – Kurkdroog

Het is dus niet zo zeer type, kilometer of bouwjaar afhankelijk …

Het belangrijkste is dat je weet waar het zweet, lekt of zeikt 💡

➡ het kan zoiets simpels zijn als een klepdekselpakking – en daarvoor hoeft het blok niet uit elkaar 😉

Dat het lekken of zweten bij een Porsche zou horen – is grote onzin ❗ het is tenslotte geen Engelse, maar Duitse klassieker :respect2:

0

Gelukkig altijd droge porsches gehad. Ze horen droog te zijn, het begint met zweten dan lekken dan revisie.

0

Mijn SC had ook steeds een paar druppels en mijn makker zijn 3.0 Carrera had zelfs een klein plasje.
                              De 912 die ik nu heb ga’k denk ik nooit volledig droog krijgen.
                              Part of the experience.

0
                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.