Olielek na ongeval?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Olielek na ongeval?

• Maker
    Discussie
  • Ben recent aangereden achteraan en heb sindsdien een olielek (964 c4). Visueel waren enkel bumper en reflectoren kapot maar was een zware slag met een BMW 5 die de achterbumper met naar beneden duikende neus door het remmen heeft geraakt.
    Ervoor nooit probleem gehad (geen druppel) en in 2003 door vorige eigenaar volledige revisie van de motor voor +15.000 euro.
    Carreramotors schat de oplossing van het probleem op +12.000 euro.
    Verzekering betwist dat olielek van de aanrijding zou kunnen komen en Carreramotors acht het onwaarschrijnlijk. Altijd goed onderhouden geweest en nooit en nooit een euro bespaard!

Heeft iemand al ervaring daarmee gehad en wat was de uitkomst? Is het mogelijk?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • Daar zijn we hier voor 😉

Terug een tevreden klant 😉

[quote=”RSR”:3bj9z32y]Je kan enkel en olie lek hebben aan de motor als alles tegen de motor was geprest. Nu ik kan me er niet verder over uit spreken maar ik wil gerust eens je wagen bekijken om te zien of het van het ongeval is. Ik doe dit voor alle duidelijkheid gratis en dit omdat ik de experts haat en de mensen van het forum wil helpen. Dus bel me eens en dan zien we wel.[/quote]

Bedankt, dat vind ik echt sjiek! Na de berichten op dit forum heb ik onmiddellijk een brief laten schrijven naar de verzekering door mijn advokaat dat wij naar de rechtbank zouden gaan. De verzekering heeft bijna onmiddellijk een minnelijke schikking voorgesteld, waar ik mij in kan vinden. Met dat bedrag kan ik opleggen en een anderen kopen zonder problemen. Beter dat dan nog jaren bezig zijn vind ik persoonlijk na eens afwegen. Dus resultaat: beetje minder in verkoop, opleg met de verzekering= weer een OK 964! Bedankt aan iedereen die mij geholpen heeft ik ben er zo uitgekomen!

Je kan enkel en olie lek hebben aan de motor als alles tegen de motor was geprest. Nu ik kan me er niet verder over uit spreken maar ik wil gerust eens je wagen bekijken om te zien of het van het ongeval is. Ik doe dit voor alle duidelijkheid gratis en dit omdat ik de experts haat en de mensen van het forum wil helpen. Dus bel me eens en dan zien we wel.

4s

indien nodig zelf een tegenexpertise laten uitvoeren en hopen dat het oorzakelijk verband kan worden aangetoond lijkt mij het meest aangewezen indien uw verzekeraar niet wil tussenkomen teneinde een tegenexpertise te laten doorvoeren (lees betalen)

[quote=”964965″:2bfp68r6]De onbetwiste schade is reeds hersteld en betaald door P&V (mijn eigen verzekeraar). Vreemd genoeg moet ik niet ingaan tegen de verzekeraar van de tegenpartij maar tegen mijn eigen verzekeraar, nl P&V. Nogmaals bedankt Kate ik wist niet dat het in de wet staat, en blijkbaar mijn advokaat ook niet 😯 [/quote]

Logisch, bijna alle B.A. verzekeraars hebben de RDR conventie ondertekend. Opgelet : deze conventie is niet tegenstelbaar aan de eigen klant.
                Indien de RDR barema’s van toepassing zijn is het ALTIJD de eigen verzekeraar die je eigen schade zal betalen, na expertise natuurlijk. Uw eigen verzekeraar zal haar uitgaven recuperen via de RDR kas. Maar dit laatste is niet uw zorg.
                Denk eraan dat het ook uw eigen maatschappij is die de expert betaald. Wie brood men eet, …

Tracht via “gemeen recht” (uw rechtsbijstandsverzekeraar) alsnog uw bijkomende schade te recupereren. Daar betaal je tenslotte premie voor!

P.S. : P&V werkt niet met onafhankelijke verzekeringsmakelaars maar met een eigen agentennet. Strikt genomen kunnen zij niet een andere verzekeraar voorstellen. Ze zijn afhankelijk.

