olielekje

  • Maker
    Discussie
  • hallo,ik volg al een tijdje jullie forum(weliswaar op de achtergrond)en na enkele maanden met mijn 911sc van 79 gereden te hebben ga ik deze proberen helemaal in orde te zetten.daarom enkele vraagjes aan de kenners.
    ik heb een olielekje aan de bourage(oliekeerring)van de krukas aan de kant van het vliegwiel.
    volgens de haynes workshop manual moet dus de motor+versnellingsbak gedemonteerd worden.
    zijn er dingen die ik best ook kan vervangen-nakijken-afstellen als de motor gedemonteerd is of andere dingen waar ik op moet letten tijdens (de)montage?
    zijn er speciale gereedschappen die ik nodig heb?
    auto heeft een paar jaren stilgestaan dus misschien nog andere dichtingen vervangen?
    waar kan ik dichtingen en bourage voor mijn 911sc kopen?
    alvast bedankt

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • idd, de Luc is altijd heel behulpzaam !

        Dit iswel waar maar het probleem is dat je de as van je bak gaat belasten door de motor en af te trekken en achteraan waar je schakel baar zit ga je het zelfde probleem hebben.
        Trouwens volgens de porsche manual moeten ze er samen uit en samen in, ik vertel dit niet om te zeveren of zo of om je werk af te breken maar het is gewoon zo.
        Nu effen iets anders, als je iets zou willen weten bel me dan gerust maar eens op ik heb daar geen problemen mee om de mensen te helpen.

        Luc

          http://www.pelicanparts.com/techarticles/911_engine_drop/911_engine_drop-1.htm
          volgens deze “guide” kan motor en versnellingsbak vanzelf apart gedemonteerd worden,volgens haynes manual samen.
          ik geloof best dat samen demonteren makkelijker is maar ik heb geen autobruggen en dergelijke in mijn werkplaatsje dus mij leek het makkelijker en minder zwaar om deze apart te demonteren.
          en al doende leert men ,zeker…

            Ten eerste, je moet bij het demonteren van de motor de motor met bak er samen in een stuk demonteren.
            Ten tweede; je mag me gerust bellen voor alle info en voor de onderdelen
            Ten derde; een uitlaat nieuw kost tussen de 280 euro en de 750 euro

            Luc

              [quote=”stefx911″:15nxajuq]In een RSV einddemper moet je niet investeren, een gewoon stalen kost een pak minder en ze slijten even snel.
              Het is tenslotte de binnenkant die vergaat en dan heb je aan een RVS omhulsel niet veel hé[/quote]

              Inderdaad, T’ZIT VAN BINNEN, neem de eind pot er eens af en ga hem dan eens goed schudden, als je lossen stukken hoort rammelen is hij al heel ver.

                uitlaat dacht ik eigenlijk volledig,ik zag laatst een advertentie voor een volledige uitlaat set voor 1250€ dacht ik,volgens mij zelfs op dit forum?
                is dit een redelijke prijs?
                en betreffende werkplaats,ik probeer mij zo goed mogelijk te organiseren,
                ik heb reeds enkele wagens gerestaureerd(alleen engelse wagens) en zonder goed materiaal kan je (volgens mij) geen goed werk afleveren.toch moet ik mij nog dikwijls behelpen maar ja, je kan niet alles hebben he

                  In een RSV einddemper moet je niet investeren, een gewoon stalen kost een pak minder en ze slijten even snel.
                  Het is tenslotte de binnenkant die vergaat en dan heb je aan een RVS omhulsel niet veel hé

                    Uitlaat, bedoel je de BANAAN achteraan, Staal iets rond de 300, Roestvrij maar niet gepolierd 400, Roestvrij gepolierd + 500 . Er zijn natuurlijk nog duurdere spullen o.a. SSI warmte wisselaars enz…. Zal van je portemonnee afhangen. Pas ook op met wat je eronder steekt, de nieuwe “TUNING” keuring kan je nog wat meer kosten, zie maar dat het niet te veel “BLINKT”

                    Je kan ook een 2de hands zoeken maar die kosten dan ook 300 o.a. bij Porsche Recup in Mazenzele, is gewoon staal en ze zijn niet beschaamd !!!

                    Yvan

                      Goed ingerichte werplaats heb jij zo te zien!

                        update
                        vandaag versnellingsbak gedemonteerd en proper gemaakt,kwestie van netjes te kunnen werken.



                        volgende stap,bourage vervangen

                          vanmiddag begonnen aan de demontage van de motor
                          na een paar uurtjes lag de motor op de werkbank



                          op het eerste zicht lekt de bourage op de krukas en de bourage van de versnellingsbak.
                          kan ik deze bij lecar kopen of eventueel andere adressen?
                          alvast bedankt voor de vorige reacties,maar mijn bedoeling is om alles zelf te doen en dan denk ik niet dat ik luc van lecar ga lastigvallen in zijn kostbare tijd of zie ik dit verkeerd?
                          zijn er nog typische plaatsen die kunnen lekken?(dan kan ik deze ook best vervangen nu ik er nog aan kan)
                          ook de uitlaat is bijna aan vervanging toe zie ik nu,kan ik deze nog vervangen als de motor terug gemonteerd is of best ook nu vervangen?
                          heeft er iemand een idee van de prijs voor een uitlaat?
                          zijn er verschillende mogelijkheden betreffende de uitlaat?
                          nog andere tips?
                          mvg jonas

                            idd 😆
                            Bij het demonteren zou ik ook de kleppen regelen, dichtingen vervangen achteraan, inj. nazien, enz … maar zoals ze hier reeds vertelde ben je toch beter om mij eens te bellen en dan leg ik je graag alles uit en dit nog wel gratis ook. 😉

                              http://www.lecars.be kunnen je veel verder helpen, eens telefoneren met Luc, man met zeer veel wijze adviezen 😉 is het niet, Luc? 😆

                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.