olieleiding naar oliekoeler

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 olieleiding naar oliekoeler

• Maker
    Discussie
  • Ik heb een porsche 911 3.0 sc van 1982.

In de olie leiding die van de olietank naar de oliekoeler loopt (onder de auto door)
    zit een kleine deuk waar door de doorlaat wat verkleint is. De leiding zit zeker niet dicht. Ik schat dat de doorlaat nog ca 75% van de oorspronkelijke diameter is.

Kan iemand mij vertellen of dit een probleem zou kunnen zijn? Waar zou ik moeten letten om te zien of het een proleem kan zijn, Temperatuur of oliedruk meter?
    Voor zover ik nu weet zie ik daar geen abnormale waardes. Deze zijn zoals in het onderhoudsboekje omschreven is.

Ik hoor het graag.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Ik merk geen bijzonderheden aan de temperatuur meter van dan zal het indedaad wel goed komen, ik houd het wel in de gaten bedankt.

0
      Wim

Zou mij er inderdaad geen zorgen om maken, zoals bovenstaande al geschreven, sluit ik mij hier helemaal bij aan. 💡

0

Controleren of de olie koeler bij intensief gebruik van deze SC in het rechter voor spatbord nog werkt. En in dezelfde intensieve omstandigheden op de olie temperatuur meter letten. Zal waarschijnlijk geen invloed hebben, dus geen zorgen. Een deuk wijst op vervorming van de leiding, is daarom nog geen “versmalling”.

➡ 😈 ➡

0
        3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.