- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 5 maanden geleden door .
-
Discussie
-
11 mei 2012 om 21:47
Ik ben woensdag een 993 gaan halen samen met een vriend in het noorden van Holland. De auto is voor hem bedoeld.
De wagen reed perfect tot hier, maar we zijn dan ook niet over de 3000 toeren gegaan omdat de auto al een tijdje had stilgestaan.
De verkoper had ons gezegd dat alle vloeistoffen waren bijgevuld. Voor alle zekerheid zijn we dan ook zonder de motor in toeren te rijden naar huis gereden zonder problemen. Vandaag rij ik ermee naar bandencentrale en in het terugkomen nadat de auto op temperatuur was, een paar keren boven de 3000 toeren gegaan. Niets aan de hand tot ik de wagen parkeerde en een grote blauwe wolk aan de rechtse kant onder de wielkast uitkwam. Bij nader inzien was er olie op de uitlaat gaan lekken (en niet een beetje). Onder de motorkap zat alles vanaf de oliestop onder de olie. Zo te zien een lek aan de stop. Maar kan de olie van de motor zo hoog opkomen. We hebben alle leidingen nagekeken maar zonder iets te demonteren en kunnen niets vinden Motor draait goed maar de uitlaat geeft soms een beetje blauwe damp. Moeten we ons ongerust maken, heeft iemand dit al meegemaakt?
Oliepeil is ook aan de lage kant. Motor is pas 2000 km geleden gereviseerd bij Porsche Essen in Duistland maar heeft op 6 jaar maar 2000 km gereden.
Kunnen het de pakkingen al zijn na zo weinig kms?
Bedankt voor het lezen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.