Oliepeil 930

• Maker
    Discussie
  • Hoeveel olie moet ik ong. bijvullen wanneer oliepeil op min. staat op peilstok?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • [quote=”chris_lbr”:eolvh0pv][quote=”jokke”:eolvh0pv]Als je na 1000 km al olie moet bijgieten verbruikt hij toch wel echt teveel olie,Chris.Nie normaal.[/quote]

Zou je nochtans van kunnen verschieten.

Niet dat de mijne veel olie verbruikt, per 2000 km vul ik ongeveer 0,5 liter olie bij. Maar volgens de info die ik ooit heb vergaard kan een 930 tot 1,5 liter olie op 1000 km verbruiken. Vandaar dat het aangeraden is om elke 1000km het peil na te kijken.[/quote]

Verbruikt een 993 turbo ook zoveel olie?Mijn “gewone” 993 verbruikt 1,5 liter olie per 10.000 km.

[quote=”chris_lbr”:b2e5wvyw][quote=”jokke”:b2e5wvyw]Als je na 1000 km al olie moet bijgieten verbruikt hij toch wel echt teveel olie,Chris.Nie normaal.[/quote]

Niet dat de mijne veel olie verbruikt, per 2000 km vul ik ongeveer 0,5 liter olie bij. Maar volgens de info die ik ooit heb vergaard kan een 930 tot 1,5 liter olie op 1000 km verbruiken. Vandaar dat het aangeraden is om elke 1000km het peil na te kijken.[/quote]

Zeer juist ❗

Volgens instructieboekje kan een 930 (3000cc) tot 2 liter/1000km verbruiken.

➡ ➡ Veel hangt af hoe ermee gereden wordt, denk ik.

Anoniem

[quote=”jokke”:2kqsgcj5]Als je na 1000 km al olie moet bijgieten verbruikt hij toch wel echt teveel olie,Chris.Nie normaal.[/quote]

Niet dat de mijne veel olie verbruikt, per 2000 km vul ik ongeveer 0,5 liter olie bij. Maar volgens de info die ik ooit heb vergaard kan een 930 tot 1,5 liter olie op 1000 km verbruiken. Vandaar dat het aangeraden is om elke 1000km het peil na te kijken.

[quote=”Gunther930Turbo”:jxgyjzi0]Heb gisteren 1l. bijgevult.
            Staat nu halfweg tussen min. en max.
            Stond goed warm.(Kwam net terug van Roeselare rit)[/quote]

Het is goed als hij goed warm staat , maar vergeet niet “METEN MET DRAAIENDE MOTOR” 💡
            Was je motor nog aan bij meting of lag deze stil.
            Was de ondergrond vlak?
            Dezepunten zijn zéééér belangrijk bij de peiling 😉

[quote=”chris_lbr”:2p5nqijl]Dan kan er nog rustig een halve liter bij.

En verder best na elke 1000 a 1500 km het oliepeil nakijken en indien nodig wat bijvullen …[/quote]

Als je na 1000 km al olie moet bijgieten verbruikt hij toch wel echt teveel olie,Chris.Nie normaal.

Anoniem

Dan kan er nog rustig een halve liter bij.

En verder best na elke 1000 a 1500 km het oliepeil nakijken en indien nodig wat bijvullen …

Heb gisteren 1l. bijgevult.
                  Staat nu halfweg tussen min. en max.
                  Stond goed warm.(Kwam net terug van Roeselare rit)

Anoniem

❗ Oppassen Gunther ❗

Het oliepeil moet je nl. meten met een goed warmgelopen motor die stationair draait. Dus niet meten met stilstaande motor.

Meet je oliepeil eerst ff op deze manier na en laat mij dan weten wat je hebt afgelezen, zal ik je zeggen hoeveel je kan bijvullen.
                    En daar is dan ook nog iets over te zeggen. Nooit zomaar een warmgelopen motor bijvullen met koude olie. Eerst de motor laten afkoelen.

Ja, ‘k weet het, ‘t is wat anders dan met ne normale auto. Maar ‘t gaat hier dan wel over Porsche hé ! 😉

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.