olielek aan nokkenasolielijnfitting

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 olielek aan nokkenasolielijnfitting

• Maker
    Discussie
  • De laatste tijd heb ik wat oliedruppels onder de linker achterkant van de motor (911 SC van mid 1983). Ik heb reden om te denken dat dat komt uit de fitting van de olielijn voor de linker nokkenas, aan de kant van de motor zelf. Die fitting zit achter de stroomverdeler. Zulke fitting, heeft die een rubberdichting, ik dacht van niet? Mag ik die harder aandraaien, of dreig ik zo wat te beschadigen? Is er middel om daar aan te komen zonder de stroomverdeler te verwijderen?

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • Olie moet nog altijd aan de binnenkant van de motor zitten, niet andersom!
      Dus…weg met dat doekje en repareren zou ik zeggen.

En nog iets: een klein stukje doek, aangebracht rond de beschreven fitting, bleek alle olieverlies op te vangen. Geen druppels meer onder de wagen, wel met olie doordrenkt doekje. Nu, ik bracht dat doekje aan als test en reed dan maar twee keer ongeveer 2 km met de wagen om olieverlies uit te lokken. Meer durfde ik eigenlijk niet te doen met zo’n aangebracht doekje; Is dat gevaarlijk? Zou dat door de warmte van de motor in brand kunnen schieten? Of zou ik dat ook voor langere ritten mogen aanbrengen in afwachting van een oplossing voor het probleem? Want het vermijdt wel mooi het lekken op de grond van de garage… Zonder geruststelling zou ik het eigenlijk niet voor langere ritten (met hoger komende motortemperatuur) durven.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.