Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › Olielek 987 ??
- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door
Gert.
-
MakerDiscussie
-
17 oktober 2013 om 21:27
Vandaag ontdekt dat de boxster wat olie verliest… iemand een idee waar het lek zou kunnen zitten?
Attachments: -
MakerDiscussie
-
Vandaag 100 km ritje gedaan en terug gecheckt. Na uw info gezocht naar de oliepomp en ik denk dat dit inderdaad het probleem is. Hier enkele foto’s (niet zo duidelijk) en je ziet duidelijk de olie onderaan waar de o-ring zit die je hebt aangeduid. Het onderdeel nummer dat ik kan aflezen is die van de tandem pomp.
Attachments:inspecteer vooral grondig het gebied rechts onder rond de oliepomp, afhankelijk van het bouwjaar van jouw auto zit er een gewone en geen tandempomp, zoals hier op foto afgebeeld:
EDIT: nog antwoord op je eerdere post, wat witte rook bij koude motor is idd normaal (condens)
Attachments:Heb gelijk met de luchtfilter ook de multiriem vervangen en ook daar niks gezien maar ik ga zeker beide nog eens opengooien… hopelijk word ik daar iets wijzer van 🙂
als je zeker weet dat het blok bovenaan droog was, dan zou ik het inspectieluik achter de zetels eens open doen. is ook sneller gedaan dan het compartiment boven het blok openen. isolerend tapijt weghalen en luik openen, is vrij simpel.
het klassieke “zweten” is gewoonlijk de dichting van de krukas maar dan zou het moeten lekken centraal van het blok en niet aan de zijkant bijv. tussen cylinderkop en kleppendeksel.[quote=”deepee” post=146036]eerst vaststellen welke soort olie het is: motor, stuurbekrachtiging, …
je geeft een foto van het laagste punt waar de olie van het blok druipt maar het lek zit hoger op het blok.
ik verdenk bijv. de air-oil separator die links boven op het blok zit achter de bestuurder, maar dan zou je ook wat blauwe rook uit de uitlaat hebben.weet je hoe je de kap in service stand zet en het motordeksel moet verwijderen of het inspectieluik achter de zetels zodat je van dichtbij kan kijken waar de olie precies vandaan komt?
[/quote]
thx Deepee,
service stand is geen probleem. Ik zal het nog eens nakijken maar dit zou ik vreemd vinden aangezien ik de luchtfilter nog maar net vervangen heb en alles er mooi droog uitzag.
Dat de olie van hoger komt lijkt me logisch dus ben ik vannacht nog eens onder de auto gekropen om op zoek te gaan en het rare is dat enkel dat stukje vochtig staat. Nu zijn het geen massa’s olie, er is bvb nog geen enkele druppel gevallen. Zou het kunnen dat de motor wat “zweet” op die plaats of is dit uitgesloten bij deze motors?Wat rook betreft heb ik wat witte rook als de motor koud staat maar dat is ok dacht ik he?
grtjs
eerst vaststellen welke soort olie het is: motor, stuurbekrachtiging, …
je geeft een foto van het laagste punt waar de olie van het blok druipt maar het lek zit hoger op het blok.
ik verdenk bijv. de air-oil separator die links boven op het blok zit achter de bestuurder, maar dan zou je ook wat blauwe rook uit de uitlaat hebben.weet je hoe je de kap in service stand zet en het motordeksel moet verwijderen of het inspectieluik achter de zetels zodat je van dichtbij kan kijken waar de olie precies vandaan komt?
je antwoorden maken me niet echt slimmer hoor… misschien enkele kenners die dit herkennen?
Een particulier geeft idd geen garantie. Daarom was jouw garantie een aankoopkeuring [200 euro]. Nu ben je duurder uit. Ik zou langs een specialist rijden, wie weet valt het mee.
[quote=”bully” post=146003]Je hebt em net twee maanden. Geen garantie? Kwam dat er niet uit bij de aankoopkeuring?[/quote]
particulieren geven geen garantie he 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.