olieleidingen vervangen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 olieleidingen vervangen

• Maker
    Discussie
  • Bij de restauratie van onze 911 3.0 SC is gebleken dat die ooit (door een vorige eigenaar ) verkeerd werd opgekrikt . Hierdoor zijn beide messing olieleidingen half bijeengedrukt . Volgens mij zit er niks anders op dan deze te vervangen. Nieuwprijs is zeer duur . Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om ze te vervangen door flexibele olieleidingen . Iemand al ervaring mee ?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • RSRn[quote]Rubber is echter niet aan te raden zeker door de temperatuur van de olie en de grote kans op breuk. Ik denk wel dat ik ze kan leveren maar ik moet het echter eens nazien.

De olietemperatuur , tot hoe hoog zou die ongeveer kunnen oplopen ?

Zou de ganse olieleiding vanaf de thermostaat tot aan de koeler kunnen vervangen worden door hetzelfde type flexibel zoals die korte stukjes, net voor de koeler ?

Ik vertel enkel mijn visie op de zaak en als je de baan elke dag moet doen dan vertrouw ik het zeker niet. Stel je gewoon de vraag ‘ waarom heeft Porsche deze nooit in rubber gemonteerd en nu nog steeds niet ‘

Die ik op mn 3 liter had waren gewapende rubberen van dunlop, jaren mee gereden zonder problemen, ook op mn GT2 project (dubbele oliekoeler) zitten deze kwam ik gisteren tot de conclusie… maar ik twijfel geen moment aan de kennis van Luc, hij heeft er uiteraard meer verstand van..

Rubber is echter niet aan te raden zeker door de temperatuur van de olie en de grote kans op breuk. Ik denk wel dat ik ze kan leveren maar ik moet het echter eens nazien.

luc

Anoniem

Je moet die laten maken bij iemand die aan tractors ed. werkt. (Da vinde hiere in de Westvloanders vele weie 😉 )Zeker geen gewone rubberleidingen nemen, ze moeten met staal(of equivalent) gewapend zijn.Bij mijn kever heb ik die ook op maat laten persen.

Hoi Kasper, bij mij waren destijds de olieleidingen vervangen door flexible leidingen van DUNLOP, de man die ze plaatste had die besteld, op maat en met de koppelingen aan.. ik kan hem helaas niet meer vragen van waar ze kwamen , de man is inmiddels overleden.

Maar misschien kan Luc hier een zinnig antwoord op repliceren ?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.