- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
5 augustus 2008 om 00:40
Hallo iedereen,
Ik heb toch wel wat ‘rare’ bevindingen met de oliepeilmeter op het dashbord. Ik heb zaterdag 0.5 liter olie bijgevuld, een ritje gaan maken (anderhalf uur, ongeveer 80 km) en thuisgekomen gaf de oliepeilmeter ongeveer halfvol aan. Ook zondag anderhalfuur gereden. Vandaag nadat ik van mijn werk thuiskwam (halfuur, 40 km), kwam de meter amper boven het rood. Zo is het het merendeel van de tijd. Als ik dan eens een paar keer goed doorgeef (tot tegen het rood) en ik stop, dan komt na ongeveer een minuut het metertje beduidend hoger. Bovendien vind ik nooit olieplekken in de garage, dus ik vermoed dat de auto geen olielekken heeft. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Nog iets om te vermelden: de olietemperatuur staat bij controle van het olieniveau altijd tussen het dubbele streepje en het eerste enkel streepje (ik mag precies doen wat ik wil, maar de temperatuur komt quasi nooit boven het eerste enkel streepje). Misschien staat de motor nooit echt warm genoeg om het oliepeil correct af te lezen?
Groeten,
Dominique
PS ik heb in totaal ongeveer 3000 km gereden en heb toch al 2 liter olie bijgevuld.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.