oliepeil controleren

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 oliepeil controleren

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Misschien nogal een domme vraag, maar hoe moet ik mijn oliepeil controleren. In de auto staat er wel zo’n metertje, maar ben niet zeker of dit altijd wel voor 100% te vertrouwen is. Nu ik weet dat ik dit een tijdje geleden ook al gedaan heb, kan me alleen niet meer herinneren hoe. Ik dacht dat de auto wat warm moest lopen en dat je dan terwijl de motor nog draait het oliepeil moest controleren. Nu wanneer ik dit nu probeer valt hij telkens stil bij het openen van het oliedekseltje. Enig idee hoe dit komt?

mvg,
    Daan

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Wim

Even aan het Googlen geweest en op andere forums aan het zoeken geweest, denk dat dit je probleem is. 💡
      Bij de vul pijp zit iets tussen een slang dat heeft de vorm van een trechter. (nummer 7 op de tekening)
      Als je die slang dicht knijpt, de olie vuldop eraf draait en de motor blijft lopen, dan is dat ding kapot.
      Dat ding heet, carter ventilatie vernauwing 10,65 euro exclusief de btw, nummer onderdeel is 930 107 289 00.
      Hoop dat het hiermee is opgelost.

Wim

Zou ik in eerste instantie maar eens kijken of er nergens een lek zit, waar door hij valse lucht aanzuigt en zo een verkeerde druk creëert.

Hoeft niet, maar kan wel. 💡
        Ligt ook aan het aantal km’s.

meestal wel, maar soms heeft hij wel van die momenten dat hij nogal onrustig draait.

bij onderdruk zullen het wel zware kosten zijn zeker :s ?

Wim

Of ergens een vacuüm lek is ook nog een mogelijkheid.
            Voor de rest heeft 911-lover het antwoord al gegeven.
            Loopt motor voor de rest goed. 💡

Dat stilvallen als je de dop van de olie afhaalt klinkt mij niet echt gezond .
              In mijn gedachtengang begint dan dadelijk het woordje “onderdruk” te rinkelen 😕

het rijden heeft niet veel geholpen, van de moment ik het klepje van de olie afhaal valt hij stil. Ik kan hem wel draaiende houden door een beetje gas te geven. Ik zie voor de rest niet meteen een kabel die geknikt is. Enig idee waar ik best eens naar kijk?

mvg,
                Daan

Heb het 2 keer getest, maar 2 keer niet echt gereden. Telkens gewoon een kwartiertje laten draaien. Morgen eens proberen door eerst een klein ritje te maken. Hoop dat dit wel werkt, want nu van de moment ik het klepje open doe valt hij gewoon stil.

mvg,
                  Daan

Wim

Auto inderdaad goed warm rijden, min 20 km. dan op vlakke ondergrond plaatsen en met draaiende motor peilen.
                    Is normaal dat motor onrustig gaat draaien, maar mag normaal niet stilvallen.
                    Kan zijn dat er ergens een slang geknikt zit.
                    Vul trouwens nooit bij tot maximum, maar tot 3/4 op de peilstok, kijk dan ook of je meter 3/4 aangeeft, zo kun je ongeveer testen of meter goed klopt.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.