olielek uit warmtewisselaar.

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 olielek uit warmtewisselaar.

• Maker
    Discussie
  • Motor is een 3.2 liter (met carburators omgebouwd), en uit de rechterwarmtewisselaar komt er olie tssuitgedruppeld. De olie komt tss twee van de drie buizen die naar uitlaat gaan, als ze de ‘kas’ van de warmtewisselaar uitkomen, normaal zoals op linkerkant moet dat ‘kurkdroog’ zijn, maar niet dus…

Iemand een gedacht wat het zou kunnen zijn? Voor ik me op kosten smijt of gekke dingen ga doen of laat doen… 😕

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Heb hetzelfde probleem. Heb al de turbodeksels (te herkennen aan de nerven op buitenkant) maar pakking is versleten.
      Bij volgend onderhoud nieuwe pakking ertussen.

Draai de moeren van het kleppendeksel ook niet te vast, anders dreigt het kleppendeksel terug te vervormen.

Wim

Is inderdaad een kwaaltje lekken op de kleppen, kijk even of je er al turbo deksels op hebt zitten aan de onderkant, deze zijn kwalitatief beter en blijven vlakker, dus minder lekkage.

waarschijnlijk kleppendeksel… komende week steek ik hem binnen. Merci voor de feedback btw!

Wim

Al iets bekend over de lekkage. 🙄

Wim

Kun je eens geen foto plaatsen, want ik kan je niet zo goed volgen. 😉

Want als ik het dan goed begrijp komt het uit de koppen of zoiets.

de olie komt echt van tss de buizen die naar de uitlaat gaan, en de ‘kas’ , de eigenlijke warmtewisselaar, dus tss de gaten (dus binnendiameter) van de wartmewisselaar waar de buizen richting uitlaat gaan uitkomen, én de buiozen zelf die er dus uitkomen. Latsig om te beschrijven…
                De wagen heeft zo’n 18 weken stil gestaan, waarvan de eerste 9 weken ik niets gezien had, maar na verdere periode van stilstand zag ik plots een aanzienlijke olieplas. Ben dan op onderzoek uitgegaan, en buiten de normale zweetdruppeltjes:-) zag ik de olie dus van voorgenoemde komen.

Wim

Lekt er geen retourbuisjes, en dat die olie dan op je warmte wisselaar komt.
                  Want als er olie in de warmte wisselaar zit, kun jij je kachel niet gebruiken van de rook en stank in het interieur. 💡

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.