Olielekkage C4 1990

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Olielekkage C4 1990

  • Maker
    Discussie
  • Hoi, ben nieuw op dit forum en ben eigenaar van een 911 C4 van 1990. De auto is ondertussen volledig gerestaureerd (uitwendig) en terug proper gezet (roest onderaan de voorruit, het kofferdeksel achter etc). Nu zou ik graag iets meer informatie bekomen over het oplossen van de olielekken. Ik heb me laten wijsmaken dat de oorzaak van de olielekkage zou zijn dat er geen afdichting zit tussen het kleppendeksel en de cilinderkop. Kan iemand mij dit bevestigen en eventueel een oplossing hiervoor geven? Dank bij voorbaat.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • En modificaties laten uitvoeren op de motor kost wel wat euro’s maar we kunnen er twee uitvoeren en ja Porsche heeft een set met alles er in zoals cyl;pis;dichtingen , enz…. wil je echter en prijs weten dan zou ik u willen vragen om eens langs te komen met je wagen.
      In mijn bedrijf ben je altijd welkom om alles eens goed te bezien en er een juiste prijs op te kleven.

        Mijne C4 is van 89 en daar zijn zo goed als alle modificaties aan gebeurd. Aangezien de vorige eigenaar dit heeft laten doen weet ik ook niet juist welke het allemaal zijn. Er is op het forum al wel wat over geschreven, best de zoekfunctie even gebruiken.

        Een kleintje die je zelf kan uitvoeren maar O ZO BELANGRIJK is de extra koeling van je dubbele onsteking. Het kitje kost bij Porsche iets van een 10 euro. Als je wil kan ik je de partnummer wel geven.
        Hier: http://www.porsche964.co.uk onder technical > Engine and transmission vindt je de nodige uitleg. Goede 964 site trouwens…
        Staat ook een stuk over de olielekken.

        Anoniem

          Geen idee, op de mijne is het in orde van fabriek uit (is van 1992, de N-serie). Misschien moet je even contact nemen met de forumsponsor, RSR motors. Ik heb met de mijne bij hem geweest voor iets anders, en die kent er wel heel veel van hoor.

            Sorry, te rap gereplied; is er van Porsche uit een kit te verkrijgen met afdichtingen?

              Welke modificatie kan ik dan het best laten doen; heel de ingreep met nieuwe cilinders etc of gewoon proberen met koperen ringen of iets dergelijks? Ik kan me voorstellen dat er tussen deze 2 een serieuze prijskloof gaapt…

                Klopt. Best de modificaties laten uitvoeren.

                Anoniem

                  Naar het schijnt zou dat inderdaad de reden kunnen zijn, zie ook topic http://www.clada.be/porscheforum/viewtopic.php?t=96
                  Op de site http://www.porsche964.co.uk/technical/engine_&_transmission.htm kan je onder andere lezen:

                  “There have been a few problems with the 964 engines that are worth mentioning. One is a cylinder head leakage problem on some of the earlier cars. The cars built in 1989 (K), 1990 (L), and 1991 (M) had the engines that are susceptible to a cylinder head to cylinder leaking problem. The early cars were those built up to 62 M 06836, M64.01 for the manual transmission cars and 62 M 52757, M64.02 for the Tiptronic cars. During the model year 1991 Porsche fitted their 964 engines with a modified cylinder and cylinder head gasket or seal. The original 964 engines did not have a head gasket and there has been some oil leakage at the joint between the head and the cylinder. The way that the original heads and cylinders were machined there was a small gap left out at the edge where the head studs were. Distortion of the heads caused by the head tourquing from the head studs was believed to be the source of this leak.

                  Actually only a very small percentage of the cars had this leak, but while the cars were on warranty Porsche updated any of the cars found to be leaking. Leaking was defined as wet to the touch and not just showing signs of having leaked some time in the past. The update was to change the pistons and cylinders to cylinders that had a 32 mm larger, 145 mm diameter seating surface so that the heads would not be distorted out by the cylinder head studs when the heads were torqued and expanded and contracted with heat.

                  There was also a slot around the cylinder bore in by the cylinder bore where they placed a seal ring. The original seal ring was made of pure graphite on an aluminium backing. Because of the larger flush mating surfaces it was possible to change from Dilavar cylinder head studs to more reliable steel studs. The later engines with wider head contact surface and a head gasket seem to be much less likely to leak.”

                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.