Oliefilter vervangen zonder knoeien?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Oliefilter vervangen zonder knoeien?

• Maker
    Discussie
  • Een vraagje voor de handige jongens onder ons, heeft er al iemand een truukje gevonden om de oliefilter te verwijderen, zonder dat een deel van die smurrie je schone blok in loopt? :think:

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Bij de 924s staat die ondersteboven wat zeer leuk is :mrgreen:

Ik heb het ook nooit gesnapt waarom constructeurs die dingen zijdelings monteren 🙄
        Het is trouwens ook niet mogelijk om bij het plaatsen van een nieuw filter hem eerst af te vullen met olie .

De 993 schijnt nog een stuk lastiger te zijn met 2 filters, waarvan 1 op een lastig plekje. Tuurlijk, het is zo als het is en soms zit het een beetje mee, soms een beetje tegen. Gisteren zat ut dus een beetje tegen :bounce: , dus vandaar even chekken of iemand toevallig er al een sublieme oplossing voor heeft gevonden in de loop der jaren. Volgende keer wordt het geheel eerst vooraf voor 200% afgevuld met vodden … :salut:

Ik snap het probleem niet, zoveel olie zal er toch niet gemorst worden met vodden er rond. Daarna zoals je zelf zegt met wat remmenreiniger spuiten en opvegen.

Dat helpt, scheelt zo maar de helft, maar daar hou je het ook nog niet droog mee … :think:

Met een hamer en nagel enkele gaatjes in de oliefilter kloppen zodat hij lucht trekt. Er loopt dan een heel klein beetje meer langs onder weg. Elk druppeltje telt :lekker:

Wim

Auto op zijn linker kant leggen. :mrgreen:

Maar zonder gekheid, ik heb mij ook hier altijd zwaar aan geërgerd, maar we zullen er met moeten leven dat er wat druppels ondanks doeken en andere middelen gemorst worden.

Ja, zo ver waren we al, hahaha, en nasprayen met oplosser …

Maar zonder morsen dus??

Keukenpapier er rond proppen, en eventueel nog een vod er rond, hangt een beetje af van de hoeveelheid die eruit komt met het los draaien.

Doeken eronder proppen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.