Succes

O ja vergeten te zeggen: inderdaad BMW in fout, ik stond in de file en werd achteraan aangereden door een mevrouwtje die aan het bellen was blijkbaar

De onbetwiste schade is reeds hersteld en betaald door P&V (mijn eigen verzekeraar). Vreemd genoeg moet ik niet ingaan tegen de verzekeraar van de tegenpartij maar tegen mijn eigen verzekeraar, nl P&V. Nogmaals bedankt Kate ik wist niet dat het in de wet staat, en blijkbaar mijn advokaat ook niet 😯

Mag ik eens even wat vragen?

Hoe is het ongeluk gebeurt? (maw wie was in fout? ik veronderstel de BMW?)
                      Ben je al uitbetaald geweest voor de andere schade of niet?
                      Heb je een omnium of niet?

Want als jouw BA al iets uitbetaald heeft en de BMW was in fout, is jouw verzekeraar hetgeen ze jouw uitbetaald hebben al lang gaan terugvragen bij de verzekeraar van de persoon die in fout was…

Groetjes
                      Kate

Indien je voor de geleden schade reeds vergoed bent zal dit volgens de RDR (Directe Regeling) gebeurd zijn (achteraan aangereden in dezelfde rijrichting veronderstel ik) d.w.z. dat je je centen getrokken hebt van je eigen B.A. verzekering. Deze zal niet snel geneigd zijn om terug een expertise te organiseren (lees : te betalen)

Dus over naar de rechtsbijstand om een tegensprekelijke expertise te regelen, desnoods in “regie” (= demontage indien nodig).

Ik hoop voor u dat je rechtsbijstand niet bij dezelfde B.A. verzekeraar zit, want dan heb je de mogelijkheid met een belangenconflict opgezadeld te zitten.
                        Tip : raadpleeg je verzekeringsmakelaar.
                        Succes, Eric

[quote=”964965″:3ao4kxnm]Bedankt Kate. Ben je zeker dat de verzekeraar het tegendeel moet bewijzen? Zij doen het nu overkomen alsof ik het oorzakelijk verband tussen de aanrijding en de schade moet aantonen. Een goede tip van je ivm de verklaring van de garage ❗

Groetjes 8) [/quote]

De wet zegt zeer duidelijk dat de VERZEKERAAR (de onderneming) moet kunnen aantonen dat het anders is dan de verzekeringnemer beweert. En natuurlijk gaat die moeilijk doen tegen jou wanneer hij liever niet wil uitbetalen… En dat zal ook wel niet wanneer het om 12000 euro gaat…
                          Moest dit gegaan hebben over 500 euro was dit waarschijnlijk zonder probleem verlopen. Mag ik vragen wie je verzekeraar is? Lees de algemene voorwaarden eens van je polis…

Bedankt Kate. Ben je zeker dat de verzekeraar het tegendeel moet bewijzen? Zij doen het nu overkomen alsof ik het oorzakelijk verband tussen de aanrijding en de schade moet aantonen. Een goede tip van je ivm de verklaring van de garage ❗

Groetjes 8)

964965 ik zou dit zeker en vast aanvechten! De verzekeraar moet immers bewijzen dat jij ongelijk hebt. Indien Carreramotors een bewijs kan opmaken dat zij steeds het onderhoud gedaan hebben en hier nooit geen probleem mee ondervonden hebben, wordt het voor je verzekeraar al heel moeilijk om het tegendeel te bewijzen.

En een goeie verzekeraar moet ook durven toegeven als hij eens moet uitbetalen eh… DUS: BETER EEN LEEUW DAN EEN VARKEN en… ALLEN NAAR ING 😀 wink:

Nog één algemene tip: Mensen DENKEN vaak dat ze een goede en goedkope autoverzekering hebben, maar lees altijd héél goed de algemene voorwaarden… Want goedkoop en goed gaan bij verzekering meestal niet samen… Heel goed vergelijken is dus de boodschap! Want soms zijn bepaalde dingen niet verzekerd, een zeer hoge vrijstelling van toepassing, de bijstand aan derden, bijstand bestuurder,… Er zijn dus héél wat dingen die je niet mag vergeten…

Groetjes
                              Kate 😉

Inderdaad, de paraplu voor als het niet regent 🙁

Ik denk inderdaad dat ik beter naar de rechtbank ga, want anders gaat er gewoon nog meer tijd over. Kent iemand van jullie een expert met ervaring met dit soort auto’s?

Ben ik 100% met je eens.
                                  Ik ben nu al op uitbetalingen van 3 schadegevallen aan het wachten en dit al gedurende meerder jaren.
                                  Geen twijfelgevallen maar ook nog steeds geen uitbetaling

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.