olielek zelfs na vervangen van alle bekende rubbers en pakkingen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 olielek zelfs na vervangen van alle bekende rubbers en pakkingen

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    Afgelopen tijd heb ik alle typische kandidaten voor olielekken aangepakt (Common Oil Leaks in Wayne Dempsey’s boek). Helaas nog altijd lekken. Ook bij stilstand. Het lijkt vanuit de cylinderkoppen te komen en zo heel langzaam naar onder te druppen (zelfs bij stilstand)
    Het zijn zeker niet de retourleidingen (deze zijn vervangen en droog).
    Zie foto. Kan het zijn dat ik de bouten voor de cylinderkoppen moet aantrekken? Of zelfs een pakking vervangen?
    Dank bij voorbaat
    Bas

uncommon_oilleaks.jpg

2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
    • Thanks!

XXX

Beste Bas, ik ben ook zo al een tijdje aan het vechten tegen deze lekken.
        Ben op onderhoud geweest bij Piessens in Antwerpen en die wist met te vertellen dat het bijna 100% zeker de dichtingen van de nokkenassen zijn.
        Stomme o-ringen die gekend zijn om na jaren te beginnen lekken.
        Je motor moet er wel voor uit, misschien kan ‘m zo ver zakken dat je niet alles hoeft te demonteren maar dar vrees ik voor..
        De dichtingen zelf zijn niet zo erg om te vervangen.

Bij mij lijkt het of de olie van de oliepijpjes onderaan komen, of van de cilinderkoppen. Eindeloos achter gezocht.
        Het vernoemde werkje is voor deze winter…

Hier al wat lectuur;

http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/437569-replacing-chain-case-cam-seal-please-help.html

2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.