Olielek

• Maker
    Discussie
  • Lap, vandaag Porsche van stal en wat zie ik in mijn garage…een druppel olie op de grond.

Een snel ver zicht onder de wagen verteld mij dat de onderplaat er nat uitziet. Eén dezer dagen eens de wagen opkrikken en van naderbij bekijken. Hopelijk niet te erg…

Iemand dit nog aan de hand gehad?

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Denk dat ik het voorlopig zo maar ga laten, sindsdien geen druppel meer gezien. Wel was hij onderaan wat zweetachtig maar als ik nu nog niets opnieuw op de vloer liggen heb ga ik er verder niet in ondernemen denk ik. Een oogje in het zeil houden zal wel een must zijn vrees ik.

Het is een handgeschakelde, dus niet zo erg veel werk om de bak er onderuit te halen mocht het er ooit van komen.

Als het de krukaskeerring zou zijn kan je dat toch zien dat het daar vettig is .
        Is trouwens geen onoverkomelijk probleem ,de ring is bijna gratis enkel de werkuren kunnen oplopen en dan nog afhankelijk van handgeschakeld of tiptronic .

klopt, heb ik ook al gehoord

Kan zijn dat door lang stilstaan een kurken dichting wat lekt .
            Door het rijden wordt die terug vochtiger en dicht dan beter .
            Ooit voorgehad met mijn vroegere moto en toen kreeg ik die uitleg .

Als ge ze stil laat staan beginnen ze te huilen 🙂

Update; vanmorgen nog steeds alles droog… rare dingen zo ne Porsche 🙄

Net een mooi ritje gedaan en goed gas erop, zaaaaalig… 😛

Thuis aangekomen nog eens gekeken en geen spoor van olie te zien, of ik juich te vroeg natuurlijk. Als het de krukaskeerring is maak ik mij minder zorgen dan mocht het de beruchte IMS zijn net eronder, dan heb ik pas een probleem.

Wie had er allemaal ingezet 😆

Ne liter Mobil One? :drink:
                    Op mijn Boxster is hij 2 of 3 keer vervangen, op de 996 1x en tot nu toe nog steeds droog. (Hout, hout, waar is er hier hout…)

Hoeveel was de inzet ??

[quote=”Mushroom” post=103821]Ik denk 99% van dit forum 😉
                        [/quote]

Dan hoor ik tot die 1%

:sarcastisch van forumleden moet je het hebben 😉

Heb hem net toch maar even met de “pootjes” omhoog gelegd. Zie er niet veel speciaal moet ik zeggen, wel een gezweet dat is uitgemond in een duppel olie volgens mij. Verder niets erg te zien onderaan, nog niet…. Hoop dat het hierbij blijft.

De krukaskeerring is al eens vervangen gelijktijdig met de koppeling en het vliegwiel, twee jaar terug.

Ik denk 99% van dit forum 😉

Ik zet mijn geld op de krukaskeerring :sleep:

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.